CBSV kassette 2

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7521
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev:Jeg ved af gode grunde ikke noget som helst om, hvem på Egmont (udover Schrøder og Michael G. Nielsen) der har fulgt diskussionerne om CBSV på Seriejournalen og Rackham, men gjorde blot opmærksom på, at kritikken af farvelægningen blev rejst i juni og ikke i oktober. Da du mødte Svein Sørland i Frankfurt, havde farverne været genstand for hård kritik gennem 4 måneder, baseret på de prøvetryk, Egmont udsendte i starten af juni.
Det ved jeg heller ikke noget om. Og dem, der måske ved noget om det (hvis nogen), er her enten ikke mere, eller ønsker ikke at medvirke her. Jeg antager blot ud fra almindeligt kendskab til produktionstider, at det lyder usandsynligt, at der skulle have været tid til at ændre farvelægningen af mere end 500-600 plancher i løbet af et par måneder (når det fx ikke var muligt at gennemgå oversættelserne af Blum-teksterne i løbet af nogle uger, som der trods alt må have været, fra kvaliteteten blev kendt og kritiseret, til de sorte tekster til boks 2 skulle afleveres til Nørhaven).

Desuden tiltror jeg ikke Svein Erik Sørland at lyve om sagen - tværtimod.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7521
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Berti stravonsky skrev:
De har blot glemt at fortælle Egmonts redaktion og presseafdeling om, at farvelægningen ville blive ændret fra kassette 2.
Tror jeg ikke på.
Men så betyder det jo, at Schrøder og Hartung (som har været de eneste kommunikerende Egmont-repræsentanter i dette spørgsmål) bevidst har tilbageholdt positiv viden. Den køber jeg ikke. Hvorfor skulle de dog gøre det?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9951
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Je ne sais pas.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8680
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev:Desuden tiltror jeg ikke Svein Erik Sørland at lyve om sagen - tværtimod.
Det gør jeg da heller ikke, men der er mange andre måder, kritikken kan være kommet Svein Sørland for øre. Måske har han selv adgang til Google og internettet, hvem ved. Eller han kan have reageret af egen drift, som du gætter på. Men du kan jo bare spørge ham næste gang, du ser ham, så er det såmænd hurtigt afklaret.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8680
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev:Men så betyder det jo, at Schrøder og Hartung (som har været de eneste kommunikerende Egmont-repræsentanter i dette spørgsmål) bevidst har tilbageholdt positiv viden. Den køber jeg ikke. Hvorfor skulle de dog gøre det?
Nej, såmænd.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9951
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Frank Madsen skrev:
Carsten Søndergaard skrev:Desuden tiltror jeg ikke Svein Erik Sørland at lyve om sagen - tværtimod.
Det gør jeg da heller ikke, men der er mange andre måder, kritikken kan være kommet Svein Sørland for øre. Måske har han selv adgang til Google og internettet, hvem ved. Eller han kan have reageret af egen drift, som du gætter på. Men du kan jo bare spørge ham næste gang, du ser ham, så er det såmænd hurtigt afklaret.
Jeg kan ikke forestille mig, at DK's 2 førende sites omhandlende tegneserier, Rackham og Seriejournalen, med den debat der har været, har siddet Egmont overhørigt. Som Frank si'r, så spørg manden.
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2466
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Så dårlige er farverne heller ikke

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Carsten Søndergaard skrev:
Frank Madsen skrev:Da kassette 1 udkom i august, begyndte folk at diskutere oversættelsen af serierne og artiklerne. Hele kritikken blev samlet og offentligt kendt, da Folkebevægelsen i oktober gik offentligt ud med Rackhams anmeldelse og de 4 punkter, men har altså været kendt på CBSV-redaktionen flere måneder forinden.
Frank Madsen skrev:Heller ikke herhjemme har der været enighed om farvelægningen. Der er faktisk Barks-fans, der synes det er fedt med baggrunde i alle regnbuens farver. Men der har åbenbart været tilstrækkeligt mange, der har foretrukket en mere "rolig" kolorering, til, at Egmont har rettet sig efter kritikken. Det er meget positivt.
Jeg føler mig overbevist om, at det i stedet rent faktisk er Svein Erik Sørland og Byron Erickson selv, der efter at have set regnbuekrigerens hærgen i kassette 1, har taget affære - som Sørland som bekendt også selv hævder. De har blot glemt at fortælle Egmonts redaktion og presseafdeling om, at farvelægningen ville blive ændret fra kassette 2.

Nå, men det vigtigste er trods alt, at farvelægningen bliver mere adækvat i resten af bindene - uansetet om værket så er konsistent eller ej. Tegneserier er til for at blive læst, ikke for at blive samlet på. Ønsker man at samle på dem alligevel, må man forholde sig til det foreliggende.
Jeg synes at den nu mere afstemte farvelægning er meget fin, når jeg sammenligner med mine gamle U$, WDC&S og DD hæfter. Hvis det er Svein Erik Sørland og Byron Ericsons bedrift, så hatten af for dét. Det er muligt at koloreringen i CBLiC er endnu bedre, det ved jeg ikke, for jeg har desværre ikke værket; ærgerligt bare, at de Hr. Sørland og Ericson ikke har en retteknap.

Mht. problematikken Samler/Læser, er det nok så som så, i dette tilfælde.
De fleste af de 1800 abonnenter på CBSV er nok mere samlere (som læser) tror jeg...
med venlig hilsen Jan Erik
cps
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 41
Tilmeldt: 29. okt 2004, 15:51

Nyt kapitet i manglende levering

Indlæg af cps »

Nu må jeg sige at jeg er ved at blive en smule knotten på Egmont :evil: . jeg ringede ind til dem forrige mandag (9/1) og spurgte hvorfor jeg ikke havde modtaget min kassette nr. 2. Hende jeg talte med (fik desværre ikke hendes navn) kunne så se på hendes computer at den skulle være udleveret til mig, jeg fortalte så at jeg ikke havde modtaget noget og fortalte så samtidigt at jeg havde fundet pakken med kassete 1 foran hoveddøren hvor den havde stået en uge mens vi var på ferie.
Hun Lovede så at hun ville sørge for at der ville bliver sendt en ny pakke med kassete 2. Undre mig faktisk over hvorfor hun spurgte om jeg havde fået girokortet eller omder også skulle sendes et nyt af dette, er girokortet ikke vedlagt pakken denne gang?

Da der i dag stadigvæk ikke var ankommet en pakke ringede jeg så ind igen og fik fat i en anden medarbejde, der kunne se at min oprindelige kassette var afsendt den 16/12, mener jeg hun sagde. jeg fortalte hende så at jeg ikke havde modtaget noget og at jeg i sidtse uge var blevet lovet der ville blive sendt en ny kassette.
Det kunne hun dog ikke se der skulle bære gjort eller aftalt. Derefter sagde hun så der ikke kunne sendes en ny kassette til mig før den første pakke kom retur fra postvæsnet.
Da jeg så sagde til hende, at jeg i sidste uge var blevet fortalt at pakken i følge deres eget system var blevet afleveret, men at jeg ikke havde modtaget noget, var det pludseligt slet ikke deres problem med Postdanmark's, og at jeg skulle henvende mig til dem.
Jeg måtte så forklare at jeg ikke rigtigt kan efterlyse en pakke jeg ikke har noget T&T nummer på, det kunne hun ikke umiddelbart hjælpe mig med, da den medarbejder der stod for dette ikke var på arbejde i dag, hun fik derfor mit telefonnummer og lovede så jeg ville blive ringet op i morgen.

Nu håber jeg godt nok at der så kommer en løsning på problemet i morgen, for jeg er ved at føle mig en smule r..rendt af egmont, hvis det pludseligt skal være mit problem hvis postdanmark har smidt pakken væk. :cry:
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2466
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Wait a minute Mister Postman...

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Den skødesløshed du har været udsat for, bør simpelthen skabe præcedens! Vi burde alle, på dine vegne, klage over PostDanmark...
Jeg kan forstå at Karl Mar ude på Søndre Overdrev har en særskilt aftale med SIN pakkepost om at pakker evt. afleveres i garage, udhus eller lade, men fanme da efter aftale. Det kan hænde at PostDanmark, har til hensigt at erstatte bortkomne pakker, men hvis ikke Egmont kan levere erstatningseksemplarer, er det jo af gode grunde umuligt ! Og hvem skal føre bevis for hvis ansvar det er at tilvejbringe en ny kassette ? Egmont vasker hænder og siger det er PostDanmark - og så langt vil jeg også gi' dem ret !
PostDanmark påstår at du skal komme med beviser for at du ikke har modtaget den !?! Den korrespondance kan godt blive lang, kan jeg forudse...
Nu forstår Deutche Bundes Post sikkert bedre, hvorfor de danske posbude er så hurtige; bare smid pakkerne udenfor og se at komme væk !
Her er smily'er til PostDanmarks : :( :( :( :( :x
med venlig hilsen Jan Erik
odgaard
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. okt 2004, 09:16

Re: Nyt kapitet i manglende levering

Indlæg af odgaard »

cps skrev: Hende jeg talte med (fik desværre ikke hendes navn) kunne så se på hendes computer at den skulle være udleveret til mig
Postdanmark skal kunne se hvem der har kviteret for modtagelsen, ellers har de et problem.
cps skrev:Da jeg så sagde til hende, at jeg i sidste uge var blevet fortalt at pakken i følge deres eget system var blevet afleveret, men at jeg ikke havde modtaget noget, var det pludseligt slet ikke deres problem med Postdanmark's, og at jeg skulle henvende mig til dem.
Det er kun afsender der kan efterlyse en forsendelse.
cps skrev: Nu håber jeg godt nok at der så kommer en løsning på problemet i morgen, for jeg er ved at føle mig en smule r..rendt af egmont, hvis det pludseligt skal være mit problem hvis postdanmark har smidt pakken væk. :cry:
Det kan aldrig være dit problem, bøgerne er sendt som pakke med forsikring, og som en ekstra sikring skal der kviteres for modtagelsen af bøgerne.
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 20. mar 2005, 16:49
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Re: Nyt kapitet i manglende levering

Indlæg af Steffen Jensen »

cps skrev:Nu må jeg sige at jeg er ved at blive en smule knotten på Egmont :evil: . jeg ringede ind til dem forrige mandag (9/1) og spurgte hvorfor jeg ikke havde modtaget min kassette nr. 2. Hende jeg talte med (fik desværre ikke hendes navn) kunne så se på hendes computer at den skulle være udleveret til mig, jeg fortalte så at jeg ikke havde modtaget noget og fortalte så samtidigt at jeg havde fundet pakken med kassete 1 foran hoveddøren hvor den havde stået en uge mens vi var på ferie.
Hun Lovede så at hun ville sørge for at der ville bliver sendt en ny pakke med kassete 2. Undre mig faktisk over hvorfor hun spurgte om jeg havde fået girokortet eller omder også skulle sendes et nyt af dette, er girokortet ikke vedlagt pakken denne gang?

Da der i dag stadigvæk ikke var ankommet en pakke ringede jeg så ind igen og fik fat i en anden medarbejde, der kunne se at min oprindelige kassette var afsendt den 16/12, mener jeg hun sagde. jeg fortalte hende så at jeg ikke havde modtaget noget og at jeg i sidtse uge var blevet lovet der ville blive sendt en ny kassette.
Det kunne hun dog ikke se der skulle bære gjort eller aftalt. Derefter sagde hun så der ikke kunne sendes en ny kassette til mig før den første pakke kom retur fra postvæsnet.
Da jeg så sagde til hende, at jeg i sidste uge var blevet fortalt at pakken i følge deres eget system var blevet afleveret, men at jeg ikke havde modtaget noget, var det pludseligt slet ikke deres problem med Postdanmark's, og at jeg skulle henvende mig til dem.
Jeg måtte så forklare at jeg ikke rigtigt kan efterlyse en pakke jeg ikke har noget T&T nummer på, det kunne hun ikke umiddelbart hjælpe mig med, da den medarbejder der stod for dette ikke var på arbejde i dag, hun fik derfor mit telefonnummer og lovede så jeg ville blive ringet op i morgen.

Nu håber jeg godt nok at der så kommer en løsning på problemet i morgen, for jeg er ved at føle mig en smule r..rendt af egmont, hvis det pludseligt skal være mit problem hvis postdanmark har smidt pakken væk. :cry:
Jeg føler virkelig med dig, min ven. Jeg håber skisme at der kommer en løsning, så at du får hvad du skal have. Good luck i kampen mod Mastodonterne, Post dk og Egmondt.
Gæst

Re: Nyt kapitet i manglende levering

Indlæg af Gæst »

Hej cps.

Jeg føler virkelig med dig. Det er mega frustrerende ikke at få det man betaler for. Jeg synes at Egmonts håndtering af sagen er utilstedelig. Det er da deres ansvar at finde ud af hvor i verden pakken er. Hvis du ikke har modtaget varen, kan du med ro i sindet tilbageholde betalingen. Det bringer jo desværre ikke dit eksemplar tilveje.

Det undrer mig i øvrigt at de er så afvisende. Jeg ringede ind for nylig, fordi min HOF 9 ikke var kommet og vupti så sendte de en ny uden beregning. Det tog en uge før den kom, men det er sikkert fordi den lige skal igennem systemet, pakkes osv.

Følgende http://postdanmark.mondosearch.com/cgi- ... akker&PV=1 beskriver reglerne for pakker, men det behøves du som sagt ikke bryde dit hoved med. Normal procedure er, at afsender efterlyser pakken og gør eventuelt erstatningskrav overfor Postdanmark. Held og lykke.
cps
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 41
Tilmeldt: 29. okt 2004, 15:51

tredje kapitel i leverings føljetonen

Indlæg af cps »

Nu er der forhåbentligt lys for enden af tunnelen. Her til morgen blev jeg ringet op af egmont som nu havde fundet T&T nummeret, som jeg så kunne bruge til at kontakte postdanmark, jeg gjorde så opmærksom på at det er afsender der skal efterlyse en pakken, og ikke modtager, og efter lidt snakken frem og tilbage, kunne hun godt se at det var bedst hvis de efterlysten pakken. Hun lovede at ringe til postvæsnet med det samme og ville så vende tilbage.
En times tid efter ringede hun så igen og fortalte at nu havde de efterlyst pakken hos postdanmark, og hun havde givet deres lager besked på at sende en ny kassete til mig, som jeg gerne skulle have inden for et par dage.
Hun fortalte samtidigt at egmont havde fået en mail fra Frank Madsen om min historie og at hans mail var blevet sendt videre til Helle Fruergaard , og hun regnede med at Helle ville melde tilbage til Frank. Så der skal lyde en stor tak til Frank for at have taget sagen op med egmont.
Så nu håber jeg pakke kommer frem til den rigtige modtager denne gang.
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2466
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: tredje kapitel i leverings føljetonen

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

cps skrev: En times tid efter ringede hun så igen og fortalte at nu havde de efterlyst pakken hos postdanmark, og hun havde givet deres lager besked på at sende en ny kassete til mig, som jeg gerne skulle have inden for et par dage.
Hun fortalte samtidigt at egmont havde fået en mail fra Frank Madsen om min historie og at hans mail var blevet sendt videre til Helle Fruergaard , og hun regnede med at Helle ville melde tilbage til Frank. Så der skal lyde en stor tak til Frank for at have taget sagen op med egmont.
Så nu håber jeg pakke kommer frem til den rigtige modtager denne gang.
Godt, cps, rædi godt :D

....og Frank, respekt !
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8680
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Nyt kapitet i manglende levering

Indlæg af Frank Madsen »

cps skrev:Nu må jeg sige at jeg er ved at blive en smule knotten på Egmont :evil: . jeg ringede ind til dem forrige mandag (9/1) og spurgte hvorfor jeg ikke havde modtaget min kassette nr. 2. Hende jeg talte med (fik desværre ikke hendes navn) kunne så se på hendes computer at den skulle være udleveret til mig, jeg fortalte så at jeg ikke havde modtaget noget og fortalte så samtidigt at jeg havde fundet pakken med kassete 1 foran hoveddøren hvor den havde stået en uge mens vi var på ferie.
Hun Lovede så at hun ville sørge for at der ville bliver sendt en ny pakke med kassete 2. Undre mig faktisk over hvorfor hun spurgte om jeg havde fået girokortet eller omder også skulle sendes et nyt af dette, er girokortet ikke vedlagt pakken denne gang?

Da der i dag stadigvæk ikke var ankommet en pakke ringede jeg så ind igen og fik fat i en anden medarbejde, der kunne se at min oprindelige kassette var afsendt den 16/12, mener jeg hun sagde. jeg fortalte hende så at jeg ikke havde modtaget noget og at jeg i sidtse uge var blevet lovet der ville blive sendt en ny kassette.
Det kunne hun dog ikke se der skulle bære gjort eller aftalt. Derefter sagde hun så der ikke kunne sendes en ny kassette til mig før den første pakke kom retur fra postvæsnet.
Da jeg så sagde til hende, at jeg i sidste uge var blevet fortalt at pakken i følge deres eget system var blevet afleveret, men at jeg ikke havde modtaget noget, var det pludseligt slet ikke deres problem med Postdanmark's, og at jeg skulle henvende mig til dem.
Jeg måtte så forklare at jeg ikke rigtigt kan efterlyse en pakke jeg ikke har noget T&T nummer på, det kunne hun ikke umiddelbart hjælpe mig med, da den medarbejder der stod for dette ikke var på arbejde i dag, hun fik derfor mit telefonnummer og lovede så jeg ville blive ringet op i morgen.

Nu håber jeg godt nok at der så kommer en løsning på problemet i morgen, for jeg er ved at føle mig en smule r..rendt af egmont, hvis det pludseligt skal være mit problem hvis postdanmark har smidt pakken væk. :cry:
Så er der kommet et officielt svar fra Egmont Serieforlaget:

Hej Frank Madsen

Tak for din mail.

Jeg vil forsøge her at svare dine spørgsmål, om leveringen af Carl Barks Samlede Værker.

Nej, det er ikke kundens ansvar, at PostDanmark efterlader en pakke. Postbudet må iflg. PostDanmarks egne regler ikke efterlade en pakke – og gør de det alligevel, er det Post Danmarks ansvar, og det bliver herefter et mellemværende mellem os og Post Danmark. Vi har en god dialog med PostDanmark og normalt kan PostDanmark tage fat i det pågældende bud og høre, hvad der er sket i den pågældende sag. Derfor er vi også altid glade for at få at vide af vores kunder, når de oplever uhensigtsmæssigheder i leveringen, for så kan vi tage fat i PostDanmark og få løst problemerne.

Det er naturligvis ikke kundens ansvar at spore pakken. Vi har oplysningerne og kan ud fra dette gennem Post Danmarks systemer spore pakken på hele dens færd. Og i sidste ende kan vi se, hvem der har underskrevet for modtagelse af pakken.

Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener, om at afkræfte historien. Hvis det er den samme kunde vi taler om, har kunden ringet til os, da pakken udeblev. Og vi har efterlyst den og mangler nu at få oplyst af PostDanmark, hvem pakken er udleveret til. Men for at kunden ikke skal undvære sin Carl Barks Samlede Værker for længe, har vi sendt et ny kassette til kunden.

Med hensyn til udlevering af forlagseksemplar er dette naturligvis en fejl, hvilket vi virkelig beklager. Vi har undersøgt, hvad der er sket og kan se, at det er en udleveringsfejl fra vores lager. Vi har derfor nu ændret procedurerne, således at denne fejl ikke skal opstå igen. Problemet gælder heldigvis meget få bøger. Kunderne er naturligvis berettiget et rigtigt eksemplar og kan kontakte vores kundeservice, således at vi kan løse problemet.

Til slut vil jeg blot tilføje, at som vi nævnte på www.carl-barks.dk før jul, blev kassette 2 lidt forsinket. Vi var ikke tilfredse med kvaliteten af kassetten.

Vi bestræber os på at give vores kunder et godt produkt sammen med en god service. Vi beklager, når kunden ikke oplever dette og er derfor også glad for den dialog, vi har mange kunder, hvor vi både har mulighed for at forklare, men samtidig også mulighed for at forbedre vores interne rutiner.

Håber dette var svar på dine spørgsmål.

Med venlig hilsen
Egmont Serieforlaget A/S
Helle Fruergaard


Her er en kopi af Seriejournalens e-mail til Egmonts abonnementsservice, som blev sendt tirsdag:

Sent: 17. januar 2006 15:59
To: Abonnement DK - TSF
Subject: Vedr. leveringsproblemer på "Carl Barks' Samlede Værker"

Til Egmont Serieforlaget,

På Seriejournalens forum er der en abonnent på "Carl Barks' Samlede Værker", der bliver ved med at beskrive sine problemer med at få leveret CBSV kassette 2. Tilsyneladende er han fanget i en catch 22 situation mellem Egmonts kundeservice og Post Danmark, og trods gentagne henvendelser lader det ikke til, at der bliver taget hånd om situationen. Jeg vedlægger hans indlæg længere nede i denne e-mail. I kan kontakte ham på [e-mail] .

Inden vi dækker historien på Seriejournalen.dk vil jeg gerne høre, om jeres aftale med Post Danmark er af en sådan beskaffenhed, at det er kundens ansvar, hvis Post Danmark evt. efterlader pakkerne med bøgerne på adressen? Er det kundens ansvar at efterlyse en forsendelse, vedkommende aldrig har set eller modtaget? Og hvordan skal det ske rent teknisk, når kunden mangler trace and track nummeret (det står åbenbart på pakken)? Eller kan I afkræfte hele historien?

Andre på forummet har klaget over, at de erstatningseksemplarer, de modtager p.gr.a. defekter i den første levering, har et stempel, dvs. er forlagseksemplarer. Hvis det er rigtigt, hvad skyldes så det?

Venlig hilsen/Kind regards,

Seriejournalen
FRANK MADSEN
www.seriejournalen.dk


Jeg synes, Helle Fruergaards svar virker meget fornuftigt.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar