Ugens Gang

Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Antaeus skrev:Aarestrup, kan godt li' din karaktergivning - i % - den bruger jeg også mange gange da den er meget mere nøjagtig.
Kommer sig af, at jeg var til noget fest i går, hvor den ny karakter-skala var oppe og vende. Og ikke, at jeg har noget IMOD den - bortset fra, at vi sikkert får en fælles EU-norm inden for en 10-15 år - men mange brokker sig bare over, at den ikke rummer mulighed for tilpas differentiering.

Det kan man i hvert fald ikke klandre procent-angivelserne for - og så har de ydermere den fordel at ku' opgøres umiddelbart sammenligneligt både kvalitativt og kvantitativt.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

I denne uge

Indlæg af Lars Kristensen »

Ja, når man skriver speciale, så går der jo ualmindelig lang tid i mellem, at der bliver læst noget, men jeg hyggede mig da lige et kort øjeblik med Lucky Luke nr. 4 - Jesse James.

LL har aldrig været noget mesterværk, men den her er fra seriens bedste periode, så det gik.

P.s. Selv om jeg ikke får læst det store, så er købetempoet selvfølgelig uændret. Dèr må man ikke blive magelig!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg er heller ikke den store Lucky Luke mand, men de tidlige har nu deres egen charme. Udover Jesse James holder jeg især af Diligengen, Billy The Kid, Apache-kløften, Calamity Jane samt den absolutte favorit: Grønskollingen...
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Berti stravonsky skrev:Jeg er heller ikke den store Lucky Luke mand, men de tidlige har nu deres egen charme. Udover Jesse James holder jeg især af Diligengen, Billy The Kid, Apache-kløften, Calamity Jane samt den absolutte favorit: Grønskollingen...
Hallo! Et tegn på at Berti har læst andre tegneserier end Anders And tilbage i 60erne? A rare sight, indeed.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Lucky Luke er lige i klassen lige under det bedste der er lavet - så det er absolut læseværdigt - dog kun det gamle.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Fik lige sneget en mere ind...

Dr. Strange: The Montesi Formula

Samler de klassiske historier hvor Dr. Strange kæmper mod Dracula. Ikke et mesterværk som førnævnte Dracula bog, men stadigt en klassiker :D
Be alert. The wold needs more lerts.

http://verszou.blogspot.com/
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Når Antøs og Berti fremhæver det "gamle" og "tidligere" LL, må det vel være i henhold til den danske udgivelsesrækkefølge, hva'? Goscinny skrev serien fra 1957 til sin død i 1977, og det må betragtes som værende den "rigtige" Luke, der optræder i denne periode. Herindenfor kan man yderligere udtage perioden fra 1967 (Billy the Kid) til 1973 (Penge til Ratata) som den virkelige guldalder - og det er netop denne, som med et par års forsinkelse begynder at udkomme i danmark i starten af 70'erne.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Cerebus - Minds: En total optur i forhold til Reads. Dave Sim kan fortsat ikke lade være med at blande sig i historien, men denne gang forholder han sig i det mindste til historien om Cerebus i stedet for ligegyldige betragtninger om mainstreamforlag og kvinders stemmeret. Samtalen mellem forfatteren og hovedfiguren er muligvis det bedste Cerebus siden High Society i bind 2. Hell, whaddayaknow, den ansporede ligefrem til en smule selvfordybelse både hos læseren og Cerebus. 5 ud af seks.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Christian Aarestrup skrev:Når Antøs og Berti fremhæver det "gamle" og "tidligere" LL, må det vel være i henhold til den danske udgivelsesrækkefølge, hva'? Goscinny skrev serien fra 1957 til sin død i 1977, og det må betragtes som værende den "rigtige" Luke, der optræder i denne periode. Herindenfor kan man yderligere udtage perioden fra 1967 (Billy the Kid) til 1973 (Penge til Ratata) som den virkelige guldalder - og det er netop denne, som med et par års forsinkelse begynder at udkomme i danmark i starten af 70'erne.
Jep, de er gode i netop den periode. De Berti og du nævner er noget af det bedste Lucky Luke.
Det var ikke de helt gamle jeg mente.
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

Har læst en ordenlig bunke Amerikanere- Tpb´ere her på det sidste so here goes:

Tom Strong 1-2: Ikke det bedste Moore har begået synes jeg, men det er stadig Moore og han kan ikke lave noget der er dårligt! 4/6. Usagi Yojimbo 1-2: startede lidt svagt men er begyndte at fænge henad vejen: 4/6. Lucifer: Havde meget store forventninger til den og måske endda FOR store, for den kunne jeg ikke lide: 2/6. Walking dead 5: Kirkman fortsætter bare derud af! En af de mest underholdene serier der udkommer for tiden! 6/6. Battle pope 1: lidt for wacky, men ok underholdning til drengerøven: 3/6. Invincible 1-2 (de store "luksus" udgaver): endnu en super serie! Det er godt nok den klassiske "spiderman" historie om en dreng der pludselig får superkræfter og de problemer/glæder der følger med kræfterne (selvfølgelig med en masse twists og anderledes tilgang), men har aldrig set det fortalt bedre.. 6/6. The Goon 1-3: Også lidt wacky (fedt ord!) men bedre end Pope. 4/6. Savage Dragon 1-3: ikke ret meget at sige her, historierne er meget lige til og nok det der kan betegnes som en typisk superhelte historie. Men var da underholdt. 3/6. Gotham central 1-2: historier der handler om politiet i gotham og hvordan det er at stå i Flagermus Mandens skygge. Eminent! 5/6. Transmetropolitan 1: Tror man skal læse flere bind af denne serie for at få noget ud af den. Den er meget anderledes (på den gode måde), men da jeg nok var lidt for hurtigt igennem den vil jeg undlade karakter. Avengers disambled: der foregår alt for meget tju-bang indtil man for forklaret noget som helst, og jeg var tæt på at falde af et par gange, men kæmpede mig igennem og synes det var en fin afslutning. 3,5-4/6. Ex Machina 1-3: Super serie om verdens første super helt som opgiver karrireren for at blive politiker! Fed idé og vel fortalt! 5/6. Y the last man 1-7: alle mænd (både mennesker og dyr) på jorden er udryddet pga en mystisk virus (?), undtagen en ung knøs og hans abe... Spændende idé og meget veludført! 5/6. Fables 1-7: Endnu en af mine yndlings serier for tiden. Har vidst skrevet en del om den i forum i forvejen :wink: 6/6. House of M: endnu et af de her "alternativ- univers-historier", men en af de bedre af slagsen.. Eller den starter ihvertfald fint men daler lidt mod slutningen syns jeg og er lidt for hurtigt færdig. Men ok der er stadig en del fra House of M verdenen jeg endnu ikke har læst. Men som enkeltstående album... 3/6. Ultimate Spiderman 1-2: den klassiske historie genfortalt (igen igen) men det her er faktisk en af de mere vellykkede.. 3,5-4/6.

:shock:
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Hvilken Lucifer historie var det du læste? Jeg har selv læst den første TPB og havde også store forventninger til den.

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Gaston, det er tilladt at sætte afsnit ind og på den måde gøre indlæggene lidt mere læsevenlige :wink:

Man skal lige samle mod før man går i gang....
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

blackno1 skrev:Hvilken Lucifer historie var det du læste? Jeg har selv læst den første TPB og havde også store forventninger til den.

Det var også den første... Hvad synes du om den så?
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

Antaeus skrev:Gaston, det er tilladt at sætte afsnit ind og på den måde gøre indlæggene lidt mere læsevenlige :wink:

Man skal lige samle mod før man går i gang....

Hehe.. ja men jeg var på nettet på biblioteket og havde begrænset med tid så....
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Gaston skrev:
blackno1 skrev:Hvilken Lucifer historie var det du læste? Jeg har selv læst den første TPB og havde også store forventninger til den.

Det var også den første... Hvad synes du om den så?
Jeg havde nok ventet mig lidt mere ovenpå de klassiske historier fra Gaiman hvor han trækker sig tilbage og lukker helvede. Men jeg kan ikke sådan sige hvad det er jeg havde forventet mig mere end det der var.

Jeg tror jeg vil forsøge mig med et par stykker mere og se hvordan den arter sig.

Besvar