Bedste kup

dollerup1
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af dollerup1 »

jeg var selv rimelig tilfreds da jeg fik linda og valentin 1- 14 i 1.oplag og næsten mint til 5 kr stykket - hende jeg købte dem af håbede ikke jeg følte mig snydt...
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Elektronico skrev:RKM>
du har da vist misforstået konceptet ved loppemarkeder. Man skal "prutte" om prisen og betale MINDRE end de forlanger, da priserne ofte er skruet lidt i vejret, NETOP for at man kan handle lidt og begge parter dermed "vinder" lidt :lol:

Er det kun mig der glæder mig til sommer og alle de dejlige loppe-/krammermarkeder? :D
Er det ikke kun i Jylland at man prutter om alt? :?
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
mrz4u
Geografisk sted: Vestkysten - Lemvig

Indlæg af mrz4u »

Seneste kup var vist Gigant nr. 3 der blev indkøbt på et marked sammen med et par Fart og Tempo fra 1966/67 m.v. for i alt 20 kr.

Jeg fik for et par år siden af min tidligere chef en stak gamle tegneserier fra loftet på hans nykøbte hus. Der var bla. et eksemplar af Edderkoppen nr. 1 fra 60'erne - tak for det chef! Det kan da kaldes personalepleje.

Dæmonen nr. 1 fra 60'erne blev fundet i en rodekasse i en døgnkiosk i Aalbrog - pris 2 kr.

Godt halvdelen af Raketserier blev fundet via en ven, hvis onkel var død i 60'erne. Onklens værelse stod urørt, og der blev indkøbt raketserier og diverse Wild West, Prærieserier og Akim for 1 kr. pr. stk.

Det var så bare en del af de gode handler jeg har gjort.

Mrz4u
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Indlæg af Steffen Jensen »

RKM skrev:Ridder Goodwill nr. 1 i perfekt stand fandt jeg på et lille loppemarked på Østerbro til en 2 krone. Jeg gav hende en femmer og sagde hun kunne beholde byttepengene. Jeg tror vi begge var godt tilfredse med den handel...
Dine bedste handler gjorde du da hos mig da jeg var tegneserie-pusher :wink:
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

henrik rehr skrev:
Thopman skrev:
Er det ikke kun i Jylland at man prutter om alt? :?
Jo, men ikke hvis du stryger "om alt".
Stryger?...Det lyder kinky!
Det kunne være man skulle bosætte sig derovre, så kan man blive strøget og pruttet hele dagen!
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Indlæg af Spærhage »

Peter Becher skrev:...Og ellers tror jeg også gerne, Spærhage vil fortælle om en tur han og jeg en gang havde til Esbjerg....
.
Ja, men lige nu vil jeg da præsentere jer for et dugfriskt kup. Alt efter øjnene der ser, selvfølgelig... ;-).

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=24092261

Men: Tintin og Smølferne kendte jeg godt, men hvor mange Rasmus Klump plader er der kommet? Nogen bud???

/Spærhage
Metalhund

Indlæg af Metalhund »

Franka 1,2,3,4,6,7 til en femmer stykket + Alix 1 og 2.
Det var i KB hallen - skøn dag - der var flere andre gode ting, men det er dem jeg husker.

Jeg ved jo ikke om det er noget at komme med i dette forum
Brugeravatar
RKM
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: KBH N

Indlæg af RKM »

RKM wrote:
Ridder Goodwill nr. 1 i perfekt stand fandt jeg på et lille loppemarked på Østerbro til en 2 krone. Jeg gav hende en femmer og sagde hun kunne beholde byttepengene. Jeg tror vi begge var godt tilfredse med den handel...

Dine bedste handler gjorde du da hos mig da jeg var tegneserie-pusher
Undskyld Steffen hvordan kunne jeg glemme den stak Finn og Fifi i standen good-poor til 149 kr. stykket, Sammy nr. 21 2. oplag til 500,- og Wendy bladene. (Har dem stadig pakket ind i syrefri plastomslag, jeg ved de bliver mange penge værd en dag!!!)

:P
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Ole Damgaard »

Peter Becher skrev:...de fire første Adele-album i så pæn stand, at Spærhage stadig græder, når han ser dem, og har tvunget mig til at love, at jeg aldrig vil læse i 4'eren, der end ikke har været åbnet.
Hvoffer er det egentlig, at 4-eren er meget dyrere end de tre første?

Jeg købte forresten Mødet ved Sevenoaks i 1. oplag, helt nyt og ser ikke ud til at have været åbnet, til en tier henne i den lokale Læsehesten i sidste uge. Der sidder et (aftageligt) Interpresse-klistermærke på omslaget endnu.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af Spærhage »

Ole Damgaard skrev:
Peter Becher skrev:...de fire første Adele-album i så pæn stand, at Spærhage stadig græder, når han ser dem, og har tvunget mig til at love, at jeg aldrig vil læse i 4'eren, der end ikke har været åbnet.
Det har dels noget med oplagets størrelse at gøre og dels det at denne er limet i ryggen med 'Flip og Flop'-lim. De tre første i serien er syede.

Men indtil den allerseneste opdatering af Pegasus' hjemmeside var tre'eren faktisk det dyreste album i serien (700,- tror jeg...), så lidt besynderligt at det pludselig er 'degraderet' til at være ligeså almindeligt/efterspurgt som de to første. Disse har jeg set en hel del gange, mens både 3 og 4 (i mine øjne) begge er halv-sjældne.

(Og ja Peter, jeg græder stadig -ligesom jeg stadig febrilsk leder efter en Bernard Prince nr. 6 (De gales havn) som kan slå din i stand! Argh!)

/Spærhage
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Spærhage skrev:
Peter Becher skrev:
Spærhage skrev:.
Ja, men lige nu vil jeg da præsentere jer for et dugfriskt kup. Alt efter øjnene der ser, selvfølgelig... ;-).

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=24092261

Men: Tintin og Smølferne kendte jeg godt, men hvor mange Rasmus Klump plader er der kommet? Nogen bud???

/Spærhage
244
...ehh...ja?.... Andre?
En søgning på bibliotek.dk giver 38 titler, hvis man begrænser det til videoer, DVDer, CDer der ikke er spil samt musiktitler.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Bedste kup og Slemste hovsa!

Indlæg af Mirko Woelck »

Ole Damgaard skrev:Hvoffer er det egentlig, at 4-eren er meget dyrere end de tre første?
Adeles ... bd. 4 ses ofte med bundtede løse ark Det er i hvert fald min observation. Bd. 3 har ikke samme problem, og er efter min mening sjældnere, men er ofte solskadet - jeg har aldrig set et såkaldt uberørt eksemplar i handlen - der er altid et eller andet galt.

Spærhages udlægning nedenfor er nok tættere på en sandsynlig forklaring, selvom albumemt udkom på et andet forlag end Flip & Flop, Natacha, Franka m.fl.
Spærhage skrev:
Ole Damgaard skrev:
Det har dels noget med oplagets størrelse at gøre og dels det at denne er limet i ryggen med 'Flip og Flop'-lim. De tre første i serien er syede.

Men indtil den allerseneste opdatering af Pegasus' hjemmeside var tre'eren faktisk det dyreste album i serien (700,- tror jeg...), så lidt besynderligt at det pludselig er 'degraderet' til at være ligeså almindeligt/efterspurgt som de to første. Disse har jeg set en hel del gange, mens både 3 og 4 (i mine øjne) begge er halv-sjældne.

(Og ja Peter, jeg græder stadig -ligesom jeg stadig febrilsk leder efter en Bernard Prince nr. 6 (De gales havn) som kan slå din i stand! Argh!)

/Spærhage
Jeg græder sådan set med dig. Mit eksemplar mangler simpelthen ark m. s. 3+4, noget jeg opdagede efter nogle år, da jeg endelig ville læse serien. Jeg har skilt mig af med dubletterne, fordi de var grimmere - men komplette (HAH!). I øvrigt er det med dette ark meget symptomtisk for netop dette nummer i serien - eller er i hvert fald blevet det efter jeg opdagede svipseren.

/Mirko
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Re: Bedste kup og Slemste hovsa!

Indlæg af Spærhage »

Mirko Wölck skrev: [Adeles ... bd. 4]Mit eksemplar mangler simpelthen ark m. s. 3+4, noget jeg opdagede efter nogle år, da jeg endelig ville læse serien. Jeg har skilt mig af med dubletterne, fordi de var grimmere - men komplette (HAH!). I øvrigt er det med dette ark meget symptomtisk for netop dette nummer i serien - eller er i hvert fald blevet det efter jeg opdagede svipseren.
/Mirko
Hva' er problemet: http://www.pegasus.dk/index.php?s=vva&vn=000161 :wink:
/Spærhage
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Mirko Woelck »

Spærhage skrev:
Mirko Wölck skrev: [Adeles ... bd. 4]Mit eksemplar mangler simpelthen ark m. s. 3+4, noget jeg opdagede efter nogle år, da jeg endelig ville læse serien. Jeg har skilt mig af med dubletterne, fordi de var grimmere - men komplette (HAH!). I øvrigt er det med dette ark meget symptomtisk for netop dette nummer i serien - eller er i hvert fald blevet det efter jeg opdagede svipseren.
/Mirko
/Spærhage
Du 'græd' over Bernard Prince #6. Det samme gør jeg, fordi der mangler i mit, troede jeg, super velholdte eksemplar. Beklager misforståelsen, men 'græder' var bindeleddet til det jeg skrev.

Adele #4 har jeg. Ellers kunne jeg vel have købt den hos Berti forleden.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Mirko Wölck skrev:
Spærhage skrev:
/Mirko
/Spærhage
Du 'græd' over Bernard Prince #6. Det samme gør jeg, fordi der mangler i mit, troede jeg, super velholdte eksemplar. Beklager misforståelsen, men 'græder' var bindeleddet til det jeg skrev.

Adele #4 har jeg. Ellers kunne jeg vel have købt den hos Berti forleden.
Pyh! Blev helt svedt, men side 3/4 med Edmund Choupards gåtur var skam i mit eksemplar. Men slemt truet af en gryende sokkelforskydning mellem omslagets forside og indmaden.
Til gengæld sker der ikke så meget i 2. halvdel af albummet, kan jeg trøste eventuelle ejere af eksemplarer, hvor disse sider er faldet ud. Tardi. der rydder ud i persongalleriet, er altså ikke det mest ophidsende at læse, selv om der nok er dem, der finder en vis studentikos glæde over dette meta-show. Serien kom aldrig på skinner igen efter dette alvorstab.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar