Så' der oldies! Golden age mix!

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Besvar
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Så' der oldies! Golden age mix!

Indlæg af Robin »

IMG_0824.JPG
IMG_0824.JPG (54.09 KiB) Vist 1910 gange
Det er da meget sjovt at sidde og kigge på - og måske drømme og få adspredt tankerne:

https://www.ebay.com/itm/372984898903

Nogle af disse havde min storebror i vores morfar og mormors sommerhus.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Så' der oldies! Golden age mix!

Indlæg af benadikt »

Robin skrev:... Nogle af disse havde min storebror i vores morfar og mormors sommerhus.
Havde han de amerikanske hæfter?
Første gang jeg så et amerikansk tegneserieblad var omkring 1978, da jeg besøgte Jussi Olsen i Pegasus. Han havde alle slags hæfter, men jeg var især interesseret i hæfter med Barks' tegneserier.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Så' der oldies! Golden age mix!

Indlæg af Asger Pedersen »

Der blev importeret rigtig mange amerikanske hæfter til Danmark efter krigen og op gennem 50erne, de dukker af og til op på loppemarkeder, men sjældent i god stand. Frits Ørnbo, der var med til at starte fanbevægelsen omkring 1970, fortalte, at hans onkel distribuerede dem, og Frits cyklede rundt til kiosker med pakker af USA-hæfter for ham; han fik så lov til at ta et eks. af hver selv. Han havde til sidst ca. 60.000.
Jeg har selv op mod 50 stykker. En kammerat, der netop er død (han blev 85) havde rigtig mange, han havde købt som barn og ung; de er desværre forlængst væk.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Så' der oldies! Golden age mix!

Indlæg af Robin »

benadikt skrev:
Robin skrev:... Nogle af disse havde min storebror i vores morfar og mormors sommerhus.
Havde han de amerikanske hæfter?
Første gang jeg så et amerikansk tegneserieblad var omkring 1978, da jeg besøgte Jussi Olsen i Pegasus. Han havde alle slags hæfter, men jeg var især interesseret i hæfter med Barks' tegneserier.
Jeps! Min bror er født i 1950, jeg er -56'er, og han fik lov at købe bladene i den kombinerede legetøjsbutik og kiosk om sommeren. Fra midt -50'erne havde han (vi) Dell hæfterne Looney Tunes, Walt Disney's Comics and Stories, Uncle Scrooge, Little Lulu, Marge's Tubby, Tarzan, så var der Roy Rogers og Hoppalong Cassidy hæfter, Tom and Jerry samt The Three Mouseketeers, Huckleberry Hound og Yogi Bear og flere jeg ikke kan huske. Der var både annuals og Digests. Og så var der masser af danske :D . Vi var heldig børn!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Så' der oldies! Golden age mix!

Indlæg af benadikt »

Asger Pedersen skrev:Der blev importeret rigtig mange amerikanske hæfter til Danmark efter krigen og op gennem 50erne, de dukker af og til op på loppemarkeder, men sjældent i god stand. Frits Ørnbo, der var med til at starte fanbevægelsen omkring 1970, fortalte, at hans onkel distribuerede dem, og Frits cyklede rundt til kiosker med pakker af USA-hæfter for ham; han fik så lov til at ta et eks. af hver selv. Han havde til sidst ca. 60.000.
Jeg har selv op mod 50 stykker. En kammerat, der netop er død (han blev 85) havde rigtig mange, han havde købt som barn og ung; de er desværre forlængst væk.
Interessant. Her på Færøerne kunne man købe danske tegneserieblade, og dermed basta! Det var selvfølgelig fint for mig at få lært dansk på den måde.
Søfolk bragte engang imellem norske tegneserieblade. Jeg skrev til det norske forlag (eller forlagene, jeg tror jeg skrev to gange) om man kunne købe direkte fra dem, men jeg fik aldrig noget svar. Derimod kunne man godt bestille Anders And fra danske Gutenberghus; det fandt jeg først ud af da jeg var omkring 10 år gammel, før det manglede jeg af og til dele af fortsatte historier, f.eks. "Onkel Joakim og de små grønne" og "Supermule - Tyven fra Zanzipar".
Robin skrev:... Vi var heldig børn!
Ja, det må man sige!
Robin skrev:... Little Lulu...
Jeg stiftede først bekendtskab med Little Lulu i 1985, da jeg fik en uddannelse i New York. Another Ranbow begyndte på deres Little Lulu Library, og jeg nåede at få den første kassette med hjem. Den fængede med det samme, og jeg har svært ved at forstå, hvorfor Little Lulu ikke er blevet mere populær; i hvert fald historierne af John Stanley og Irving Tripp.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar