Ugens Gang

Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Thopman skrev: ...og sel'fø'li' Den mystiske stjerne. Bedre end jeg huskede den.
Åhja, den læste jeg også - og ja, den var faktisk også en rigtig, positiv overraskelse her.
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

bedre sent end aldrig

Indlæg af Lars Kristensen »

Har haft problemer med nettet, men her kommer min uge:

Læst

Modesty Blaise - Spionfælden (i Agent X9), andre er pjattede med hende, jeg synes hun er udmærket, og denne historie ændrede ikke væsentlig ved dét.

Benny Bomstærk - De røde taxier, hmm nu har jeg læst et par album om BB, og mens jeg foreløbig nyder bekendtskabet, forestiller jeg mig trods alt, at formlen bliver lidt for tynd i længden. De fortællemæssige spidsfindigheder begrænser sig stort set til Bennys udsatte næse og hans naive misforståelse af onde voksnes intentioner, og jeg spår, at det ikke holder i al evighed.

Bernard Prince - Safari for et spøgelse, BP er altid god, basta! Så egentlig ingen grund til at anmelde mere her.

Sibyline og Bierne, for Sibyline og hendes små puttenuttede venner handler det som sædvanlig om liv og død, når Banderik og hans rottehær søger hævn for nederlaget i foregående album. På dette eksistensniveau er livet ganske simpelt et spørgsmål om at hygge sig og bage kage og afværge at blive slået ihjel! Til at hjælpe med det sidste allierer Sibyline og co. sig med nogle bier fra området, som spreder skræk og rædsel blandt rotterne. Og hvor er det bare fedt, at hele den tredie del af albummet, hvor man bæver for hvordan Sibyline og hendes venner nu skal klare sig hele vinteren, forløses ved, at de har strikket uldvanter til bierne, så de ikke behøver at gå i hi!

Lefranc - Ulvens Hule, jeg er så småt ved at tygge mig i gennem serien med ca. et album om ugen og en anmeldelse får vente til en senere artikel

Købt

Utroligt nok har jeg ikke brugt nogen penge på tegneserier i den forløbne uge, men det har jeg allerede mere end rådet bod på i denne.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Peyo tegner for fedt, og Mancherot er mesteren til at pakke store og mærkelige og til tider skræmmende historier ind i børnebogspapir.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Christian Aarestrup skrev:Peyo tegner for fedt, og Mancherot er mesteren til at pakke store og mærkelige og til tider skræmmende historier ind i børnebogspapir.
Peyo OG Walthery mener du vist, hvis du hentyder til BB.
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Jeg hentydede bare til Peyo i al almindelighed. Hvor stor kredit hans elever skal ha' for hans værk, skal jeg ikke ku' sige, men man synes da bestemt at ku' mærke Walthery i Benny B. Om det så er ubetinget godt, er jeg ikke helt så sikker på.
CAa

Brugeravatar
zulu
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af zulu »

Batmans Hush i kæmpe HC format... lå i sengen med slamberten efter ungerne var lagt i seng... Så kan folk mene hvad de vil om Lees streg og de overdrevne detaljer, men jeg elsker det sku :wink:

Detective Comics #821 (Paul Dini/ J.H. Williams), udemærket historie, virker dog som om at den skæres kort pga. et krav om at historien skal slutte i det blad.

All Star Batman & Robin #4 marts (Miller/Lee)... Er sgu helt vild med Lee's streg!

Wolverine: "Origin" Tegnet af Dillon... speciel streg, men det er jo Wolverine, såå...

Batman og Ra's Al Ghul O'neil/Adams... gammelt album fra min storebrors tid, løse sider, men historien er jo stadig go.

Gået igang med the Long Halloween af Loeb/Sale... lækker historie med besøg af mange af de bedste skurke fra DC's galleri...

En udemærket weekend, nu venter jeg bare på at jeg modtager min sending fra over there af friske comics...

(ikke en tegneserie, men alligevel værd at nævne, da den jo er en klassiker), Fjodor Dostovjeski, forbrydelse og straf... endnu en slambert, tager mig dog lige lidt tid endnu at få gnavet mig igennem den...

Og så var der jo lige Joe Loves Crappy Movies :shock: ... Han er sku da for sjov :D
Bobbit skandalen... den spøger stadig... hej skat.. nja jeg sidder lige og skriver- med hvem, ikke nogen, bare om tegneserier.. nej skat det er rigtigt!! Anna, jeg kender ingen Anna.. hov, hold den væk fra mig- skat fjern den kniv!! ARRRGGGHHH!
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

!

Indlæg af Lars Kristensen »

zulu skrev: ... lå i sengen med slamberten efter ungerne var lagt i seng...
Hører vist under off-topic!
Brugeravatar
zulu
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

Re: !

Indlæg af zulu »

larsbvk skrev:
zulu skrev: ... lå i sengen med slamberten efter ungerne var lagt i seng...
Hører vist under off-topic!
Tag den!!! Ja jeg kan lide tegneserie og hva' så? :lol:
Bobbit skandalen... den spøger stadig... hej skat.. nja jeg sidder lige og skriver- med hvem, ikke nogen, bare om tegneserier.. nej skat det er rigtigt!! Anna, jeg kender ingen Anna.. hov, hold den væk fra mig- skat fjern den kniv!! ARRRGGGHHH!
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Lucifer: Devil in the gateway TPB
Promethea TPB #2

Begge dele god føde for sjælen :D
Be alert. The wold needs more lerts.

http://verszou.blogspot.com/
Metalhund

Indlæg af Metalhund »

Lånte og læste Anahire 1-4 af Ploy/Malnati på biblioteket.
Det var ikke nogle jeg kendte i forvejen - men var en udemærket fatasy omgang, over teamet "kultur udvikler sig i isolation".
Ikke dårligt tegnet og fortalt, en noget særlig personlig faveholdning,.

Fik også læst en god omgang Clifton - fine sager
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Så er den nye Bullets her. Og den nye Last Man forresten også. Og Ellis' Iron Man, men kun i hardback, så den venter vi lidt med. Endelig har Kevin Smith så også fået snøvlet sig færdig med sin Spiderman og Black Cat. All looking goody-goody og læst på søndag.
CAa

Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Nofret 1+2 (3 og 4 ligger og venter)
Så til søs, Obelix (Sjoveste pre-Coscinny)
Blueberry: Den gale tyskers guldmine
Pondus 1 (Grineren!)
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Thopman skrev: (Sjoveste pre-Coscinny)
Var der noget Asterix før Goscinny?
CAa

Brugeravatar
zulu
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

Indlæg af zulu »

Efter flere forskellige indlæg, nye som gamle, følte jeg at det var på tide at jeg prøvede at udvide min horisont lidt.

Derfor var jeg på biblioteket og låne "Jagten på tidsfuglen" 1, 2, 3 og 4 samt hvad jeg kun kan tolke som en efterfølgende opfølgende tegneserie, Javin
Gode historier, må jeg sige, jeg blev positiv overrasket. Også formatet og tegningerne faldt i min smag, dog uden at få mig til at vrænge næse af mine elskede superhelte!

Som før skrevet var mit valg af tegneserier i denne uge, valgt ud fra hvad jeg kunne erindre at andre havde fremhævet som "godt".

Derfor lånte jeg også en 3-4 Moebius historier!!!
Manden fra Ciguri, Stel, Er mennesket godt?, og en sidste jeg ikke lige kan huske nu...
en historie om en fremtid hvor verden overtages af en techno race og vores helt John Difool og hans makker, en Pterodactylus, har glemt et eller andet!

Uden alt for mange skældsord så lad os bare slå fast, at hans arbejde ikke er min kop mokka, sig mig hvad fanden var han på den dag han satte sig ved tegnebordet... :?

Men alt i alt, en udfordrende og anderledes tegneserie uge...
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Mobius er en lidt spøjs fætter, som man enten dyrker eller irriteres lidt over. Jeg hører også til sidstnævnte, men anerkender seføli, at manden er stor.

Loisel er også stor.

En anden, afsluttet serie, som jeg tror ville falde i din smag er "Spurvehøgen". På trods af at foregå i 1600-tallets Frankrig, så er den ikke så langt fra superhelte-universet.
CAa

Besvar