Hvilke tegneserie er du sikker på andre ikke har i samlingen

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvilke tegneserie er du sikker på andre ikke har i samli

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Jeg har Swift og Heros, og hvis jeg husker ret, var det mig, der tippede dig om dem.
Ja, i hvert fald Swift og det er muligt med Heros også, men vi har i hvert fald tidligere talt om begge.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
tohan
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Indlæg af tohan »

Berti Stravonsky skrev:
Camelspotter skrev:
Camelspotter skrev:Jeg genopliver denne gamle tråd ( et eksempel på at der er langt mellem snapsene i disse tider ) , men jeg er nu den lykkelige ejer af : Knold og Tot til Lands og til Vands ! Og dem er der vist ikke mange af !
Fedt. Den har jeg vist to af.
Det lyder jo spændende. Hvilke oplag er jeres?

Knold og Tot til Lands og til Vands, 1. oplag, er på en syvendeplads over de dyreste tegneserier i Danmark i forhold til seneste Komiklex (2006). 4. oplaget er på 30. pladsen.
Brugeravatar
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Jakobsen »

Priser og sjældenhed - hænger næsten aldrig sammen - det er mest udbud og efterspørgsel. Samleri er en underlig sag. Som eksperiment - hvad er egentlig den dyreste Disneyting og hvilken kan være den mest sjældne? :)
Brugeravatar
tohan
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Indlæg af tohan »

Naturligvis. Sjældenhed er kun en af flere variabler, der ligger til grund for prisen. Nævnte blot ovenstående for at understrege den lykkelige ejers udsagn om at "dem er der vist ikke mange af".

Samlerbasen/efterspørgslen for et givent hæfte er selvfølgelig først og fremmest afgørende. Det afspejler sig f.eks. tydeligt (med reference til Robins indspark) ved en sammenligning af Faraos Cigarers priser på henholdsvis Superman 1950 #1 og Anders And 1949 #1.

I kvalitet Fine (6.0) er Superman #1 6000,- kr. dyrere end Anders And #1 og ser umiddelbart ud til at være deres dyreste i den stand, som almindeligvis er angivet i Komiklex.
I mint (9.8 ) er Anden omvendt 65.000 kr. dyrere end Manden.
Camelspotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Et kloster nær Randers

Indlæg af Camelspotter »

Det lyder jo spændende. Hvilke oplag er jeres?

Knold og Tot til Lands og til Vands, 1. oplag, er på en syvendeplads over de dyreste tegneserier i Danmark i forhold til seneste Komiklex (2006). 4. oplaget er på 30. pladsen.[/quote]

Mit eksemplar siger : 1 tusind , men adskiller sig fra Det Kongelige Biblioteks digitaliserede udgave ved et anderledes titelblad!
Brugeravatar
tohan
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Indlæg af tohan »

Titelbladet i mit eksemplar ser således ud:

Billede
Camelspotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Camelspotter »

tohan skrev:Titelbladet i mit eksemplar ser således ud:

Billede

Det gør mit også. Det Kongelige Biblioteks eksemplar er uden " teksten ved Walter Christmas " , måske det er den norske udgave??
Brugeravatar
tohan
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Indlæg af tohan »

Camelspotter skrev:

Det gør mit også. Det Kongelige Biblioteks eksemplar er uden " teksten ved Walter Christmas " , måske det er den norske udgave??
Det var også min første tanke og jeg har lige tjekket minetegneserier.no - deres er uden " teksten ved Walter Christmas " Kunne ikke lige finde den digitaliserede udgave du omtaler.
Camelspotter
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Camelspotter »

tohan skrev:
Camelspotter skrev:

Det var også min første tanke og jeg har lige tjekket minetegneserier.no - deres er uden " teksten ved Walter Christmas " Kunne ikke lige finde den digitaliserede udgave du omtaler.

Her er Det Kongelige Biblioteks udgave : http://www5.kb.dk/e-mat/dod/130021958671_color.pdf
Det er åbenbart det norske titelblad ; men indholdet er det samme som på dansk !?
Brugeravatar
tohan
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Indlæg af tohan »

Camelspotter skrev:Her er Det Kongelige Biblioteks udgave : http://www5.kb.dk/e-mat/dod/130021958671_color.pdf
Det er åbenbart det norske titelblad ; men indholdet er det samme som på dansk !?
Tak for det. Det er sådan det er - har lige tjekket mit eksemplar.
Det Kgl. Biblioteks eksemplar er Gyldendals norske udgave af Knold og Tot til Lands og til Vands.
"Af" udskiftet med "Av" på titelbladet ser umiddelbart ud til at være eneste sikre sproglige kendetegn.
Så fik vi det på plads :)
Besvar