Vi har alle vores favoritter, men Toth er vel den bedste (?)
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Vi har alle vores favoritter, men Toth er vel den bedste (?)
Personligt foretrækker jeg Frazetta, men må indrømme, at ingen tegner er så respekteret og har mestret mediet så meget som Alex Toth.

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Re: Vi har alle vores favoritter, men Toth er vel den bedste
Toth er dybt imponerende. Objektivt set måske den bedste, det ved jeg ikke. Men jeg husker den der blog, du engang linkede til, hvor masser af hans bedrifter blevet analyseret. Det var vildt, og jeg tror snart, at jeg vil læse den igennem igen (for 3. gang).
Men Eisner og King Kirby er stadig mine favoritter.
Jeg er så heldig at have Adenture Comics 418 og 419 med to Toth Black Canary historier og så de danske Zorro hefter. Det er super fine ting. Var der ikke noget om, at der skulle komme en dansk udgave af Toths Zorro? Fra hvilket forlag?
mvh.
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Fahrenheit har barslet med idéen. Men vi har jo haft den fra Gutenberghus, og tre gange i amrk genoptryk.Robin skrev:Jeg er så heldig at have Adenture Comics 418 og 419 med to Toth Black Canary historier og så de danske Zorro hefter. Det er super fine ting. Var der ikke noget om, at der skulle komme en dansk udgave af Toths Zorro? Fra hvilket forlag?
mvh.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
-
- Brugerniveau 1
For de av oss som elsker streken til Alex Toth kan det være nyttig å vite at den legendariske mester tegnet en dagsstripeepisode med Casey Ruggles (se en annen tråd på Serieland) i 1950, for å hjelpe sin gode venn Warren Tufts.
Toth samarbeidet også med en annen stor mester da han tegnet innledningen til Russ Mannings fjerde (utgitt som nummer tre i 1975) europeiske Tarzan-album Pellucidar - landet i jordas indre.
Dette albumet ble utgitt i Skandinavia og andre europeiske land, men er ennå ikke utgitt i USA.
Toth samarbeidet også med en annen stor mester da han tegnet innledningen til Russ Mannings fjerde (utgitt som nummer tre i 1975) europeiske Tarzan-album Pellucidar - landet i jordas indre.
Dette albumet ble utgitt i Skandinavia og andre europeiske land, men er ennå ikke utgitt i USA.
Den blog må du meget gerne linke tl herindeD@niel skrev:Toth er dybt imponerende. Objektivt set måske den bedste, det ved jeg ikke. Men jeg husker den der blog, du engang linkede til, hvor masser af hans bedrifter blevet analyseret. Det var vildt, og jeg tror snart, at jeg vil læse den igennem igen (for 3. gang).