5 udgivelser fra samme serie udgivet samme dag!

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

5 udgivelser fra samme serie udgivet samme dag!

Indlæg af Berti Stravonsky »

Er det mon rekord?

Er det smart?

Jeg tænker på Zooms nye serie Alene.

Hvad tænker I?
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Re: 5 udgivelser fra samme serie udgivet samme dag!

Indlæg af marius »

Det er langt fra rekord. Faraos Cigarer har udgivet ni bind af Adele samme dag og otte bind af Zanfyst fra Troy samme dag. Jeg synes det er super godt at få det hele på én gang og min købelyst er større end hvis det kom drypvis.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Det er en satsning, men hvis det lykkes, er det et supergodt træk. Den havde nok ikke gået med samlebind, dog.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Mirko Woelck »

Og Carlsen udgav de første 3 album for 5-6 år siden. Ud fra forsidene kan der også være tale om ny oversættelse.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af benadikt »

Mirko Woelck skrev:... Ud fra forsiderne kan der også være tale om ny oversættelse.
Sandsynligvis. Carlsen oplyste Julie Rotne som oversætter. Jeg har ikke fundet nogle oplysninger direkte fra Zoom, men nogle boghandlere oplyser Michael G. Nielsen som oversætter af 2. udgave.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
thegamer
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af thegamer »

Berti Stravonsky skrev:Er det mon rekord?

Er det smart?

Jeg tænker på Zooms nye serie Alene.

Hvad tænker I?
Jeg kender ikke "Alene." Men i Faraos tilfælde synes jeg det er guld. Chancen for at titler og nummer på ryggen af bøgerne sidder ens og ikke hopper op og ned og svinger i farve, er langt større, når hele puljen fremstilles i en omgang. Samtidig nyder jeg at kunne lægge et album fra mig og så gå videre i serien lige efter.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Mirko Woelck »

benadikt skrev:
Mirko Woelck skrev:... Ud fra forsiderne kan der også være tale om ny oversættelse.
Sandsynligvis. Carlsen oplyste Julie Rotne som oversætter. Jeg har ikke fundet nogle oplysninger direkte fra Zoom, men nogle boghandlere oplyser Michael G. Nielsen som oversætter af 2. udgave.
Bind 1 hed dengang Borte. Bind 2 Knivenes Mester mens bind 3 hed Haj-klanen. Det virker lidt som om, Carlsens oversættelse er lidt mere 'voksen' mens Zooms er street og lige til (målgruppen: teens) ?

Benadikt. Hvad mener du om bind 2 ? Zooms hedder Knivmesteren, mens Carlsen hedder Knivenes mester. Singularis hos Zoom mens pluralis hos Carlsen. Forsiden indikerer mere end en kniv (hos mesteren). Burde Zooms ikke som minimum hedder knivemesteren følger man deres kasus. Jeg ved, du har en del at slå op i til mulig afklaring... 8)

Men helt generelt vildt, at man så tidligt (udgivet hos Carlsen for ca. 5-6 år siden) genoptrykker serien på ny forfra og endda på et andet forlag. Vildt.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af benadikt »

Mirko Woelck skrev:... Zooms hedder Knivmesteren, mens Carlsen hedder Knivenes mester. Singularis hos Zoom mens pluralis hos Carlsen. Forsiden indikerer mere end en kniv (hos mesteren). Burde Zooms ikke som minimum hedder knivemesteren følger man deres kasus...
Zooms hedder vistnok Knivkasteren, og det er OK, mens Knivenes mester lyder mere poetisk og måske refererer til, at der er tale om en meget dygtig knivkaster. Titlen på norsk er som Carlsens, Knivenes mester; på engelsk The Master of Knives og på originalsproget fransk Le maître des couteaux.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar