Marvel har nået bunden

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Marvel har nået bunden

Indlæg af GoogaMooga »

Marvel er færdig, brylluppet med Disney har ikke været heldigt. Det er en gold affære at bladre igennem månedens tillæg til Previews, men jeg ender da med at bestille to facsimile hæfter, som jeg allerede har originalerne af, bare fordi de er sjove at have.

Men hvad møder mit øje på side 3 i tillægget? En "What if...?" historie med Spider-Mickey, ovenikøbet tegnet i en tarvelig Todd MacFarlane stil, for at gøre ondt værre. Marvel er bare så færdig. Og Disney skulle skamme sig. Jeg mener, kan det blive mere åndssvagt? Forsiden er af Claudio Sciarrone - et navn, som jeg har glemt om fem minutter.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
MarvelMorten

Re: Marvel har nået bunden

Indlæg af MarvelMorten »

Nu vil jeg jo nødigt stå i vejen for en god forargelse, men det er blot en af de utallige variant, forsider de sprøjter ud og har intet med indholdet af Spider-Man nr. 35 at gøre.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

MarvelMorten skrev: 9. aug 2023, 22:43 Nu vil jeg jo nødigt stå i vejen for en god forargelse, men det er blot en af de utallige variant, forsider de sprøjter ud og har intet med indholdet af Spider-Man nr. 35 at gøre.
Så er det endnu mere uforståeligt. Jeg mindes "Assistant Editor's Month" helt tilbage i 1984; den var sjov og gav mere mening. Så er det bare, om denne ASM forside giver bagslag og fansene siger, nok er nok. Det kan også tænkes, at nogle fans spekulerer i, at ingen vil have den, og hvis tilstrækkelig mange fans tænker sådan, har Marvel lige pludselig en bestseller.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Mirko Woelck »

Googa har fat i noget og få er vel ikke længere i tvivl, når man tager en vis type briller på. I hvert fald på lærredet og på streaming peger pilen på broke(n) og nærmest fuld plade med faretruende komplet destruktion vis ikke implosion af majoriteten af deres Triple A IPs.

Omsætning er ikke lig med indtjening !
- Lucasfilms nytolkninger kan kun skabe omsætning i bedste fald så længe vi ikke kender marketingsomkostningerne, så vil der være mørketal nogle vil kunne jonglere med. Marvel's omsætning ligeledes efterhånden ser vi bort fra Sonys andel mestendels (Venomverse blev vist ikke en storsællert (ift. Avengers og afledte indtil Endgame'ish) om end nok tjente lidt ind). Der er fuld stop eller udefinerede pauser på det meste (fx The Marvels tidligere kendt Captain Marvel 2), fordi det meste forventeligt ikke ville kunne skabe (samme eller bedre) indtjening længere. Så kun omsætning eller tab. Men pyt, tab kan trækkes fra og skatteyderne betaler og som er en industri i sig selv. Det er vel kun Guardians of the Galaxy 3 som i de seneste år har skabt både stor omsætning og faktisk opnået en vis indtjening af de 200+ mill. dollars dyre produktioner inderfor Disney's IPs. Pixar ser heller ikke ud til at kunne levere længere, og er vel nærmest glemte i denne sammenhæng.

Og det fysiske medie ser ud til at være reddet ! Det gælder så ikke kun Disney's Marvel, men hele deres IP.
disney+-varsler-kratige-pristigninger.jpg
(sakset fra berlingske.dk)

Eje > leje ?
- hvad er billigst ?
+ man behøves ikke købe nyt

"Disney's" vision > Identitets politisk pleje og "censur" (~tilpasning til nu- og samtiden) udmundet i og eksekveret af mindretallets "diktatur"
- herunder, aldrig mere komplet Don Rosa eller noget af Den gode tegner... fx. !
+ godt man kan købe brugt... stadigvæk (det bliver nok i en ikke så fjern fremtid også forbudt)

flere ?
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af superboy »

Jeg venter fremdeles på at de skal gi ut en del DVD'er:
Defenders sesong 1
Daredevil seong 2
Jessica Jones sesong 2 og 3
Luke Cage sesong 2