Hele Kirbys run på FF tilgængelig i farver for første gan
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Hele Kirbys run på FF tilgængelig i farver for første gan
Endelig! Det har været ca. tyve år undervejs, men i det nye Marvel Previews bliver der averteret med Marvel Masterworks: The Fantastic Four Vol.10, som indeholder genoptryk af FF nr.94-104, samt essays om seriens betydning. Det vil sige, at for første gang siden Marvel alderens begyndelse i 1961 kan man købe samtlige 102 numre af Kirbys Fantastic Four i flotte farve-genoptryk! Hele denne kosmiske saga forfattet af Jack Kirby og Stan Lee er nu tilgængelig i ti bind for små $500! Disse ti bind er nok det ypperste indenfor superhelte-genren. Lige noget at smide i hovedet på folk, der synes, superhelte er tåbelige!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Re: Hele Kirbys run på FF tilgængelig i farver for første
Til den pris skal der ikke kastes med demGoogaMooga skrev:Lige noget at smide i hovedet på folk, der synes, superhelte er tåbelige!

Jeg vil nok ikke helt være parat til at kalde det "det ypperste i genren", der er nok nogen senere serier jeg ville give den betegnelse, men seriens betydning er jo svær at underkende.
Folk der kan lide gamle kosmiske historier med FF vil måske også være interesseret i at Marvel sådan i forholdsvis ubemærkethed af den voldsomme larm fra "House of M" har lanceret en ny crossover med alle Galactus gamle herolder og flere andre personer fra den kosmiske superliga
http://www.marvel.com/catalog/?id=3985
Kan du ikke gi' nogle eksempler på hvilke serier du tænker påblackno1 skrev:Til den pris skal der ikke kastes med demGoogaMooga skrev:Lige noget at smide i hovedet på folk, der synes, superhelte er tåbelige!
Jeg vil nok ikke helt være parat til at kalde det "det ypperste i genren", der er nok nogen senere serier jeg ville give den betegnelse, men seriens betydning er jo svær at underkende.

Måske Byrne og Claremount's Uncanny X-Men og Frank Millers Daredevil

Lige noget at smide i hovedet på folk, der synes, superhelte er tåbelige![/quote]
Jeg er enig i, at Kirbys FF er noget af det ypperste - dem Joe Sinnott inker fra nummer 43 til vel 80-90 stykker. En af de tegneserier, der står mit hjerte aller nærmest, er FF 51 med 'This Man - This Monster', hvor en lumsk opfinder overtager Tingens skikkelse, for at få ram på ærkefjenden Reed Richards, og de ender sammen i den Negative Zone.
Jeg er enig i, at Kirbys FF er noget af det ypperste - dem Joe Sinnott inker fra nummer 43 til vel 80-90 stykker. En af de tegneserier, der står mit hjerte aller nærmest, er FF 51 med 'This Man - This Monster', hvor en lumsk opfinder overtager Tingens skikkelse, for at få ram på ærkefjenden Reed Richards, og de ender sammen i den Negative Zone.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Ja, men nok også Alan Moores Swampthing, Batman year one, Watchmen, Ronin, V for Vendetta. Gaimans Sandman.Lars S skrev:Kan du ikke gi' nogle eksempler på hvilke serier du tænker påblackno1 skrev:Til den pris skal der ikke kastes med demGoogaMooga skrev:Lige noget at smide i hovedet på folk, der synes, superhelte er tåbelige!
Jeg vil nok ikke helt være parat til at kalde det "det ypperste i genren", der er nok nogen senere serier jeg ville give den betegnelse, men seriens betydning er jo svær at underkende.![]()
Måske Byrne og Claremount's Uncanny X-Men og Frank Millers DaredevilDet er to af mine bud. Men jeg må sige at Kirby's FF er med i samme pulje hos mig
Sjovt nok er Moore og Miller de to det er lettest for mig at bringe ind hvis jeg skal være objektiv.
Subjektit har jeg sådan nogen ting som Claremonts Excalibur, de tidlige numre af Spawn, det meste af hvad jeg har set af Hellraiser.
Jeg har svært ved bestemme mig med hensyn til Morrisons The Invisibles og David Macks Kabuki - men ligesom med Sandman kan man vel argumentere for at de ikke er sådan rigtigt superhelte-agtige

Jim Starlins Warlock er også en af dem der står mit hjerte nær - men jeg ved ikke om den ville holde hvis jeg genlæste den her næsten 25 år efter

Ah ja, Kree-Skrull krigen og efterfølgende opgør mod Thanos fra de gamle Alliancen s/h, Kap Marvel s/h samt Warlock 1 og 2 var sgu noget af et hit dengang. Og nu! For de holder selvfølgelig stadigvæk!
De omtalte FF er helt sikkert i toppen af superheltegenren. Om det er de bedste ved jeg ikke. Andre favoritter for mig er Sandman (favoritten), Milligans Shade the Changing Man, Morrisons Doom Patrol samt Ennis' Hellblazer og Preacher. Af de mere gængse superhelte vil jeg gerne nominere Millers Batman, Millers Daredevil, Davids Hulk (særlig med Keown), Claremont/Byrne på Uncanny X-Men samt Grant/Wagner/Breyfolge på Batman (perle efter perle). Og så alle dem jeg har glemt!
500$ er nu en del at skillinge ud , synes jeg!!!
De omtalte FF er helt sikkert i toppen af superheltegenren. Om det er de bedste ved jeg ikke. Andre favoritter for mig er Sandman (favoritten), Milligans Shade the Changing Man, Morrisons Doom Patrol samt Ennis' Hellblazer og Preacher. Af de mere gængse superhelte vil jeg gerne nominere Millers Batman, Millers Daredevil, Davids Hulk (særlig med Keown), Claremont/Byrne på Uncanny X-Men samt Grant/Wagner/Breyfolge på Batman (perle efter perle). Og så alle dem jeg har glemt!
500$ er nu en del at skillinge ud , synes jeg!!!
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Ja, det er lidt heftigt, men så kan man jo købe dem i s/h på dårligere papir for $17 pr. bind i Essential serien. Jeg mener, der er 25 numre i hver Essential, hvorved investeringen kan gøres for under $100. Men det er altså ikke nær så stor en visuel nydelse.Silde skrev:500$ er nu en del at skillinge ud , synes jeg!!!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Det er serien 'Shade the Changing Man' af Peter Milligan, der løb over ca. 70 numre. Dens force var tre stærke karakterer som hovedpersoner og sære, surrealistiske historier af Peter Milligan og tegninger Chris Bachalo som er en af mine favoritter.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shade,_the ... tigo_years
http://en.wikipedia.org/wiki/Shade,_the ... tigo_years