Det Store Danske Marvel-Indeks 1963-2002

Brugeravatar
MKX

Det Store Danske Marvel-Indeks 1963-2002

Indlæg af MKX »

Hvis nogen er interesserede (selvom de fleste her omkring nok ikke har brug for den... :wink: ), så har jeg offentliggjort mit - omend en smule forældede p.t. - indeks over alt dansk Marvel på nedenstående adresse. Og med "alt" mener jeg "alt"! Alt fra westerns til skræk over licens-serier til en del ting, der ikke står i Komiklex...

Jeg har ikke lige haft overskud til at opdatere listen inden for de sidste 2 år, fordi jeg er flyttet et par gange, og min samling dermed er pænt rodet sammen, men forslag modtages altid gerne med kyshånd (også selvom de måske ikke bliver tilføjet med det første), og jeg håber I vil respektere mine ønsker omkring anden mangfoldiggørelse af den (den har taget mange timer at samle).

http://www.hum.aau.dk/~mslu97/SDMI-209.txt

Hvad synes I så? Spild af tid eller samlerens bedste ven (og alt hvad der ligger derimellem... :P )
Long live the King!
Scififilmnerd
Geografisk sted: København

Re: Det Store Danske Marvel-Indeks 1963-2002

Indlæg af Scififilmnerd »

Det er da et ganske nyttigt initiativ. :D

Hvis du så ovenikøbet uddybede det med, hvilke amerikanske hæfter, der indgår i de individuelle danske udgivelser, så ville det bare være helt perfekt. :wink:

Jeg startede jo i sin tid med at læse de danske udgivelser, men efter at være gået over til at læse de amerikanske, har jeg skaffet mig af med de danske. Og efterhånden kan jeg jo dårligt huske, hvilke amerikanske numre, jeg mangler at få, for at have alle dem, jeg havde på dansk. :cry:

Hvis det er for krævende, så ville det også være en stor hjælp, hvis du i det mindste udbyggede indekset med scan af forsiderne på de danske hæfter. Visuelle påmindelser kunne utvilvsomt sætte gang i min hukommelse. :)
Chris Claremont er stadigvæk den bedste X-forfatter! :D
Brugeravatar
MKX

Indlæg af MKX »

Scififilmnerd skrev:Det er da et ganske nyttigt initiativ. :D
Takker. Håber, nogen kan bruge det til noget. :)
Hvis du så ovenikøbet uddybede det med, hvilke amerikanske hæfter, der indgår i de individuelle danske udgivelser, så ville det bare være helt perfekt. :wink:
ARGH! :shock: The pain, the pain... :(

Tanken strejfede mig faktisk på et tidspunkt, men i forhold til hvor hvor meget dansk materiale der egentlig er udgivet efterhånden, så ville det tage mindst en uge at gå det hele igennem og kryds-referere osv. Desuden har jeg heller ikke rigtig haft fingeren på pulsen med de amerikanske serier de sidste 5-6 år, så jeg ville ikke kunne sige, hvad de nyere danske blade indeholdt. Morten plejer faktisk at være ganske god til at nævne indholdet - hvis bare man prikker til ham en gang imellem... :wink:
Hvis det er for krævende, så ville det også være en stor hjælp, hvis du i det mindste udbyggede indekset med scan af forsiderne på de danske hæfter. Visuelle påmindelser kunne utvilvsomt sætte gang i min hukommelse. :)
Jeg begyndte faktisk på det på et tidspunkt (er der nogen, der kan huske Marvelklubben Explorer, der eksisterede på nettet for en 4-5 år siden?), men nåede ikke ret langt, inden at min site blev slettet uden advarsel. Rigtige mænd tager jo ikke backup, så jeg havde ikke så stor entusiasme med at starte forfra igen... Men scanne ca. 2.000 forsider ind?!? Du må da gerne starte for mig... :lol:

Min liste er egentlig mest tænkt som værende den tekst-fil den er. Så kan folk have den liggende på deres egne maskiner, skrive den ud etc. P.t. har jeg så mange andre real-life projekter, at jeg ikke synes jeg har overskud til at starte en ny Marvel-side op, eller for den sags skyld at scanne ting ind.

Men det kunne da blive et fedt kollektivt projekt, hvis folk rundt omkring kunne hjælpe med at scanne covers ind! Det ville jeg da gerne lægge web-space til.

Hmmm... det skal jeg lige tænke lidt over... ville der være interesse for det? Sådan et slags Dansk Marvel covers arkiv?
Long live the King!
Brugeravatar
MKX

Det kunne da være lækkert at have et komplet arkiv

Indlæg af MKX »

Ja okay, at jeg ikke havde lavet backup af hele min gamle site var måske lige meget sagt, for det lykkedes mig da at finde et par gamle scans i mine arkiver, som kun er en brøkdel af hvad jeg havde online dengang... dem har jeg lagt op til offentlig fornøjelse på følgende link:

http://www.hum.aau.dk/~mslu97/marvel/

Det kunne da være lækkert at have et komplet arkiv... :D
Long live the King!
Onanisten

Åhr, hvad, mand....

Indlæg af Onanisten »

MKX skrev:Ja okay, at jeg ikke havde lavet backup af hele min gamle site var måske lige meget sagt, for det lykkedes mig da at finde et par gamle scans i mine arkiver, som kun er en brøkdel af hvad jeg havde online dengang... dem har jeg lagt op til offentlig fornøjelse på følgende link:

http://www.hum.aau.dk/~mslu97/marvel/

Det kunne da være lækkert at have et komplet arkiv... :D
Det var fandeme godt at se Action Force møder Transformes igen. Det var sgu gode tider.
Scififilmnerd

MKX skrev:det lykkedes mig da at finde et par gamle scans i mine arkiver, som kun er en brøkdel af hvad jeg havde online dengang... dem har jeg lagt op til offentlig fornøjelse :D
:shock:

Cool! :D
Brugeravatar
Frank Bruun Madsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Bruun Madsen »

Scififilmnerd skrev:Det er da et ganske nyttigt initiativ. :D

Måske er der basis for et samarbejde mellem flere indsigtsfulde Marveleksperter - Seriejournalen stiller gerne serverplads til rådighed.
Brugeravatar
MKX

Indlæg af MKX »

Keglekongen skrev:Måske er der basis for et samarbejde mellem flere indsigtsfulde Marveleksperter - Seriejournalen stiller gerne serverplads til rådighed.
Wow! Det ville da være rigtigt lækkert endda. :D

P.t. er der rigeligt plads "hos mig", men hvis der skal ca. 2.000+ scans x ca. 150 kb op - you do the math. :wink: - så ville det være rigtigt dejligt.

Anyways, med den samlede Marvel-ekspertise i landet burde det være muligt at have en database med NM covers til offentlig beskuelse. Selvom der findes ældre blade i god stand i de fleste samlinger, så plejer der også at være et par... øhm... mindre pæne, så på denne måde burde vi være i stand til at kunne supplere hindanden osv.

Puha, jeg skal da vist til at definere et par retningslinjer...

1 Formatet skal være .jpg
2 Billedstørrelsen er sådan set underordnet, bare de er nogenlunde omkring den størrelse, som de andre allerede er
3 Fuld credit til alle participerende samlere
4 Alle scans vil blive opdateret, hvis der dukker en fil/et cover op i bedre stand; man mister dog ikke sin credits, selvom ens scans bliver erstattet
5 Mail .zip-filer med scans til mig her: mslu97@musik.auc.dk

Hvem er med? :o
Long live the King!
Brugeravatar
Marvel-Man
Geografisk sted: Østermarie

Forsidescans & bladinfo

Indlæg af Marvel-Man »

Det er faktisk noget jeg er i fuld gang med på marwars.com... Det tager bare lidt tid at få scannet mine blade, men hvis man tager en stak om dagen så kommer man vel igennem på et tidspunkt :)

Og hvis der er nogen der er interreseret i at 'blære sig' lidt med sit Marvel-stuff så kan det også lade sig gøre ;) En afdeling kaldet 'Hall of Collections' er oprettet til det formål :)

Marwars.com er midlertid ude af funktion pga. smårettelser, men bliver aktiveret igen mandag aften... sitet mangler stadig forsider og en del bladinfo når det kommer i luften igen, men det kommer lidt efter lidt - man har desværre også andet at lave...

Kim Hansen\Marvel-Man\Marwars-admin
--------------------------------
I'ts cool to be a marvel-fan
Brugeravatar
Tue Sørensen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Indlæg af Tue Sørensen »

Keglekongen skrev:Måske er der basis for et samarbejde mellem flere indsigtsfulde Marveleksperter - Seriejournalen stiller gerne serverplads til rådighed.
Jeg har jo faktisk nogle hæfter fra "gamle dage" (dvs. '80erne og begyndelsen af '90erne), hvori jeg har anført hvilke amr. blade der blev trykt i de danske. Det ville da være fint hvis den info kunne komme andre til gode.

Men jeg skal lige have fundet hæfterne. De er vist stadig pakket ned et sted...
~ Tue Sørensen
Formand, http://www.fantastik.dk

"Art, like morality, consists of drawing the line somewhere."
- G.K. Chesterton
Michael G. Nielsen

Indlæg af Michael G. Nielsen »

I oktober kan Marvel-Klubben og Marvel-Morten fejre 20 år. I den forbindelse bliver oktober nummeret af Spider-Man udvidet, og der bliver trykt et komplet index over alle Marvel superhelteblade 1967-2004 inkl. US numre.
Brugeravatar
MKX

5. oktober 1984 - en fantastisk dato

Indlæg af MKX »

Nice. :D

Men jeg har lidt på fornemmelsen, at I/de ikke tager lige så mange titler med, som jeg har... :lol:

Ak ja, 5. oktober 1984 - en fantastisk dato.
Long live the King!
Scififilmnerd

Michael G. Nielsen skrev:I oktober kan Marvel-Klubben og Marvel-Morten fejre 20 år. I den forbindelse bliver oktober nummeret af Spider-Man udvidet, og der bliver trykt et komplet index over alle Marvel superhelteblade 1967-2004 inkl. US numre.
:shock:

Det lyder sørenmig godt! :D

Bliver det et ILLUSTRERET index, i.e. med små cover-reproductions? Cuz that would be, like, loverly! Ultimativt! Perfekt! :P
Michael G. Nielsen

Re: 5. oktober 1984 - en fantastisk dato

Indlæg af Michael G. Nielsen »

MKX skrev:Nice. :D

Men jeg har lidt på fornemmelsen, at I/de ikke tager lige så mange titler med, som jeg har... :lol:

Ak ja, 5. oktober 1984 - en fantastisk dato.

Det bliver superhelte. Marvels western og kærlighedsserier har jeg ikke US numre på, og det af nok kun af begrænset interesse.
Brugeravatar
MKX

Indlæg af MKX »

Selvfølgelig, forståeligt nok. Det er jo nok kun os rigtige hardcore-nørder, der har samlet superhelte i mange år, som synes det er sjovt at prøve at få fat på ikke-superhelte-tingene... :wink:

Har I i øvrigt kunne bruge mit indeks til noget inde på redaktionen, eller fører I jeres eget, eller hvordan og hvorledes? Bare af ren interesse... :)
Long live the King!
Besvar