Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Robin »

Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
smfan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 526
Tilmeldt: 28. mar 2009, 13:44

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af smfan »

Man kan godt ærgre sig over at man i sin tid gav fuld pris.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Robin »

Me-en så har man haft glæde af den i så lang tid :wink:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Antaeus »

Da jeg bestilte det var jeg super glad. Det var godt nok dyrt, men det ville også blive det komplette og ultimative værk og på dansk. Som nærmest ikke kunne overgås.

Det der irriterer mig mest er at jeg føler at Egmont ikke leverede det lovede.
Der blev truffet nogle dårlige valg rent papirmæssigt og farvemæssigt.
Fonten kunne også have været meget mere lig Barks' egen og man kunne have valgt at genoversætte historierne.
Og så var den katastrofale oversættelse af ekstramaterialet.

Selv med alle de overnævnte ting var jeg dog forholdsvis glad for at have et komplet værk på dansk, selv om det var langt fra det jeg havde forventet.
Men det blev jo værre endnu. De dyre album, som kun udkom på abonnement og hvor man skulle skynde sig at slå til kom ud til en femtedel af prisen i Faraos forholdsvis kort efter, herunder på et ekstra lager Faraos havde på Rådhuspladsen.

At de sælges billigere nu - så mange år efter på auktioner betyder ikke så meget selv om jeg havde regnet med at de holdte prisen eller måske endda steg. Det er mere de andre ting som irriterer mig. Det har også medført at jeg køber Fanta udgaven, det havde jeg aldrig gjort, hvis CBSV havde leveret.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Robin »

Ja, det kunne have været bedre, især det taget i betragtning, som du skriver, at der blev slået stort brød op, større, desværre, end man egentlig kunne bage. Når det er sagt, så er jeg stadig glad for CBSV. Jeg køber ikke Fanta-udgaven. Mht. Faraos tilbud så var der hurtigt nogle bind, man ikke kunne købe. Jeg kan ikke huske hvilke(t).

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Antaeus »

Robin skrev:Ja, det kunne have været bedre, især det taget i betragtning, som du skriver, at der blev slået stort brød op, større, desværre, end man egentlig kunne bage. Når det er sagt, så er jeg stadig glad for CBSV. Jeg køber ikke Fanta-udgaven. Mht. Faraos tilbud så var der hurtigt nogle bind, man ikke kunne købe. Jeg kan ikke huske hvilke(t).

mvh.
Den første kassette var dyrere og røg hurtigt, men de andre kunne fås i længere tid som jeg husker det. Jeg købte selv 4 kassetter til min nevø. Næsten alle kassetterne kunne fås til hendholdsvis 299 kr. og 399 kr.

Fanta udgaverne er ret lækre til prisen og med Barks egen håndtekst, med ekstramateriale og på mat papir og en mere varm farvelægning - dog ikke så varm som i Guldbøgerne. Mange af de første bøger fik jeg til omkring 150 kr. inkl. forsendelse. Der er mange lækre forsider og billeder i ekstramaterialet, men selve det skrevne kunne have været langt bedre efter hvad jeg har hørt - en del er genfortælling af historier og ikke analyser m.m.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Robin »

Antaeus skrev:Den første kassette var dyrere og røg hurtigt, men de andre kunne fås i længere tid som jeg husker det. Jeg købte selv 4 kassetter til min nevø. Næsten alle kassetterne kunne fås til hendholdsvis 299 kr. og 399 kr.

Fanta udgaverne er ret lækre til prisen og med Barks egen håndtekst, med ekstramateriale og på mat papir og en mere varm farvelægning - dog ikke så varm som i Guldbøgerne. Mange af de første bøger fik jeg til omkring 150 kr. inkl. forsendelse. Der er mange lækre forsider og billeder i ekstramaterialet, men selve det skrevne kunne have været langt bedre efter hvad jeg har hørt - en del er genfortælling af historier og ikke analyser m.m.
Nøgleordet her er "næsten" :D jeg er jo så'n en tosse der ikke ville kunne leve med CBSV uden alle bind - eller skulle gå og håbe på, at der ville dukke noget op på auktion eller på anden vis, så jeg vil kunne få hele herligheden komplet. Nu har jeg CBSV (som jeg fik af min hustru, da jeg fyldte et eller andet), Anders And fra 1949 til og med 1975, solohæfterne, B -hæfter+ mandelgaver og gavehæfterne, guldbøgerne, HOF plus det løse. Jeg har ikke plads til mere. DC og Marvel fylder jo også sammen med Tintin, Asterix og resten af slænget.
Måske, hvis jeg faldt over antikvariske eller på anden vis "gak-billige" tilbud.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Antaeus »

Jeg mener at alle kassetterne kunne fås da de først kom på udsalg.
Når jeg skrev næsten var det med hensyn til den billige pris.
Jeg mener den første kassette kostede 1499 kr., de fleste andre 299 kr. og 399 kr. Der var muligvis også et par kassetter til 499 kr. Men jeg mener at alle kunne fås. Den første kassette var hurtigt væk, der har nok været færre af den, er mit gæt.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Robin »

Antaeus skrev:Jeg mener at alle kassetterne kunne fås da de først kom på udsalg.
Når jeg skrev næsten var det med hensyn til den billige pris.
Jeg mener den første kassette kostede 1499 kr., de fleste andre 299 kr. og 399 kr. Der var muligvis også et par kassetter til 499 kr. Men jeg mener at alle kunne fås. Den første kassette var hurtigt væk, der har nok været færre af den, er mit gæt.
Jeg tror du har ret. Og derfor er jeg tilfreds nok med, at jeg har den og ikke kun de ni sidste bokse, hvis jeg nu havde været for langsom eller fattig på det tidspunkt.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 284
Tilmeldt: 24. aug 2005, 21:14
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af JAlbertsen »

Jeg vælger at tænke på CBSV og de 15.000+ jeg smed efter det som støtte til et projekt jeg rigtig gerne så gennemført. Hvis ingen havde villet give mere end de ca. 100 kr. pr. bog som de går for i dag, så var Barks aldrig blevet samlet på dansk i stort format.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Antaeus »

JAlbertsen skrev:Jeg vælger at tænke på CBSV og de 15.000+ jeg smed efter det som støtte til et projekt jeg rigtig gerne så gennemført. Hvis ingen havde villet give mere end de ca. 100 kr. pr. bog som de går for i dag, så var Barks aldrig blevet samlet på dansk i stort format.
Jo, jo, men når man smider så mange penge efter et projekt så ser man (jeg) også gerne at det er veludført.
Jeg havde nu helst set dem på mat papir, med varme farver, Barks lign. font, og med god oversættelse og så havde jeg gerne ventet flere år på de rigtige gennemførte det.

Alternativt kunne man jo overføre Fantas udgave til dansk, her ville man så mangle en masse ekstramateriale og det store format, men i det mindste ville man få alle historierne på dansk, med tiden. Og Egmont Norge/Sverige kører også et Barks projekt (Ankeborg). Dem kunne man jo også koble sig på.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 284
Tilmeldt: 24. aug 2005, 21:14
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af JAlbertsen »

Antaeus skrev:Jo, jo, men når man smider så mange penge efter et projekt så ser man (jeg) også gerne at det er veludført.
Jeg havde nu helst set dem på mat papir, med varme farver, Barks lign. font, og med god oversættelse og så havde jeg gerne ventet flere år på de rigtige gennemførte det.
Jeg er enig i at resultatet ikke blev hvad vi havde håbet. Min kommentar var udelukkende møntet på dem der ærgrer sig over at have betalt den oprindelige pris i stedet for at vente.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Robin »

JAlbertsen skrev:
Antaeus skrev:Jo, jo, men når man smider så mange penge efter et projekt så ser man (jeg) også gerne at det er veludført.
Jeg havde nu helst set dem på mat papir, med varme farver, Barks lign. font, og med god oversættelse og så havde jeg gerne ventet flere år på de rigtige gennemførte det.
Jeg er enig i at resultatet ikke blev hvad vi havde håbet. Min kommentar var udelukkende møntet på dem der ærgrer sig over at have betalt den oprindelige pris i stedet for at vente.
HØRT! HØRT!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Robin »

Hmm, solgt for 4800,- plus salær og gebyr. Jeg ved ikke rigtigt hvor meget, det løber op i, men nok mindre en de 15.000,- som var nyprisen.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Nogen, der mangler Carl Barks Samlede Værker?

Indlæg af Antaeus »

Det at der netop nu også udgives amerikanske, norske og svenske Barks udgivelser trækker formentlig også prisen ned.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar