Ungdommelige Mickey af Tebo.

Besvar
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Ungdommelige Mickey af Tebo.

Indlæg af Spærhage »

Har I læst den? Hold kæft jeg synes den er sjov!

Men indrømmet; jeg har også en sær hang til de mere skæve historier/tegnestile, som f.eks. Splint og Co ekstraordinære 'Panik på Atlanterhavet' og 'Meccano' af Hanco Kolk.

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Re: Ungdommelige Mickey af Tebo.

Indlæg af Spærhage »

Et hurtigt snapshot.
20240215_175137.jpg
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Det ser fjollet ud på den gode måde.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Erling Søby »

Ja, jeg har læst den og den er virkelig sjov :D

Jeg samler ellers ikke på Disney, men lige præcis Glenats er virkelig gode og overraskende sjove.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Maverick
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Maverick »

Så har jeg fået læst denne, og jeg må melde mig i hyldestkoret. Det er virkelige en sjov, skør, skæv alternativ udgave af det kendte univers både i tegninger og historie, men det fungerer fantastisk godt for mig. Dette på trods af at jeg var lidt skeptisk først jeg så stregen, men jeg overgav mig lynhurtigt til den.

Jeg kan godt lide disse alternative Disney historier fra Glenat, og håber at vi får flere af dem at se i de kommende år. Der er jo også rigeligt at tage af, da der så vidt jeg ved indtil videre kun er kommet 7 titler på dansk ud af de i alt 26 titler som Glénat har udgivet.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Spærhage skrev: 15. feb 2024, 17:43 Har I læst den? Hold kæft jeg synes den er sjov!

Men indrømmet; jeg har også en sær hang til de mere skæve historier/tegnestile, som f.eks. Splint og Co ekstraordinære 'Panik på Atlanterhavet' og 'Meccano' af Hanco Kolk.

/Spærhage
Nej, jeg kiggede på den og gættede på det ikke var noget jeg synes var noget specielt.
Men der skal så også en del til før jeg synes at historier er sjove.
Jeg er noget mere til de almindelige Splint & Co. historier end de ekstraordinære som fx Panik på Atlanterhavet, som jeg har men har læst en gang og så ellers ikke kan huske mere (ikke at den var dårlig).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev: 17. apr 2025, 17:22Jeg er noget mere til de almindelige Splint & Co. historier end de ekstraordinære som fx Panik på Atlanterhavet, som jeg har men har læst en gang og så ellers ikke kan huske mere (ikke at den var dårlig).
Hvad synes du så om den seneste almindelige Splint & Co.-historie?
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (115.29 KiB) Vist 1206 gange
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 18. apr 2025, 00:07
Antaeus skrev: 17. apr 2025, 17:22Jeg er noget mere til de almindelige Splint & Co. historier end de ekstraordinære som fx Panik på Atlanterhavet, som jeg har men har læst en gang og så ellers ikke kan huske mere (ikke at den var dårlig).
Hvad synes du så om den seneste almindelige Splint & Co.-historie?
Splint & Co. trækker ikke lige så meget mere som de gjorde førhen. Det er fordi jeg synes kvaliteten generelt ikke er lige så god som den var tidligere. Vi skal tilbage til slut-midt 40'erne før jeg synes vi har nogle gode Splint & Co. Og så er der vist 1-2 stykker i 50'erne jeg ikke har læst.

Splints Død: Jeg måtte lige tilbage og kigge lidt billeder på Cobolt for at historiens plot. Og selv når jeg ser billederne kan jeg ikke huske hele plottet men kun dele af historien og det er vel kun nogle måneder siden jeg læste den, så det helt store indtryk har den i hvert fald ikke gjort. Jeg kan bedre lide de tegninger vi fik fra tidligere tegnere, men disse er stadig ok og jeg var nogenlunde underholdt til en karakter omkring 3 ud af 6.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Antaeus skrev: 18. apr 2025, 16:52Vi skal tilbage til slut-midt 40'erne før jeg synes vi har nogle gode Splint & Co. Og så er der vist 1-2 stykker i 50'erne jeg ikke har læst.
Så med "de almindelige Splint & Co. historier" mener du altså "de almindelige Splint & Co.-historierne" fra for omkring 75 år siden :-)
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Spærhage »

Jeg hacker lige min egen (oprindelige) tråd...

I disse tider hvor gårsdagens vilde konspirationsteorier er morgendagens officielle nyheder, så kaster jeg lige én ind...

Hvad nu hvis Disney tillod alle disse skæve Glenat-ting med den skumle bagtanke at Disney-figurerne -her i nyere tid- blev tegnet på alle mulige mærkelige måder? Så ville man vel indirekte kunne spærre en masse uofficielle ting af fra amatører og andet godtfolk der ellers ville spille med på banen og påberåbe sig at deres mus/and jo ikke var den mus/and som Disney havde patent på...?

Det ville vel kunne udviddede Disneys rettigheder en hel del og gøre livet yderligere svært for alle andre, der troede at de (som f.eks. Arne And) ved at twiste tingene/tegningerne lidt kunne klare frisag. Her kunne Disneys advokater jo nok i højere grad bare sige: been there...done that...Kæmpe bøde.

Men, men men... en sådan tankegang ville jo kræve at man anså Disney som værende et rent forretningsimperium, der ikke bekymrede sig om kunstnerisk frihed. Altså heeelt ude i hampen... :D

/Spærhage
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev: 18. apr 2025, 22:48
Antaeus skrev: 18. apr 2025, 16:52Vi skal tilbage til slut-midt 40'erne før jeg synes vi har nogle gode Splint & Co. Og så er der vist 1-2 stykker i 50'erne jeg ikke har læst.
Så med "de almindelige Splint & Co. historier" mener du altså "de almindelige Splint & Co.-historierne" fra for omkring 75 år siden :-)
40'erne og 50'erne som jeg skriver var en hentydning til albummets nummer.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Antaeus skrev: 17. apr 2025, 17:22
Spærhage skrev: 15. feb 2024, 17:43 Har I læst den? Hold kæft jeg synes den er sjov!

/Spærhage
Nej, jeg kiggede på den og gættede på det ikke var noget jeg synes var noget specielt.
Men der skal så også en del til før jeg synes at historier er sjove.
Jeg er noget mere til de almindelige Splint & Co. historier end de ekstraordinære som fx Panik på Atlanterhavet, som jeg har men har læst en gang og så ellers ikke kan huske mere (ikke at den var dårlig).
Mickey af Tebo:
Som jeg husker så læste jeg lidt i den, men det kan kun give et hint.
Men en af de ting som afholdte mig fra at læse den var også tegningerne. Det er tegninger som jeg finder forholdsvis naive i gammel stil og som ikke rigtig trækker.
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Snoopy »

Jeg tilslutter mig "koret" af dem som synes om albummet om Ungdommelige Mickey af Tebo. Jeg kan lide den karikerede tegnestil og den gakkede humor i den. Jeg kunne sagtens ønske mig flere lignende album. Tak til Spærhage for anbefalingen. :)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Antaeus skrev: 19. apr 2025, 11:50
Carsten Søndergaard skrev: 18. apr 2025, 22:48
Nåh, på den måde :-)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 19. apr 2025, 22:02
Antaeus skrev: 19. apr 2025, 11:50
Carsten Søndergaard skrev: 18. apr 2025, 22:48 Så med "de almindelige Splint & Co. historier" mener du altså "de almindelige Splint & Co.-historierne" fra for omkring 75 år siden :-)
Nåh, på den måde :-)
Jeg forstod det som en længsel efter Jijés run på serien, inden Franquin tog over og gjorde serien uinteressant for Antaeus. :lol: Godt at få præciseret.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar