Køb i norge - manglende forsendelse - gode forslag

Besvar
roedspar
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 36
Tilmeldt: 13. jun 2018, 22:47

Køb i norge - manglende forsendelse - gode forslag

Indlæg af roedspar »

Gode forslag til køb i norge . Jeg har konstateret at bogserien med blåfrakkerne fra outland er på bud til den formidable billige pris af kr. 99 pr. bind
men de sender ikke til DK ( kun norge )
Gode forslag efterlyses mhp. hvorledes de erhverves ?
mener der er 11 stk
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Køb i norge - manglende forsendelse - gode forslag

Indlæg af Vigan »

Hvis du køber i Norge, er det i hvert fald en god idé at undersøge, om du har nogle venner eller familie, der skal derop og kan tage dem med hjem til dig. Det har jeg tidligere gjort med et par albummer (fordi min søsters svigerfamilie har bånd til Norge og jævnligt kommer derop). Men da jeg skulle have Steffen Kvernelands Slyngel de Luxe, var der et stykke tid, til de skulle derop igen, og den kostede jo også kun et par hundrede kroner (danske, omregnet) på det norske forlags hjemmeside, og fragtsatsen til Danmark var heller ikke mere end omkring hundrede (danske) kroner, så jeg bestilte og betalte - men havde ikke lige tænkt på, at Norge ikke er i EU, så med told og toldbehandlingsgebyr endte den lige omkring de 500 kroner.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Køb i norge - manglende forsendelse - gode forslag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Normalt kan man let købe norske (og også svenske) bøger på cdon.dk.

Lige nu får man 1.201 norske bøger i kategorien "Serier og karikaturer", hvis man i menuen til venstre vælger "Bøger" og derefter "Bøger på norsk", og derefter ved at klikke på "Genre" i hovedvinduet vælger "Serier og karikaturer" ude til højre.
https://cdon.dk/boger/boger-pa-norsk/?f ... arikaturer

De norske samlebind med Blåjakkene står der også, men kan åbenbart ikke umiddelbart lægges i kurven. Måske fordi de ikke er på lager eller udsolgt? Svært at vide, men man kan klikke for at overvåge, om de bliver tilgængelige.
https://cdon.dk/catalog/search?q=blåjakkene

Man skal bestille fra cdon.dk (og altså ikke fx cdon.no), hvis man skal have leveret til Danmark. Det fikse er, at leveringen sker via Adlibris, altså fra Sverige, med andre ord EU, ikke direkte fra Norge.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22972
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Køb i norge - manglende forsendelse - gode forslag

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg bruger cdon til Kronologisk Tex Willer og til Tempo. Deres søgemaskine er svær at gennemskue, men de har varerne.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7159
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Køb i norge - manglende forsendelse - gode forslag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Men det hjælper selvfølgelig ikke i forhold til få dem for 99 norske kroner hos Outland selv 8)

Du kan tage en sviptur med Oslobåden, der er sikkert knaldtilbud, når feriesæsonen er slut. Så får du en oplevelse med i prisen :lol:
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Køb i norge - manglende forsendelse - gode forslag

Indlæg af Vigan »

Gode råd, Carsten. Dem vil jeg også tage til mig. Især den med svipturen.
Besvar