Golden-,Silver- og Bronzeage fra DC

Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Golden-,Silver- og Bronzeage fra DC

Indlæg af Karl-E. »

D@niel skrev: Jeg var forbi et trykhus i dag. De vil gerne lave vores jackets men men men :? for det første kan vi ikke få samme materiale. Det bliver ikke helt så glossy og lidt anderledes tykkelse/feeling. Og så er der prisen. Et enkelt for 305 kr. Vi kan få tre for 500 et eller andet. Det kunne være to Flash og et Justice League (jeg skal kun have Flash). Det er så ca. 170 kr pr stk. Så jeg ved ikke rigtigt. Hvis du gerne vil, så er jeg med, men hvis du har indsigelser, er jeg sikkert også enig.
Undskyld jeg først svarer nu, for jeg er nemlig på ferietur til Rom. :)

Når det nu ikke kan blive helt spot-on, så springer jeg over og ser om der ikke kan findes noget der kommer nærmere på de originale. Men hvis du ønsker det, så skal jeg gerne sende filerne til dig når jeg kommer hjem. Bare kast en P.B. I min retning.
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Karl-E. »

Robin skrev:
GA OMNI.jpg
Var desværre lige til begravelse i indre by og trængte gevaldigt til en opmuntring. Gik forbi Faraos. Så har Faraos sat deres DC Omni'er pænt ned. Denne kostede i dag, man. d. 19.03.18 kr. 595,- Det er under Saxo o. a. Så havde jeg et gavekort på 300,- 0g så var der nogle klub-point og så FIK jeg klubpoint på 595,- i alt måtte jeg give 261,-. Godt nok med gavekort, men 595,- for en omni er BILLIGT. Der var flere til lignende priser. Kan vist også tjekkes ud on-line. HEP! hvis man har talt på knapper, som undertegnede, og sy's, det er mange penge, så er der en chance nu.

mvh.
I gennemsnit har jeg vel givet max. 500,- pr. bog. Men jeg holder også øje med priserne, der suser op og ned på Saxo. :wink:
Karl-Erik Thomsen

Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

Karl-E. skrev:Undskyld jeg først svarer nu, for jeg er nemlig på ferietur til Rom. :)

Når det nu ikke kan blive helt spot-on, så springer jeg over og ser om der ikke kan findes noget der kommer nærmere på de originale. Men hvis du ønsker det, så skal jeg gerne sende filerne til dig når jeg kommer hjem. Bare kast en P.B. I min retning.
Rom er på en hel del områder verdens fedeste by. Det er fint, tak. Og jeg er enig med dig. Prisen er, hvad den er, men når materialet ikke bliver topnice, så gider vi ikke. Jeg tør dog godt at sige, at det var et relativt seriøst trykhus (Vesterkopi), så når de ikke kan, så tror jeg, det bliver svært.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

Og tak for indlæg Robin. Jeg vægrer mig dog lidt. Synes det er mange penge og venter på bedre tider
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Karl-E. »

Hvis nogen skulle være nysgerrige efter hvordan "serien" præsenterer sig so-far. - og ja, jeg har læst det hele, undtagen den sidste Superman GA og den spritnye JLA BA. :)
Vedhæftede filer
samling 18-6.JPG
Karl-Erik Thomsen

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Flot syn! Jeg skal ikke have dem alle, men har dog tænkt mig at opgradere fra DC Archives, som jo gik i stå for flere år siden.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Karl-E. »

GoogaMooga skrev:Flot syn! Jeg skal ikke have dem alle, men har dog tænkt mig at opgradere fra DC Archives, som jo gik i stå for flere år siden.
Det var nu heller ikke min oprindelige mening, men jeg nyder det "gamle skidt" mere end jeg havde regnet med. De eneste der skuffede, og var små-trælse at få tygget sig igennem, var egentligt Suicide Squad og Adam Strange.
Så jeg holder på! :D
Karl-Erik Thomsen

Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

Hvor ser det bare fedt ud Karl-E! Jeg køber golden age, lidt silver og mindre bronze. Egentligt er de bedste historier vel i silver age perioden, men foreløbigt er jeg besat af at få det tidlige. Jeg har kun læst 5 1/2 bog, men jeg er generelt helt håbløs i forhold til at nå at læse det, jeg køber. En dag, når man er blevet pensioneret, bliver det sikkert bedre :?
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af lolsen »

Åh hvor ville jeg gerne at jeg kunne nyde det gamle DC i samme stil, for sikken et syn! Tænk om de fortsatte og udgav det nyere Batman i selvsamme type udgivelser! :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

lolsen skrev:Åh hvor ville jeg gerne at jeg kunne nyde det gamle DC i samme stil, for sikken et syn! Tænk om de fortsatte og udgav det nyere Batman i selvsamme type udgivelser! :D
Jeg i dag fået denne udgivelse af Marvel covers og der er ingen tvivl om jeg synes langt bedre om de ældre covers end de nyere og det er ikke genkendelsens glæde for jeg læste kun lidt Marvel som dreng. Det er både måden de er tegnet på, men også de farver der benyttes i de ældre. I mange af de nye bliver farverne meget kliniske og afdæmpede uden ret mange kontraster, men de er meget mere varme, spraglede og levende i de ældre. Lidt af samme tendens ser jeg også i selve farvelægningen indeni i ældre vs nye album i dag,

I Neal Adams Batman omnibus findes bagerst over 80 sider med gamle Batman DC covers, hvilket også er fint ekstramateriale jeg nyder. Jeg synes dog ikke de er lige så gode som de gamle Marvel covers.
Marvel comics cover art.jpg
Marvel comics cover art.jpg (83.57 KiB) Vist 3914 gange
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Karl-E. »

I 2019 kan vi se frem til denne her:

HOUSE OF MYSTERY THE BRONZE AGE OMNIBUS VOL. 1 collects issues #174-200 of the acclaimed series and features tantalizingly terrifying work from a host of comics' greatest talents, including Bernie Wrightson, Alex Toth, Gil Kane, Marv Wolfman, Wally Wood, Neal Adams, Sergio Aragonés and many more!

Spændende, se lige den række af tegneseriekoryfæer! :shock:
Karl-Erik Thomsen

Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af D@niel »

Karl-E. skrev:I 2019 kan vi se frem til denne her:

HOUSE OF MYSTERY THE BRONZE AGE OMNIBUS VOL. 1 collects issues #174-200 of the acclaimed series and features tantalizingly terrifying work from a host of comics' greatest talents, including Bernie Wrightson, Alex Toth, Gil Kane, Marv Wolfman, Wally Wood, Neal Adams, Sergio Aragonés and many more!

Spændende, se lige den række af tegneseriekoryfæer! :shock:
Verdensklasse. Glæder mig. Og det bliver spændende, om de senere samler de tidligere House of Mystery op. Det må de gerne gøre.
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Karl-E. »

OPDATERET LISTE 8:

Flash Silver Age 1
Justice League Silver Age 1

Herefter skifter smudsbindene udseende, og forhåbentligt ændrer de ikke for meget på det, så det kan se rimeligt ud til glæde for os "reol-fetichister" :)

Superman Golden Age 1
Superman Golden Age 2
Superman Golden Age 3
Superman Golden Age 4
Superman Golden Age 5
Batman Golden Age 1
Batman Golden Age 2
Batman Golden Age 3
Batman Golden Age 4
Wonder Woman Golden Age 1
Wonder Woman Golden Age 2
Green Arrow Golden Age 1
Justice League Silver Age 2
World Finest Silver Age 1
Supergirl Silver Age 1
Supergirl Silver Age 2
Suicide Squad Silver Age 1
Teen Titans Silver Age 1
Flash Silver Age 2
Green Lantern Silver Age 1
Green Lantern Silver Age 2
Doom Patrol Silver Age
Adam Strange Silver Age
Legion of Super Heroes Silver Age 1
Batman, The Brave and The Bold Bronze Age 1
Justice League Bronze Age 1
Justice League Bronze Age 2
Batgirl Bronze Age 1
House of Secrets Bronze Age 1
Teen Titans Bronze Age
Swamp Thing Bronze Age

På vej! (listen er sammenstykket fra amazon m.m., så intet er 100% :wink: )

Batman Golden Age 5 (juni 18)
Legion of Super Heroes Silver Age 2 (juni 18)
Flash Silver Age 3 (juli 18)
Batman, The Brave and The Bold Bronze Age 2 (sept 18)
Wonder Woman Golden Age 3 (nov. 18)
Batman Golden Age 6 (nov. 18)
House of Mystery Bronze Age 1 (jan. 19)

Batman kommer tilsyneladende til at overhale Superman, stadigvæk intet nyt om Superman GA 6!?

Spændende hvad der ellers kan komme, hvilke ønsker har I?
Karl-Erik Thomsen

Mbund
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Mbund »

Karl-E. skrev:...stadigvæk intet nyt om Superman GA 6!?
Det er pga restaurering af materialet, at den tager lidt tid.
https://www.tapatalk.com/groups/marvelm ... 32820.html
Mbund
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Mbund »

D@niel skrev:
Mbund skrev:Forstår ikke helt hvorfor nogle af dem har det der nye blå DC logo, mens andre har det gamle. Ville da helt klart foretrække det gamle til alle. Men nu er jeg ikke køber af disse bøger*, så jeg kan da heldigvis være ligeglad!
Det er også noget rod, men det er jo fordi, DC igen skiftede logo sidste år. De bøger, der er udgivet før, bærer det gamle logo. Ydermere, så skifter de også mellem blå og sort i det nye logo. Man skulle tro, at en så stor og gammel virksomhed kunne finde et logo og holde fast i det. Det virker lidt useriøst.
Nå, måske man skulle få svaret her. Det er jo også kun mere end 1 år siden. Sorry!

Det jeg omtalte som det gamle logo viste sig altså at være det nye! Der kan man bare se... For en ikke-kender af DC (dvs mig) og sådan lidt på afstand, kunne det nye godt ligne et af deres 70er logoer.
Egentlig tror jeg, jeg ville foretrække, at de brugte et logo svarende til indholdet. Altså at logoet følger bogens "age"...
Besvar