"Et forum som dette" lyder som en efterklang af den uunderbyggede kritik af Seriejournalens standard fra før, men betyder formentlig blot et offentligt forum, der ikke styres af forlaget selv. Jeg mener nu ikke, at der burde være noget i vejen for, at forlagsfolk blander sig i den åbne fandebat og stadig formår at bevare den professionelle distance. Gode eksempler på dette er efter min mening Michael G. Nielsen og Steffen P. Maarups indlæg, der også indeholder den rette dosering af humoristiske indlæg og seriøse informationer om de udgivelser, de udgiver. Free-lancere som Niels og Carsten Søndergaard har også forsvaret deres udgivelser på fremragende vis her på forummet. Så det kan lade sig gøre, hvis personen er professionel og ønsker at bidrage til en positiv debat, til glæde og gavn for såvel forlaget som dets læsere.Berger skrev:Men jeg sidder ikke med IK-bøgerne, jeg har intet med dem at gøre. Hvis jeg havde, ville det være uprofessionelt at debatere dem i et forum som dette.
Berger og tonen på Seriejournalens forum
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
Tiltrods for at jeg har blandet mig under pseudonym. Så det KAN lade sig gøre at have seriøse debatter med folk man ikke ved hvem er. Så Berger behøver ikke at bekymre sig desangående. Og HVIS du ville vide hvem jeg var Berger - så kunne du da bare spørge - det havde da ikke behøvet at tage måneder....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
-
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: ny york
De journalister, der får timeløn, fylder i øvrigt også deres artikler med fejl. Nyhedsmedier er nu een gang hurtige på aftrækkeren i mange tilfælde og det må man altid holde sig i mente. Som der engang blev sagt oppe på B.T. : "I morgen bliver fisk pakket ind i det vi skiver."Christian Aarestrup skrev:Lige et indspark mht. faktuelle fejl - som jeg bestemt ikke kan si'e mig fri for i forbindelse med mine bidrag til den mere "officielle" del af Seriejournalen. Ja, der opstår fejl. Men det er ikke utilgiveligt. For det første får vi ikke timeløn for at sidde og ringe rundt og krydstjekke, og for det andet - som hr. Kaj også påpeger - så drejer det her sig om tegneserier. Ikke storpolitik eller seksualforbrydelser eller magtmisbrug.
Seriejournalens forum er Seriejournalens forum og, forekommer det mig, ofte noget af en klub. (Jeg har ikke indtryk af at stort flere end de faste brugere rent faktisk læser indlæggene, men det ved Frank og hans statistikker se'fø'li' mere om) Er det ikke tilfældet med de fleste internetfora? Som medlem af klubben synes jeg her er hyggeligt, men tager det altså langtfra fortrydeligt op, hvis andre ikke synes det. Det er som bekendt et frit internet. At Berger synes det er uprofessionelt at diskutere en udgivelse, man arbejder på, i et offentligt forum, lyder noget pudsigt i mine ører, men måske er han ikke i marketing-og reklameafdelingen! Fint nok og fred være med det, jeg tegner videre.
Nå, jeg tegner videre.
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:

Berger skal selvfølgelig ikke klappe i, holde kæft eller andet. Jeg svarede blot at det nok ikke er specielt fremsynet at skrive i affekt. Vente lidt til irritationen er drevet over. Måske reflektere hvorvidt vreden var berettiget, og så besvare indlægget...
Og Sokken har ret - det er tegneserier og ikke andet. Det er godt lige at minde sig selv om at tilværelsen reelt indeholder mere end de der streger og striber.
Og som jeg vist har skrevet 117 gange efterhånden, gavehoved eller ej, så fordrer tilværelsen - både her og ude hvor solen skinner - at man ikke render rundt og bli'r forskrækket over ord eller sætninger. Rustningen skal være påsat, tilpas elastisk og kunne modtage lidt verbale shots...
Hvis ikke, ja så bør man nok holde sin kæft.

- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
Der er adskillige årsager til at jeg ikke i et forum som dette eller i noget andet offentligt forum af nogen slags ønsker at diskutere de produkter, jeg beskæftiger mig professionelt med.
Jeg bliver af bl.a. Egmont Serieforlaget hyret til at varetage visse tekniske opgaver på bestemte udgivelser. Hvis der fremstår kritik af en af disse udgivelser er det ikke min opgave hverken at kommentere sådan kritik eller på anden måde indgå i dialog om produktet.
Det er forlaget der udadtil har ansvaret for produktet, og forlaget der derfor må stå for enhver dialog i forbindelse med produktet. Enhver kritik af arbejde jeg fx har udført på et produkt er en sag mellem udgiver og mig. Og skulle der være behov for at forsvarre et stykke arbejde jeg har udført på en udgivelse, vil dette blive varetaget af forlaget i nødvendigt omfang.
At Michael og Steffen blander sig i debatten er noget ganske andet, da de netop officielt repræsenterer hver deres forlag, og det derfor er dem der bør svare på spørgsmål til deres udgivelser.
Men det er selvfølgelig en personlig vurdering man bør tage som freelancer - altså hvad man ønsker at diskutere for åben dør. Personligt har jeg det godt med at mine arbejdsgivere ved, at de kan stole på mig, og at de ting jeg måtte få at vide over en øl eller lignende ikke kommer videre.
Men jeg rent professionelt diskuterer jeg fx. gerne STRIP!, de tegneserier jeg selv har skrevet og de jeg har udgivet (selvom det er ekstremt længe siden) samt de artikler jeg skriver til diverse magasiner.
/berger
Jeg bliver af bl.a. Egmont Serieforlaget hyret til at varetage visse tekniske opgaver på bestemte udgivelser. Hvis der fremstår kritik af en af disse udgivelser er det ikke min opgave hverken at kommentere sådan kritik eller på anden måde indgå i dialog om produktet.
Det er forlaget der udadtil har ansvaret for produktet, og forlaget der derfor må stå for enhver dialog i forbindelse med produktet. Enhver kritik af arbejde jeg fx har udført på et produkt er en sag mellem udgiver og mig. Og skulle der være behov for at forsvarre et stykke arbejde jeg har udført på en udgivelse, vil dette blive varetaget af forlaget i nødvendigt omfang.
At Michael og Steffen blander sig i debatten er noget ganske andet, da de netop officielt repræsenterer hver deres forlag, og det derfor er dem der bør svare på spørgsmål til deres udgivelser.
Men det er selvfølgelig en personlig vurdering man bør tage som freelancer - altså hvad man ønsker at diskutere for åben dør. Personligt har jeg det godt med at mine arbejdsgivere ved, at de kan stole på mig, og at de ting jeg måtte få at vide over en øl eller lignende ikke kommer videre.
Men jeg rent professionelt diskuterer jeg fx. gerne STRIP!, de tegneserier jeg selv har skrevet og de jeg har udgivet (selvom det er ekstremt længe siden) samt de artikler jeg skriver til diverse magasiner.
/berger
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Langt de fleste emner snitter med 30-40 visninger. Der kommer jo så flere visninger, hvis der bliver føjet indlæg til og en debat opstår, men det er gengangere. Spørgsmålet er, om det kun er visninger til medlemmer, der bliver registreret, eller det også er visninger til gæster. Det har Frank tidligere sagt, at han ikke er helt klar over. Men jeg lavede et lille eksperiment ovre på Rackham, hvor jeg kun læser med som gæst. Tomine tråden stod på 24 visninger, og jeg klikkede og blev talt med som 25. visning. Så hvis Seriejournalen benytter sig af lignende software, må man formode, at alle visninger bliver talt med, hvilket så bekræfter de 30-40 unikke visninger i snit. Da der er omkring 20 faste brugere, vil det sige, at et emne bliver læst af en 30-40 personer, altså højst dobbelt så mange som de faste brugere. Så jo, forummet er næsten en lukket klub.henrik rehr skrev:(Jeg har ikke indtryk af at stort flere end de faste brugere rent faktisk læser indlæggene, men det ved Frank og hans statistikker se'fø'li' mere om)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Jo, du har jo holdt tæt med ganske mange ting. Rart at der er nogle man kan tale med uden alt skal afsløres på hjemmesider.Berger skrev: Men det er selvfølgelig en personlig vurdering man bør tage som freelancer - altså hvad man ønsker at diskutere for åben dør. Personligt har jeg det godt med at mine arbejdsgivere ved, at de kan stole på mig, og at de ting jeg måtte få at vide over en øl eller lignende ikke kommer videre.
/berger
Og sådan er det vel med mange debatsider. For mit eget vedkommende har jeg ikke været speciel aktiv - jeg ville meget gerne skrive mere på egne hjemmesider, men tiden går med at planlægge udgivelser. På superhelte.dk har vi haft en meget livlig dialog hvor læserne er kommet med mange forslag, kritik og kommentarer. Der er sågar nogle der har rost mine udgivelser hvilket naturligvis glæder mig.GoogaMooga skrev: . Så jo, forummet er næsten en lukket klub.
Med læserkontakt gennem 20 år ved jeg, at det ikke nødvendigvis er dem som skriver eller mailer som repræsenterer flertallet. Jeg tager læserne seriøs og forsøger at gøre alle glade, men opgaven er nærmest umuligt med et blad som Basserne, hvor nogle hader Garfield, andre elsker Garfield. Jeg kan forsøge at gøre de fleste tilfredse, og når salgstallene går op bliver jeg glad. Jeg bliver også glad når jeg på Bogforum - eller i en kiosk - ser en 8-årige bruge sine egne sparepenge på at købe et af mine blade.

- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Du forveksler antallet af folk, der deltager i debatten, med antallet af folk, der følger med i debatten, og sidstnævnte er langt højere.GoogaMooga skrev:Langt de fleste emner snitter med 30-40 visninger. Der kommer jo så flere visninger, hvis der bliver føjet indlæg til og en debat opstår, men det er gengangere. Spørgsmålet er, om det kun er visninger til medlemmer, der bliver registreret, eller det også er visninger til gæster. Det har Frank tidligere sagt, at han ikke er helt klar over. Men jeg lavede et lille eksperiment ovre på Rackham, hvor jeg kun læser med som gæst. Tomine tråden stod på 24 visninger, og jeg klikkede og blev talt med som 25. visning. Så hvis Seriejournalen benytter sig af lignende software, må man formode, at alle visninger bliver talt med, hvilket så bekræfter de 30-40 unikke visninger i snit. Da der er omkring 20 faste brugere, vil det sige, at et emne bliver læst af en 30-40 personer, altså højst dobbelt så mange som de faste brugere. Så jo, forummet er næsten en lukket klub.henrik rehr skrev:(Jeg har ikke indtryk af at stort flere end de faste brugere rent faktisk læser indlæggene, men det ved Frank og hans statistikker se'fø'li' mere om)
Det seneste døgn har 64 registrerede brugere været forbi. 189 af forummets registrerede medlemmer har besøgt forummet indenfor de seneste 30 dage. Hertil skal lægges et antal ikke-registrerede brugere eller registrerede brugere, der ikke har logget sig ind, men kun fulgt debatten.
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Kontakt:
Superhelte.dk's forum er et udmærket sted, men i dag 11. september er der f.eks. postet to indlæg. Samme dag er der på Seriejournalen postet 106 indlæg af 24 forskellige registrerede brugere, blot for at sætte det med den "lukkede klub" i relief.
Okay, der er postet 3 indlæg på superhelte.dk i dag, for jeg faldt over en diskussion, hvor en bruger (der også er medlem af SJs forum) efterlyste flere anmeldelser af Egmonts superhelteblade på Seriejournalen, og jeg tillod mig at opfordre Egmont Serieforlaget til at sende anmeldereksemplarer, så skal de nok blive anmeldt. Adressen er:
Seriejournalen
c/o Tegnestuen Gimle
Nørrebrogade 55A, 2
2200 København N
Okay, der er postet 3 indlæg på superhelte.dk i dag, for jeg faldt over en diskussion, hvor en bruger (der også er medlem af SJs forum) efterlyste flere anmeldelser af Egmonts superhelteblade på Seriejournalen, og jeg tillod mig at opfordre Egmont Serieforlaget til at sende anmeldereksemplarer, så skal de nok blive anmeldt. Adressen er:
Seriejournalen
c/o Tegnestuen Gimle
Nørrebrogade 55A, 2
2200 København N