Spørgsmål til salg af samling

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Spørgsmål til salg af samling

Indlæg af Gaston »

Håber det er ok at poste spørgsmålet herinde..?

Som titlen måske antyder, så går jeg i disse dage og kraftigt overvejer at sælge min højt elskede tegneserie samling. Så er mit spørgsmål til jer: ved I om man kan få afsat en hel samling på én gang? Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig orker at sælge enkeltvis på QXL f.eks.

Min samling består af mere eller mindre komplette første udgaver der generelt også er pæne. Der er bla:

asterix (albums+ samlede udgaver+ luxusudgaver fra Wangels Forlag), lucky luke, splint & co, vakse viggo, smølferne, henrik og hagbart, gammelpot, steen og stoffer i kronologisk samling, guldbøger, linda & valentin, ridder goodwill, blåfrakkerne, sammy, iznogood, (lidt) corto maltese, akira, adeles ekstraordinære eventyr, spirit, dragonball, agent 327 osv osv

Og amerikanske TPB'S (der er til det seneste nye nummer pr 28 feb):

Walking dead, fables, jack of fables, the goon, plastic man+ diverse andre Kyle Baker bøger, gotham central, en masse Alan Moore, complete BONE, cerebus 1+2, usagi yojimbo (til og med nummer 18), Urusawas Pluto og en masse andet jeg ikke lige kan huske på stående fod (er først hjemme senere i dag :oops: ).

Så som man måske kan læse er det en pænt stor samling. Jeg regner selvfølgelig ikke med at man bare sådan kan afsætte sådan en stor samling,men ville alligevel lige høre eksperterne :D

Tak på forhånd!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Re: Spørgsmål til salg af samling

Indlæg af GoogaMooga »

Det bliver umådelig svært, for hvem mangler alt dette? Den hurtigste løsning er at sælge hele molevitten til Pegasus.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Er der ikke indimellem eksempler på, at nogle sælger samlinger på kommision for andre?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Onkel Joakim er din ven. Han sagde, at man skal købe billigt og sælge dyrt.

Slice skidtet op, det tager tid, men det er bedst for dig økonomisk.

Start eventuelt her, lav en liste, tag nogen billeder.

Jeg er ret sikker på, at du her hurtigt kan få gang i salget.

Jeg har tidligere (og gør det gerne igen) solgt samlinger for andre.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Der er mange interessante tegneserie i samlingen. Jeg kunne godt være interesseret i nogle af dem, hvis jeg får lidt flere informationer om stand og nogle billeder og der er formentlig andre som mig herinde.

Den hurtige løsning er salg af det hele til fx Pegasus eller samler (fx herinde), men som Berti siger så får du langt mere ved lidt tålmodighed.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg har aldrig helt forstået samlere, der har samlet i mange år og så skal sælge hurtigt. Jo - selvfølgelig hvis man lige står og skal bruge kvikke kontanter til et fix, en tøs eller no'en grove typer med tatoveringer, men ellers?

Så skal man da i ro og mag skippe sig af med lortet. Få mest muligt ud af skidtet. Sælge det, man har mindst connection med og gemme hjerteblodet, de fede sager, de gode sager.

Det der koncept med tid er sgu underligt. Tid er en gave, for fanden, og vi har den kun til låns.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Mirko Woelck »

GoogaMooga skrev:Det bliver umådelig svært, for hvem mangler alt dette? Den hurtigste løsning er at sælge hele molevitten til Pegasus.
Nej, Lyt ikke / aldrig til Googa mht. priser og salg. Period. Der Er ANDRE MULIGHEDER.

Det du skal gøre op med dig selv er, om du vil bruge tid på at formidle din samling videre.

Hvis det er et ja, så læs ovenstående indlæg af Antheus og Berti.

Hvis det er et nej, så undersøg hvilke(n) forretning(er), der kunne være interesserede i eller har mulighed for at aftage store samlinger. Igen, lyt ikke til Googa. Der er andre muligheder end forretninger på Sjælland.

Med det sagt, så tror jeg, at du har nogle udfordringer mht. de amerikanske. Der er vel i realiteten kun Pegasus der aftager amerikanske, da jeg mener, at Faraos mere eller mindre har droppet back-issuedelen, men der bliver du nok nødt til at kontakte Faraos for nærmere info. Tilbage i 1996 solgte jeg mine amerikanske hæfter til Pegasus, og fik 1,67 pr. stk i gennemsnit. Det var præ-Internetæraen. Jeg var glad for at få i tiltrængt tilskud til indkøb af en AMD-100, som var top-of-the-pop dengang.

Indenfor et par uger - hvis du kan vente så længe - afsluttes Samlerspaltens gennemgang af samlermarkedet, hvor du vil kunne få oplysning om de væsentligste forretninger i Danmark, som handler med tegneserier.
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Indlæg af Steffen Jensen »

Mirko Woelck skrev:Der er andre muligheder end forretninger på Sjælland.
Nu er der jo også andre foretninger på Sjælland, end Køwenhavner-butikkerne, foreks. vil jeg mene Antikvariatet i Næstved kune være intresseret i hele samlingen :wink:
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

Hej allesammen, tusind tak for svarene!

Ja, jeg ved også godt at det rent økonomisk og alt det der, vil være klogest at "slice det op" i mindre bidder. Og tro mig, jeg HAR tænkt længe over om jeg virkelig vil skille mig af med min højtelskede samling, og ville aldrig have gjort det hvis ikke jeg havde brug for penge. Men dermed heller ikke sagt at jeg bare sælger til håndører! :twisted:

Lige pt har jeg en hel del om ørerne, så billeder og beskrivelser osv, vil komme på et lidt senere tidspunkt. Forhåbentligt i weekenden...

Også skal jeg jo rigtig nok også lige tænke over hvad der skal beholdes :)
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Mirko Woelck »

Sir Steff skrev:
Mirko Woelck skrev:Der er andre muligheder end forretninger på Sjælland.
Nu er der jo også andre foretninger på Sjælland, end Køwenhavner-butikkerne, foreks. vil jeg mene Antikvariatet i Næstved kune være intresseret i hele samlingen :wink:
Hvis det er den i østergade i kælderen, så nej! Det er ikke en realistisk mulighed. Jeg var der i lørdags. Men jeg tror, at jeg forstår dig :wink:

Men der er måske andre genbrugsbikser eller antikvariater i Næstved (Kirkens Genbrug, IM Genbrug tæller ikke med)?
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Rudi »

En vigtig del i regnskabet bør også være, om din forestilling om, hvor meget du kan få for samlingen svarer til, hvad du reelt set kan forvente.
Ofte mener man jo selv som samler, at ens samling er mere værd end hvad man egentligt kan få for den.

Glæder mig til at se hvad på samlingen.
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

Og nu hvor jeg lige har lidt tid og er hjemme, kan jeg lige skrive lidt flere titler som jeg har i samlingen og ikke fik skrevet på før :D

Benny Bomstærk: 1-7+ 11. Alle i 1. oplag (ja, også de to første! :wink: ) Standen varierer fra fine til very fine.

Franka: 2,3,5,7-13,16-18. De her vil jeg kalde very fine (de tidligere albums) til NM (de senere albums)

Natacha: 1-19. Varierer fra fine til NM

Blueberry: 1-28. Varierer fra fine til NM

den unge blueberry 1-3. Fine

Red Kelly: 1-9. Fine- very fine

Bernard Prince: 1-13. Varierer fra fine til NM

John Difool: 1-6. Varierer fra fine til NM

Stjernerejsen (runepress) NM men med navn i titelbladet

Alle Moebius udgivelser fra Carlsen: very fine- NM

Jeremiah: 1- 24. Varierer fra fine til NM

Valhalla 1-15 (nr 4 og 5 er i en samlet kassete for sig) very fine til NM

Puha, så er der ikke mere tid i denne omgang. Men her er lige hurtigt et lille udpluk af andre serier i samlingen også:

Buddy Longway, Jonathan, kogaratsu, vndens passagerer, spurvehøgen, den hvide lama, simon, morbus gravis, en masse Tardi (de gamle udgaver), jagten på tidsfuglen, peter pan (loisel) og ikke mindst Richard Corbens: DEN (hardcover udgaven- vil nok kalde den for fine/very fine)

som sagt så skal jeg nok vende tilbage med billeder og en mere dybdegående beskrivelse af det hele. Skal nok blive sjovt :roll:

PS: Har slet ikke været inde på de amerikanske TPB's: Men der er bla:

100 Bullets: 1-11
Preacher: 1-6
Ex Machina: 1-7
Sin City (gamle softcover TPB-udgaverne): 1-6
Invincible Ultimate Collection: 1-5
med mere...
DennyColt

Indlæg af DennyColt »

Hejsa,
Har sendt dig en PM
hulk-boy

Indlæg af hulk-boy »

hvad skal du have for dine preacher 2-5
har 1
ole ladegaard
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

Hej allesammen, beklager der går lidt tid med at svare på personlige mails og opdatere tråden med billeder osv. Men har lige stadig en masse ting om ørerne. Flytning, jobsøgning og ikke mindst kæresteproblemer! :|

Prøver at vende tilbage så hurtigt som muligt. Tak for jeres interesse!
Besvar