Radisestribe til salg

Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Svendborg

Radisestribe til salg

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

For de hurtige med penge på kontoen er der nu milighed for at erhverve sig en ægte Radise-stribe hos Peter Hartungs "Comicart".
HVEM KOMMER FØRST!!??
http://www.comicart.dk/product.asp?product=688&sub=9
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: Radisestribe til salg

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Jeg byttede min Bugatti 251 med Peter og fik istedet et billede af hans kones Golf 1,3/89 og en kopi af Radise-striben...
Er mægtig glad!

Tak for linket, Becher

:wink:

P.s.: Man snakker ikke om penge - Gentlemen imellem!
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Radisestribe til salg

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Det er muligt at Hr. Hartung mener at striben befinder sig i den billige ende - men 60 af de lange er immervæk ikke peanuts....HAHAHA....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Meget fin og veltegnet stribe.
Sælger lige huset og bilen, så sku' der nok bli' råd! :wink:
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Ja - den ER lækker - og så oven i købet fra den gang Schultz stadigvæk var sjov...
Dan R. Knudsen

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

D-Cay skrev:Ja - den ER lækker - og så oven i købet fra den gang Schultz stadigvæk var sjov...
Hvilket vel er flot klaret, 29 år efter seriens start.

Hvornår holdt Radiserne egentlig op med at være sjov?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Da ham der Nusers ørkenlevende onkel kom ind i billedet blev det sgu FOR småfilosofisk for mig...
Dan R. Knudsen

Per Sanderhage

Indlæg af Per Sanderhage »

Bare for at holde famileforholdene i orden, så er Nusers slægtning i ørkenen, Spir, hans bror.

Nuser har derudover to andre brødre, Olaf og Andy, som vist ikke er set siden 1997, hvor Nuser foreslog dem at tage til Hollywood og møde Mickey Mouse.

Der var vist også en søster, Belle, og hendes lange rær af en søn, hvis navn dog lykkeligt har sluttet sig til alle de andre elementer af unødig paratviden som alderen har fået ram på.
Per S
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Kontakt:

tahnx Per - jeg huskede bare Spir som seende mere såen luvslidt ud - derfor et gæt på at det ikke var en bror - men det er nok bare ørkenlivet der slider...
Dan R. Knudsen

Hartung
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Radiserne - prisen lige på kornet

Indlæg af Hartung »

En fuldstændig sammenlignelig Radiserne-stribe på eBay gik til $9700 i nat:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... &rd=1&rd=1

Så prisen på striben, der sælges på Comicart.dk, er reelt lavt sat - da man som bekendt (suk) skal betale 25 procent importmoms på varer, der købes i USA.
"Du må tage mig på alt! Bare ikke på ordet."
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Thopman »

Det var dog ufatteligt at de går til så høje priser! :shock:

Manden lavede jo tusindvis af striber, så man kunne forestille sig at mange af dem stadig måtte være i omløb, med mindre de ligger gemt væk i en bankboks et eller andet sted.
Jeg kunne bedre forstå de priser hvis det havde været en original "Calvin & Hobbes" eller "The Far Side" da begge serier trods alt kun blev tegnet i et årti.
- Unknown

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Thopman skrev:Jeg kunne bedre forstå de priser hvis det havde været en original "Calvin & Hobbes" eller "The Far Side" da begge serier trods alt kun blev tegnet i et årti.
Nej, nej, nej, C&H og TFS kommer ikke i nærheden af Peanuts' historiske betydning og samlerværdi. Gary Larson kan ikke engang tegne. Så skulle Schulz' anden stribe være betydelig mere værd, da den kun fylder een bog. Men den er folk vist ligeglad med. Den er i hvert fald kun blevet samlet een gang.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Hartung
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Forklaring på høje priser

Indlæg af Hartung »

Thopman skrev:Det var dog ufatteligt at de går til så høje priser! :shock:

Manden lavede jo tusindvis af striber, så man kunne forestille sig at mange af dem stadig måtte være i omløb, med mindre de ligger gemt væk i en bankboks et eller andet sted.
Jeg kunne bedre forstå de priser hvis det havde været en original "Calvin & Hobbes" eller "The Far Side" da begge serier trods alt kun blev tegnet i et årti.
Der er en fornuftig forklaring på de høje priser. Det skyldes alene udbud/efterspørgsel. Og rent faktisk befinder langt, langt de fleste Radiserne-striber sig i museumssamlinger. De forholdsvis få, der er i omløb, er som regel blevet foræret bort til samlere i årenes løb - af Mr. Schulz himself.

Det pudsige er i øvrigt - jævnfør snakken om den dyre Muse-bog andetsteds - at da priserne på Radiserne-striber for nylig eksploderede oven på en meget rost udstilling af klassiske avisstriber på et stort museum i USA, så medførte det, at vi nu pludselig ser alle samlerne finde klenodierne frem - og sælge i flok. Jeg vil gætte på, der er solgt flere Radiserne i år end de seneste ti år samlet. Udelukkende fordi det nu er tydeligt, at priserne er høje. Om et år har alle sælgerne sikkert solgt - og striberne bliver liggende hos samlerne igen i mange år.

Andre historiske serieskabere som Alex Raymond og Jim Holdaway handles omvendt til urealistisk lve priser i disse år, hvor meget store samlinger er sat til salg stibe for stribe for stribe. Når disse kilder tørrer ud, vil også disse striber stige i pris - som Raymonds øvrige serier. Hans Jungle Jim, Secret Agent Corrigan og ikke mindst Flash Gordon handles jo ofte til priser, der nærmest kan konkurrere med Peanuts og derover. Fordi de så sjældent er udbudt.

Det er også årsagen til, at det nærmest er umuligt at betale originaler af Bill Watterson, Hugo Pratt og andre - der er stort set ikke noget i omløb, og tegnerne eller familierne har doneret det meste til museer eller beholder det.
Hartung
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Forklaring på høje priser

Indlæg af Hartung »

Thopman skrev:Det var dog ufatteligt at de går til så høje priser! :shock:

Der er en fornuftig forklaring på de høje priser. Det skyldes alene udbud/efterspørgsel. Og rent faktisk befinder langt, langt de fleste Radiserne-striber sig i museumssamlinger. De forholdsvis få, der er i omløb, er som regel blevet foræret bort til samlere i årenes løb - af Mr. Schulz himself.

Det pudsige er i øvrigt - jævnfør snakken om den dyre Muse-bog andetsteds - at da priserne på Radiserne-striber for nylig eksploderede oven på en meget rost udstilling af klassiske avisstriber på et stort museum i USA, så medførte det, at vi nu pludselig ser alle samlerne finde klenodierne frem - og sælge i flok. Jeg vil gætte på, der er solgt flere Radiserne i år end de seneste ti år samlet. Udelukkende fordi det nu er tydeligt, at priserne er høje. Om et år har alle sælgerne sikkert solgt - og striberne bliver liggende hos samlerne igen i mange år.

Andre historiske serieskabere som Alex Raymond og Jim Holdaway handles omvendt til urealistisk lave priser i disse år, hvor meget store samlinger er sat til salg stibe for stribe for stribe. Når disse kilder tørrer ud, vil også disse striber stige i pris - som Raymonds øvrige serier. Hans Jungle Jim, Secret Agent Corrigan og ikke mindst Flash Gordon handles jo ofte til priser, der nærmest kan konkurrere med Peanuts og derover. Fordi de så sjældent er udbudt.

Det er også årsagen til, at det nærmest er umuligt at betale originaler af Bill Watterson, Hugo Pratt og andre - der er stort set ikke noget i omløb, og tegnerne eller familierne har doneret det meste til museer eller beholder det.
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af Thopman »

Tak for svaret, Hartung... Men du behøver ikke gentage dig selv for min skyld. :wink:

Hva' med Larsson? Er der originaler i omløb med ham, eller er det samme historie med ham som med Watterson?
- Unknown

Besvar