I dag udkommer første bind af Carlsens nye Tintin-udgave!
Jaa, jeg må jo nok tage den på mig... Jeg var lidt hurtigt ude: Der er tale om to fluer med to smæk, altså en omformulering af et kendt mundheld.
Jeg tager hermed min sarkastiske bemærkninger tilbage og undskylder mange gange.
Men Hr. Søndergaard er selvfølgelig beretiget til at få sin ære genoprejst og jeg foreslår duel på kårde ved solopgang i Kongens Have.
Jeg tager hermed min sarkastiske bemærkninger tilbage og undskylder mange gange.
Men Hr. Søndergaard er selvfølgelig beretiget til at få sin ære genoprejst og jeg foreslår duel på kårde ved solopgang i Kongens Have.
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
"Den Blå Lotus" og "Det Knuste Øre" er nu landet i Creutz' boghandel i Ærøskøbing, og er blevet afhentet af undertegnede.
- Næh, hvad er det for en sjov bette fyr med en hvid hund? Er det ham, bøgerne handler om? Og...Og du siger, der er TEGNINGER på ALLE SIDERNE?...Jamen hillemænd! Hvad bliver det næste!?
...Omtrent sådan sagde damen, der solgte mig de to bøger, da hun spurgte ind til hvad de var for noget, hun havde bestilt hjem.
- Næh, hvad er det for en sjov bette fyr med en hvid hund? Er det ham, bøgerne handler om? Og...Og du siger, der er TEGNINGER på ALLE SIDERNE?...Jamen hillemænd! Hvad bliver det næste!?
...Omtrent sådan sagde damen, der solgte mig de to bøger, da hun spurgte ind til hvad de var for noget, hun havde bestilt hjem.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
På Carlsens hjemmeside er der en meget lille skanning af de 40 sider i "Enhjørningen" der blev til 2 i Kong kylie.
Desværre kan man hverken læse eller se detaljerne.
Er der monstro nogen der ligger inde med en skanning i fuld størrelse? Muligvis nogen af de rare folk på Carlsen kunne være behjælpelig.
Ifølge det viste cover på hjemmesiden er ryggen meget mere vinrød end den jeg lige har købt. Er det bare en tilfældighed?
Er der ikke også nogen af de senere albums der kommer med orange rygge?
Er der monstro nogen der ligger inde med en skanning i fuld størrelse? Muligvis nogen af de rare folk på Carlsen kunne være behjælpelig.
Ifølge det viste cover på hjemmesiden er ryggen meget mere vinrød end den jeg lige har købt. Er det bare en tilfældighed?
Er der ikke også nogen af de senere albums der kommer med orange rygge?
- Carsten Søndergaard
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Det var ikke meningen, de skulle gengives så småt. Noget må være gået galt. Jeg får det rettet i næste uge. Men jeg har også givet Frank de to sider i fuld størrelse, måske kan han lokkes til at lægge dem på her.Thopman skrev:På Carlsens hjemmeside er der en meget lille skanning af de 40 sider i "Enhjørningen" der blev til 2 i Kong kylie.
Thopman skrev:Ifølge det viste cover på hjemmesiden er ryggen meget mere vinrød end den jeg lige har købt. Er det bare en tilfældighed?

Ryggenes farver på de digitale gengievlser er tillempede standardfarver, altså ikke en scanning af det færdigtrykte album. Halvlæderet vil variere i toner fra gang til gang, så farven på gengivelsen er kun vejledende.
Jo, de næste to får gule rygge, og de følgende to orange! Derefter følger flere røde, men måske får et par af de sidste også gule/orange rygge. Det er stadig ikke bestemt i Belgien.Thopman skrev:Er der ikke også nogen af de senere albums der kommer med orange rygge?
Her ses den gule ryg på Rackham den Rødes skat, som udkommer 1. september. Den er også vejledende. Men rygger bliver altså gul!

- Jan Erik Hedberg
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek
Tak til Carsten for den udviste service og trivia'en; denne "nogen", som tegnede disse fill-in billeder, ved man hvem dét var?
Det sku vel aldrig være Jørgen Mogensen?
Der er tydligvis en continuity fejl i Kong Kylie-bladet, hvor Tintin umærkeligt har rullet sine ærmer op og siger: " - hvad staar der i det ud-klip? ..." og fortsætter - (idet han i et upåagtet splitsekund har rullet begge sine ærmer ned og er transformeret til en symbiose af Poeten/Tintin!)
- "Det er paa spansk..."
, ha ha...
- og Frank, vi vil se billederne NU!!!
Det sku vel aldrig være Jørgen Mogensen?
Der er tydligvis en continuity fejl i Kong Kylie-bladet, hvor Tintin umærkeligt har rullet sine ærmer op og siger: " - hvad staar der i det ud-klip? ..." og fortsætter - (idet han i et upåagtet splitsekund har rullet begge sine ærmer ned og er transformeret til en symbiose af Poeten/Tintin!)
- "Det er paa spansk..."

- og Frank, vi vil se billederne NU!!!
med venlig hilsen Jan Erik
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Værsågod:Carsten Søndergaard skrev:Det var ikke meningen, de skulle gengives så småt. Noget må være gået galt. Jeg får det rettet i næste uge. Men jeg har også givet Frank de to sider i fuld størrelse, måske kan han lokkes til at lægge dem på her.Thopman skrev:På Carlsens hjemmeside er der en meget lille skanning af de 40 sider i "Enhjørningen" der blev til 2 i Kong kylie.

- Jan Erik Hedberg
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek
Det er jo faktisk helt fra side 28, 6. panel (som endda er byttet om med 5. panel!) - Dupon'ernes ankomst, Sakharins genoplivning,
attentatet på Barnaba/Barnaby som peger på spurvene, Klomann/Ranesens skødefrakke kommer for dagen, Tintins kidnapning
og flugt fra brødr. Fugl/Fughl, introduktionen af Nestor og Møllenborg, som er bortredigeret, samt Dupon'ernes
triumferende arrestation af Klomann/Ranesen på side 59, indtil sidste panel - for derefter at springe direkte til side 61, 3. til 6. panel og slutter af på side 62, 1, til 3. panel...
attentatet på Barnaba/Barnaby som peger på spurvene, Klomann/Ranesens skødefrakke kommer for dagen, Tintins kidnapning
og flugt fra brødr. Fugl/Fughl, introduktionen af Nestor og Møllenborg, som er bortredigeret, samt Dupon'ernes
triumferende arrestation af Klomann/Ranesen på side 59, indtil sidste panel - for derefter at springe direkte til side 61, 3. til 6. panel og slutter af på side 62, 1, til 3. panel...
Men hvem er tegneren med fill-in billederne, hvor Tintin står ved sin telefon, med et brev fra Havana (sansynligvis Hergé) og mest spændende, tegningen med den bekymrede Tintin (Poeten/Den tossede tegner/Tintin lookalike'n) ??Der er tydligvis en continuity fejl i Kong Kylie-bladet, hvor Tintin umærkeligt har rullet sine ærmer op og siger: " - hvad staar der i det ud-klip? ..." og fortsætter - (idet han i et upåagtet splitsekund har rullet begge sine ærmer ned og er transformeret til en symbiose af Poeten/Tintin!)
- "Det er paa spansk..."
med venlig hilsen Jan Erik
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Der er flere mulige kandidater: Holger Philipsen, Mogens Dalgaard... men det er vel næppe højinteressant, hvem der har kalkeret, klippet og klistret.Jan Erik Hedberg skrev:Men hvem er tegneren med fill-in billederne, hvor Tintin står ved sin telefon, med et brev fra Havana (sansynligvis Hergé) og mest spændende, tegningen med den bekymrede Tintin (Poeten/Den tossede tegner/Tintin lookalike'n) ??
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
Hov - denne tråd må ikke dø, og så har jeg en uforbeholden UNDSKYLDNING til vores alle sammens Peter Becher...
Jeg troede ikke på ham, da han for snart længe siden her på sitet skrev, at der var kommet en slags Tintin Opsamlingsplade med det bedste fra de plader der udkom. Jeg hånede ham. Jeg drillede. Jeg gjorde alt det man ikke må, og tog grusomt fejl.
Jeg har nu set pladen. Jeg har fotodokumentation, og der er røde øren her på borgen. Sorry Peter, du havde ret og jeg uret.
Jeg troede ikke på ham, da han for snart længe siden her på sitet skrev, at der var kommet en slags Tintin Opsamlingsplade med det bedste fra de plader der udkom. Jeg hånede ham. Jeg drillede. Jeg gjorde alt det man ikke må, og tog grusomt fejl.
Jeg har nu set pladen. Jeg har fotodokumentation, og der er røde øren her på borgen. Sorry Peter, du havde ret og jeg uret.
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt: