Secret Wars ude på dansk

Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Secret Wars ude på dansk

Indlæg af blackno1 »

Var lige forbi bogudsalget i Arnold Busck og fik så også forvildet mig ned i deres tegneserie-afdeling, og minsandten om ikke der lå en "Secret wars" i dansk hardcover udgave.

Jeg troede næsten at Marvel Morten havde tilføjet "Secret Wars" til sit spam-filter efter det antal gange han har sagt nej til at man overvejede at udgive den - og der står da også på bagsiden at den udgives efter massivt pres fra fans.

Endnu en sejr for den danske seriefan-kultur :D
Be alert. The wold needs more lerts.

http://verszou.blogspot.com/
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Secret Wars ude på dansk

Indlæg af Thomas S »

Hehe ja, jeg tænkte det samme, da jeg så den. Jeg plukkede et par tilfældige danske blade ned fra hylden, og slog op på en brevkasse - og minsandten om ikke den Skjulte Strid var nævnt: "Hej Søren. Det er sjovt nok, selv om det er mange år siden, at Den Skjulte Strid blev udgivet, så er der stadig mange folk, der skriver ind om den. Gad vide om der er basis for at få den genudgivet? [...] Venlig hilsen Marvel-Morten" (PX 62). Egentlig et civiliseret svar. Jeg husker nogen med noget i retning af: "Hvor mange gange skal jeg sige det? NEJ!NEJ! NEEEEEEJ!"-agtigt.

Noget andet er, at jeg nok ikke er den første til at rende hen og købe udgivelsen. Jeg har læst lidt af den, og den virkede ikke særlig fed, men for nogle år siden, så havde jeg da nok været med bare fordi det var den fra alle brevka<sserne :-D
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Re: Secret Wars ude på dansk

Indlæg af blackno1 »

Thomas S skrev:Noget andet er, at jeg nok ikke er den første til at rende hen og købe udgivelsen. Jeg har læst lidt af den, og den virkede ikke særlig fed, men for nogle år siden, så havde jeg da nok været med bare fordi det var den fra alle brevka<sserne :-D
Jeg endte med at finde en amerikansk TPB da jeg var på JavaOne for nogen år siden hvor jeg havde opgivet at se den på dansk, så jeg står nok over på den nye udgave - selv om man jo burde støtte initiativet.

.... og så må vi jo igang med at skrive breve og bede om Secret Wars II.

Men ellers er jeg enig, det er jo på sin vis en ret tynd historie. Måske er det bare fordi Secret Wars og Crisis i sin tid var de første store historier hvor et helt tegneserie-univers blev påvirket. Eller også er det bare fordi at stort set alle får lov til at få en af deres helte med i historien :D

Brugeravatar
Tue Sørensen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: København
Kontakt:

Secret Wars på dansk

Indlæg af Tue Sørensen »

Hvis ikke jeg husker meget fejl, så *blev* Secret Wars da udgivet på dansk i sin fulde længde engang tilbage i begyndelsen af '90erne, som backups i et eller andet blad (Edderkoppen, velsagtens). Det nye ved den samlede udgave er blot at den er... samlet.
~ Tue Sørensen
Formand, http://www.fantastik.dk

"Art, like morality, consists of drawing the line somewhere."
- G.K. Chesterton
Silde

Indlæg af Silde »

Det gjorde den - og den er/var ringe. Lige pånær da Hvepsen banker hele Projekt X ene kvinde.
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Re: Secret Wars på dansk

Indlæg af blackno1 »

Tue Sørensen skrev:Hvis ikke jeg husker meget fejl, så *blev* Secret Wars da udgivet på dansk i sin fulde længde engang tilbage i begyndelsen af '90erne, som backups i et eller andet blad (Edderkoppen, velsagtens). Det nye ved den samlede udgave er blot at den er... samlet.
Hmmm, det forklarer jo hvorfor jeg kan huske at den egnang har været oversat som "Den skjulte strid" det giver jo ikke mening hvis ikke den har været udgivet :?

Men som sagt er jeg ikke så go' til at følge med i Edderkoppen, så det er nok derfor jeg ikke husker mere om det.

Godt at nogen kunne opklare den del.

Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Peder Riis »

Jeg har historien i originaludgave, og jeg synes den er udemærket. Kan godt anbefale den hvis man er til de store klimatiske milepælehistorier (som mig).
Brugeravatar
Tue Sørensen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Re: Secret Wars på dansk

Indlæg af Tue Sørensen »

Allerførst blev der vist udgivet et sammendrag af de tre første numre af Secret Wars - da så læserne forlangte mere, fik de hele historien (alle 12 dele). Om den nye samlede udgave er en ny oversættelse ved jeg ikke, men det er det sikkert.

Jeg har også den amr. samlede udgave, og har altid syntes den var ret fed. Selvom ham The Beyonder var lidt af en ad hoc-figur, opfundet til formålet. Næsten alle synes at Secret Wars II (hvor The Beyonder kommer til Jorden i menneskelig form) er forfærdelig dårlig, men jeg har personlig altid fundet den eminent underholdende.
~ Tue Sørensen

- G.K. Chesterton
Erling Søby
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: I et nærliggende nabolag

Re: Secret Wars

Indlæg af Erling Søby »

Tue skriver:
Om den nye samlede udgave er en ny oversættelse ved jeg ikke, men det er det sikkert.
Nej, det er Marvel-Mortens gamle oversættelse der er genbrugt.

Iøvrigt - jeg har købt den - synes jeg tiden er løbet fra den, både hvad angår historien og tegningerne. Her er der heldigvis sket en del siden.
Brugeravatar
Tue Sørensen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Indlæg af Tue Sørensen »

Erling Søby skrev:Tue skriver:
Om den nye samlede udgave er en ny oversættelse ved jeg ikke, men det er det sikkert.

Iøvrigt - jeg har købt den - synes jeg tiden er løbet fra den, både hvad angår historien og tegningerne. Her er der heldigvis sket en del siden.
Well, som go'e gamle Bruce Jones har udtalt for nyligt (dog ikke lige om Secret Wars, men om gamle serier generelt): "it's still charming because you’re so ready to forgive, to defer to the innocence of the times."

:D
~ Tue Sørensen

- G.K. Chesterton
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Tue Sørensen skrev:
Erling Søby skrev:Tue skriver:

Well, som go'e gamle Bruce Jones har udtalt for nyligt (dog ikke lige om Secret Wars, men om gamle serier generelt): "it's still charming because you’re so ready to forgive, to defer to the innocence of the times."

:D
Jeg ville tilføje at det at læse genudgivelser også gør en venligt stemt fordi man nogen gange så endeligt får den historie der var i det ene nummer man ikke fik fat på oprindeligt :D Og så har nostalgien også noget at sige når man læser dem igen - SW var noget der skete på et af højdepunkterne i min Marvel begejstring, så derfor holder den på det omårde - men det varierer jo fra person til person.

En ting som jeg stadigt synes er cool når man genlæser den er Dr Doom - hans "sheer bloodymindedness" med hensyn til at få fat på The Beyonders kræfter er fantastisk :D

Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af BjaAAArne »

Så mangler vi bare CRISIS ON INFINITE EARTHS.
-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Peder Riis »

Den kan købes i engelsk udgave i enhver tegneseriebutik med respekt for sig selv.
Brugeravatar
BjaAAArne
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af BjaAAArne »

Ja, det kan SECRET WARS også.
Jeg mente, at nu mangler vi bare at se Crisis på dansk. 8)
-Har været smittet med tegneserier siden jeg var ni! :-)
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

BjaAAArne skrev:Ja, det kan SECRET WARS også.
Jeg mente, at nu mangler vi bare at se Crisis på dansk. 8)
"Mangler" på samme måde som store dele af Afrika "mangler" vand og føde?
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Besvar