Saxo Plus spørgsmål

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af Robin »

jango skrev:49kr?

Der står 69 kr på hjemmesiden.
Det er så sandt, så sandt. Da jeg ville prøve Saxo i januar, kostede det 49,-. Så købte jeg lidt vildt ind og meldte mig ud, da der nu ville blive stilstand i mit indkøb af "værker". Hvis jeg vil være med igen, så må jeg betale 69,-. Der skal ikke købes større ind bortset fra den linde strøm af blade, så jeg melder mig ind igen, når det bliver aktuelt.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af Noname »

Faraos er også et fint sted at handle, de har nemlig udgivelserne fra Donovan, Fabel, Desahjn og så naturligvis Faraos egne udgivelser ...som Saxo ikke har, og ved køb for over 500 bobs er der også gratis porto her. Med de skyhøje portopriser nu til dags er det ikke længere helt lige gyldigt om man skal betale porto eller ej.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af lolsen »

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af Robin »

Fantask er også et dejligt sted at handle. De har det hele samt blade, som man kan browse i i real time!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af marius »

Jeg har bemærket at pluspriserne for tegneserier på Saxo kan variere meget dag for dag. Der kan forekomme pludselige store prisfald for enkelte tegneserier i korte perioder, hvorefter de efterfølgende falder tilbage på et højere prisleje. F.eks var yoko tsunos tyske eventyr i sidste uge pludselig at få for 179 kr, Prince valiant vol. 9 og 10 og titans Tarzan Hogarth vol 3 for 180 kr stk. Så man kan tilsyneladende spare mange penge ved at tjekke dagspriserne!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af Antaeus »

marius skrev:Jeg har bemærket at pluspriserne for tegneserier på Saxo kan variere meget dag for dag. Der kan forekomme pludselige store prisfald for enkelte tegneserier i korte perioder, hvorefter de efterfølgende falder tilbage på et højere prisleje. F.eks var yoko tsunos tyske eventyr i sidste uge pludselig at få for 179 kr, Prince valiant vol. 9 og 10 og titans Tarzan Hogarth vol 3 for 180 kr stk. Så man kan tilsyneladende spare mange penge ved at tjekke dagspriserne!
Interessant, det har jeg ikke observet. Men vil tjekke.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af Karl-E. »

Man kan spare rigtigt mange penge hvis man forudbestiller på Saxo!
Her er et par priseksempler på plus-priser nu og i parentes hvad jeg har givet ved forudbestilling:

Li'l Abner 8 370,- (250,-)
Green Lantern Omnibus 3 660,- (580,-)
Kingdom Come HC 200,- (280,-)
Daredevil Companion Omnibus 740,- (520,-)
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af lolsen »

Det er korrekt at de varierer, men det har gjort ald den tid jeg har kendt til Saxo, men specielt på det seneste har svingningerne været større.

Karl-E, jeg tror ikke det har noget med forudbestillinger at gøre, som sådan, men derfor kan det stadigt altid være en god ide at bestiller/forudbestille godterne mens de er på deres laveste (hvis man vel og mærke tjekker dagligt derinde).
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af Karl-E. »

lolsen skrev:Det er korrekt at de varierer, men det har gjort ald den tid jeg har kendt til Saxo, men specielt på det seneste har svingningerne været større.

Karl-E, jeg tror ikke det har noget med forudbestillinger at gøre, som sådan, men derfor kan det stadigt altid være en god ide at bestiller/forudbestille godterne mens de er på deres laveste (hvis man vel og mærke tjekker dagligt derinde).
Jeg har i hvert fald lagt mærke til at nyheder oftest er dyrest lige når de er udkommet.
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af Antaeus »

Jeg synes nu ikke jeg har lagt mærke til at det er billigere at forudbestille på Saxo Plus, men jeg har heller ikke tjekket systematisk. Det har jeg til gengæld på Amazon.co.uk.

På Amazon.co.uk er (var) det i hvert fald ikke billigere at forudbestille. Det var altid langt billigere lige at vente et par uger efter tegneserien udkom og så bestille den på marketplace.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mbund
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. mar 2010, 14:54

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af Mbund »

Jeg har været medlem i ca. halvanden måneds tid nu. Nåede desværre ikke at komme med for en 50'er. Jeg så godt på siden, at det snart skulle være, hvis man ville med for den pris, så tænkte "nu er det nu!"... Det tog mig selvfølgelig lige lidt tid, at sparke mig selv igang, så nu betaler jeg altså en tyver ekstra.
Det er dog stadig alle pengene værd, for det er altså ikke altid bare småpenge man kan spare!

Mht. indpakning synes jeg ikke den er ret god - i hvert fald ikke hvis man bestiller flere bøger på én gang. Men, som nævnt, så er deres kundeservice til gengæld super, hvis man skulle modtage en beskadiget vare (20% rabat eller et nyt eksemplar).

Og ja, det kan godt betale sig at vente lidt, hvis en bestemt bog er dyr.
Fx. kostede en jeg ville have pludselig 260, hvor den normalt lå på 200-220. Nogle dage senere var den nede på 160!
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af Thomas S »

Mbund skrev: Mht. indpakning synes jeg ikke den er ret god - i hvert fald ikke hvis man bestiller flere bøger på én gang.
Den største fordel er næsten, synes jeg, at man ikke behøver at samle til bunke for at få en fordelagtig pris, men kan bestille en af gangen, hver gang man får et behov eller en lyst.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af D@niel »

Saxo er billig idag. Førhen kørte priserne op og ned, men de sidste par måneder har de ligget i det høje leje, med en sjælden dag, hvor de er lave. Det er de idag, i hvert fald de bøger, jeg har kigget på. Jeg handler ikke selv på Saxo, men tænkte, at nogle her kunne være interesseret (jeg plejer at slå Moomin jubilæumsudg fra Drawn & Quarterly op, den ligger normalt på 560 i pluspris, idag er den 320, men hvem ved hvor længe?)
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af marius »

D@niel skrev:Saxo er billig idag. Førhen kørte priserne op og ned, men de sidste par måneder har de ligget i det høje leje, med en sjælden dag, hvor de er lave. Det er de idag, i hvert fald de bøger, jeg har kigget på. Jeg handler ikke selv på Saxo, men tænkte, at nogle her kunne være interesseret (jeg plejer at slå Moomin jubilæumsudg fra Drawn & Quarterly op, den ligger normalt på 560 i pluspris, idag er den 320, men hvem ved hvor længe?)
Jeg har også fundet bøger (og bestilt!) hvor priserne er lavere end normalt.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Saxo Plus spørgsmål

Indlæg af lolsen »

Jeg købte også lige en lille stak ind her i løbet af natten :D
Besvar