Aha - dét er "Et London-Mysterie".henrik rehr skrev:Mødet ved Sevenoaks af Floch og Riviere er den fe'este og mest effektive "gyser" jeg har læst i tegneserieform. Anbefales!

Er det Den Røde Horus? (Eller som den hedder i daglig tale her hos Rehrs Standret: Det der røvlame Tardi-plagiat.)Christian Aarestrup skrev: og så den der med de der pendulsvingende gutter med bowlerhat og lange frakker og uigennemsigtig brilleglas. Hva' er'et nu, den hedder - den står på alle biblioteker.
Jeg kan kun tilslutte mig Bertis og Franks nomineringer: Min 2-årige datter er på én gang dybt fascineret af og rædselsslagen for Rasmus Klump i Troldeskoven (som hun for øvrigt også er det med "Hvad er det der spøger, Alfons Åberg?"), mens farmand husker "De 7 Krystalkugler" som den ubetinget mest skræmmende tegneserie. Det risler stadig koldt ned ad ryggen på mig under det skæbnesvangre tordenvejr, og de opdagelsesrejsendes uforklarlige anfald kl. 10.30 er om muligt endnu mere uhyggeligt, måske netop fordi det er uforklarligt.Frank Madsen skrev:I den rækkefølge, jeg blev skræmt:Berti stravonsky skrev: Da jeg var lille..
da var det Rasmus Klump i Troldeskoven, og nu hvor jeg selv har børn, erfarer jeg, at den har et eller andet der er skummelt og virker særdeles skræmmende på de små.
Tintin: "De 7 Krystalkugler"
Billederne bag på DVD-boxen taget i betragtning er det sgu' nok den.Peter Becher skrev:Det lyder som den. Men hvor mange mystiske kræfter, hun har, ved jeg sgutte. Hun er bare tudegrim, og så slår hun en kat og no'en mennekser ihjel. Indtil manden, der fandt hende i skoven, hvor hhun var ved at blive slaw'n ihjel af en mand, selv tager hende med ud i skoven for at gi' hende med øksen.Thopman skrev:Er det den samme "Jenifer" som fornylig er blevet filmatiseret af Dario Argento til Masters of horror serien? Den skulle handle om en vansiret pige med mystiske kræfter.Peter Becher skrev:Jeg synes "Jennifer" af Wrightson er en svær uhygsom fortælling.
Jeg var i hverrt fald tisse angst for den historie, da jeg var ung.
Også den der "Blodigt Sus" af Jim Stenstrum og Neal Adams fra "Hjemsøgt" -antologien var sådan en, der kunne gøre mig rigtig ræd, da jeg var bette.
Ja!..Den var fed (Og FEEEEDT tegnet! Ham Bernie kan noget med lys og skygge!). Er der nogen der har læst den totalt splattede historie han lavede til Epic comics (Da det stadig eksisterede). Om hende konen der nakkede manden, skar ham i stykker og møjsomligt skyllede stumperne ud i toilettet. Nok noget af det mest splattede og grafisk voldlige jeg har set i nogen tegneserie!henrik rehr skrev:Er det Den Røde Horus? (Eller som den hedder i daglig tale her hos Rehrs Standret: Det der røvlame Tardi-plagiat.)Christian Aarestrup skrev: og så den der med de der pendulsvingende gutter med bowlerhat og lange frakker og uigennemsigtig brilleglas. Hva' er'et nu, den hedder - den står på alle biblioteker.
Jep, Jennifer var uhyggelig. Wrightson var i det hele taget go' til horror. Poe's The Black Cat i hans version er osse fe'.
Hvis du vasker dem, ka' du da sætte fingrene i mine. Men de har fandeme været dyre at anskaffe sig...Thomas S skrev:Adele er den eneste tegneserie, jeg umiddelbart lige kan komme på, der fremkaldte sådan decideret uhygge. Jeg var heller ikke særlig gammel (6, 8?), da jeg havde fat i dem. Måske jeg skulle prøve at sætte fingre i dem et eller andet sted.