Samler du Superman?

Debat om priser, butikker, hjemmesider, auktioner m.m.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Samler du Superman?

Indlæg af Robin »

Så er der mulighed for at bruge penge:

https://www.lauritz.com/da/auktion/supe ... /i5656917/

Kunne det blive dyreste auktion længe?
Vurderingen er da slået gange 3.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Samler du Superman?

Indlæg af GoogaMooga »

ikke i nærheden af Good
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Samler du Superman?

Indlæg af Robin »

Nr 1 er sløj (poor), men nogle af de øvrige ser da pæne ud på billederne, men billeder er jo taknemmelige. Og der bydes jo lystigt.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Samler du Superman?

Indlæg af Robin »

35.000,- plus gebyrer. Det er da en pæn skat. Nummer 1 fra 60'erne er også med, og den ser pæn ud på min iPad :D

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
morlyk1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 555
Tilmeldt: 17. maj 2005, 11:21
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: Samler du Superman?

Indlæg af morlyk1 »

Ja, hvem mon dog købte dem...
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Samler du Superman?

Indlæg af Robin »

Én, der har en stor butik....? :D
...og så måske alligevel ikke. Thi køberen af Batman og Akim lottene er den samme, MEN Superman blev købt af en anden, så hvem ved...?
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
morlyk1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 555
Tilmeldt: 17. maj 2005, 11:21
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: Samler du Superman?

Indlæg af morlyk1 »

Jeg købte dem. Og ja, det var helt sikkert Sivert, der bød mig op, og som købte de andre. Jeg manglede kun selv en 5 stykker, men kender nogle samlere, der kunne være interesseret i at aftage, så satser på at få pengene hjem igen med tiden, trods den store udskrivning.

Jeg overvejede også Batman, men jeg har de fleste i superflot stand, og de kan være svære at sælge privat for meget mere end 40-50 kr. stk. selv i pæn stand, så jeg syntes de blev lige lidt for dyre. Men fristet, det var jeg!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Samler du Superman?

Indlæg af Robin »

morlyk1, for dælen! TILLYKKE med en flot handel. Hvor det de dejligt at en "almindelig" samler trykker den af og vinder en auktion over en formodentlig storspillet! Jeg har sendt dig en plage PB :lol: Igen: STORT TILLYKKE! Med forlov, hvad siger fruen? Bar der Lange og seen forhandlinger?

mvh. din gone samlerven, Robin
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
morlyk1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 555
Tilmeldt: 17. maj 2005, 11:21
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: Samler du Superman?

Indlæg af morlyk1 »

Tak. Ja, det var en hård kamp til stregen, men glæder mig til at få dem i hænde og se dem igennem. :)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Samler du Superman?

Indlæg af Robin »

Jeg tror, der er noget at glæde sig til! Jeg spotter mange pæne, også blandt 60'er bladene! Mere tillykke med købet!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
yogibear&booboo
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 136
Tilmeldt: 18. jan 2008, 13:23
Geografisk sted: århus

Re: Samler du Superman?

Indlæg af yogibear&booboo »

Er det forsider fra amerikanske blade eller dansktegnede? De er meget flotte, særligt den med robotten, den hvor han eh fanger ørreder og den med løverne.
morlyk1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 555
Tilmeldt: 17. maj 2005, 11:21
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: Samler du Superman?

Indlæg af morlyk1 »

Ja, forsiderne til de danske blade fra 1950-52 er ret unikke og findes ikke på amerikansk. Nogle gange er de inspirerede af sider inden i bladene (nr. 7 fx), men ingen ved vist, hvem der producerede dem. Nogle af forsiderne har jeg også set på svenske og norske blade fra samme periode. Det er i mine øjne en stor del af charmen ved disse hæfter... Men det skal jeg jo sige efter at have brugt en mindre formue på dem. ;)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Samler du Superman?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

morlyk1 skrev:Ja, forsiderne til de danske blade fra 1950-52 er ret unikke og findes ikke på amerikansk. Nogle gange er de inspirerede af sider inden i bladene (nr. 7 fx), men ingen ved vist, hvem der producerede dem. Nogle af forsiderne har jeg også set på svenske og norske blade fra samme periode. Det er i mine øjne en stor del af charmen ved disse hæfter... Men det skal jeg jo sige efter at have brugt en mindre formue på dem. ;)
Dem der blev udgivet af Seriebladets Forlag 1950-52 er uden tvivl produceret i Sverige, da den svenske udgiver ejede det danske forlag og stod for produktionen.
morlyk1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 555
Tilmeldt: 17. maj 2005, 11:21
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: Samler du Superman?

Indlæg af morlyk1 »

Tak for den oplysning, Carsten. Det pudsige er, at jeg har lagt mærke til, at de danske udgaver udkom før de svenske, og at mange af de danske forsider tilsyneladende ikke findes på svensk.

De danske forsider fra 1950-52 er kun identiske med de første 4 forsider til den svenske serie, der tilmed først begynder i 1952, altså to år efter den danske (bortset fra nr. 1, der på svensk både findes i en udgave fra 1949 og en fra 1952):

https://www.comics.org/series/44798/covers/

Det ser fx ud til, at dansk og svensk Superman nr. 5 fra hhv. 1951 og 1952 indeholder den samme historie, hvor Superman kæmper mod en robot, men forsiderne er ganske forskellige:

Billede

Billede
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Samler du Superman?

Indlæg af Robin »

morlyk1 skrev:Ja, forsiderne til de danske blade fra 1950-52 er ret unikke og findes ikke på amerikansk. Nogle gange er de inspirerede af sider inden i bladene (nr. 7 fx), men ingen ved vist, hvem der producerede dem. Nogle af forsiderne har jeg også set på svenske og norske blade fra samme periode. Det er i mine øjne en stor del af charmen ved disse hæfter... Men det skal jeg jo sige efter at have brugt en mindre formue på dem. ;)
Disse hefter har bestemt også i mine øjne en charme, som du så fint beskriver, qua forsiderne, men også indholdet, som jeg godt ved findes i bedre kavlitet i både denne og hisn Omnibyus, men som dansk læser og tegneserieinteresseret synes jeg også det er interessant at se Havkongen (Vandmanden/Aquaman), Røde Pil (Green Arrow), Vigilante (med en FEDE motorcykel) Læderlappen (Batman) etc. Så er der reklamerne, og siderne med henvendelserne fra redaktionen til læserne (fantastisk sprog og indhold! - bl. a. omtalen af bladets indhold, som tales op). Og i den forbindelse var dette blad vel med til (sammen med andre "kulørte hæfter) at stå for skud fra velmenende "eksperter, som var bange for ungdommens fordærv ved læsning af tegneserier. Det er bl. a. derfor, jeg blev så glad den gang, for længe siden, da Forlaget Fabel luftede idéen og muligheden for genoptryk af striberne fra Dansk Familieblad og Seriebladet Superman. (Er der ikke et frisk forlag, der (igen) kunne tage kampen, nu da RW er blevet *trætte"?)

mvh.
supermand%20forside%20reklame.jpg
supermand%20forside%20reklame.jpg (77.41 KiB) Vist 3809 gange
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar