VERTIGO

Besvar
Brugeravatar
Sneglen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Odense

VERTIGO

Indlæg af Sneglen »

Christian Aarestrup skrev:
D-Cay skrev:Hvis det er 100Bullets - tja så kan du bare klikke på Comiczonebanneret i toppen af siden
Nårh, dem - dem har jeg skam da. Skam da'!
100bullets, er der egentlig noget ved den serie? hvad går den ud på?

Nogen der kender noget til serien DMZ af Brian wood? osse fra Vertigo.

Efter jeres vurdering hvad er den fedest vertigo serie for øjeblikket?

Og i vertigos 20 år(er det ikke omkring de 20år?) lange leve tid, hva hvad har været de 3 bedste guld klumper?
Hvilken mælk byder du uventede gæster?
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Jeg tror at Blackno1 ville være bedre til at forklare 100 Bullets.
Det er en crime-noir fortælling, hvor historien fortælles som et løg der bliver pillet, lag for lag. Den er cool, meget velskrevet og fedt tegnet (Hvis man er til stilen).

3 Alltime Vertigo-serier i mine øjne:

Sandman
Preacher
Alan Moores Swamp Thing (Som ligesom Sandman startede ud med ikke at være en Vertigo-titel)

Hvis sumpetingen ikke gælder så er det 100 Bullets.

Derudover burde du hen af vejen stifte bekendtskab med:
Lucifer
Fables
og Y-The last man
Fables
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: VERTIGO

Indlæg af Christian Aarestrup »

Sneglen skrev:100bullets, er der egentlig noget ved den serie? hvad går den ud på?
Jeg tror, at vi har skvadret lidt om serien i "ugens gang" - hvis du scroller lidt tilbage.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Thopman skrev:Jeg tror at Blackno1 ville være bedre til at forklare 100 Bullets.
Takker for tilliden :D men det er en serie jeg kun har læse om, ikke læst. Men jeg har selv overvejet at købe den når der kom luft i budgettet en gang.

Kan også anbefale Lucifer efter at have læst den første TPB.
Be alert. The wold needs more lerts.

http://verszou.blogspot.com/
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

Fables er RIGTIG fed!! Den handler om væsener fra alle mulige eventyr (de er der "alle" sammen; snehvide, skønheden & udyret, store stygge ulv, rødhætte, de tre små grise og pinocchio osv osv) som er blevet drevet ud af deres egne verden, af en ukendt hærfører der erobrer deres lande en efter en. Det resulterer så i at disse fabel væsener flygter til en anden verden... Vores! Dumdumduuuum (spændings musik)! Her lever de så en skjult tilværelse hvor alle mulige, mere eller mindre, skøre ting foregår i deres eget lille private samfund. Vil ikke afsløre for meget her, men det er efter min mening en MUST READ!!!

Ellers er førnævnte 100 bullets og Y-the last man også feeeeé! Man kan på deres hjemmeside læse nogle af første numrene helt gratis!! http://www.dccomics.com/graphic_novels/?cat=VERTIGO

Er der nogen der har læst The Invinsibles? Er den noget værd eller er det bare et plagiat af 100 Bullets?
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Gaston skrev:Er der nogen der har læst The Invinsibles? Er den noget værd eller er det bare et plagiat af 100 Bullets?
Jeg har læst de første 3-4 TPB'ere, men da jeg ikke har læst 100 Bullets er det lidt svært at sammenligne.

Den handler som jeg ser det meget om Morrison selv og hans forsøg med magi og stoffer i 90'erne, men pakket ind i en historie med en sammensværgelse som kører både i vores og magiens verden.

Jeg læser den sådan lidt i parallel med Alan Moores Promethea som jo også har magi som et hovedtema.

Fables lyder ret interessant :D
Be alert. The wold needs more lerts.

http://verszou.blogspot.com/
Brugeravatar
Sneglen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Sneglen »

blackno1 skrev:
Gaston skrev:Er der nogen der har læst The Invinsibles? Er den noget værd eller er det bare et plagiat af 100 Bullets?
Jeg har læst de første 3-4 TPB'ere, men da jeg ikke har læst 100 Bullets er det lidt svært at sammenligne.

Den handler som jeg ser det meget om Morrison selv og hans forsøg med magi og stoffer i 90'erne, men pakket ind i en historie med en sammensværgelse som kører både i vores og magiens verden.

Jeg læser den sådan lidt i parallel med Alan Moores Promethea som jo også har magi som et hovedtema.

Fables lyder ret interessant :D
Fabels kan jeg osse selv sige god for. Den og så Y er de enste 2 vertigo serier som jeg slave af.

Fables er noget fedt! "March of the wooden soldiers" og "Homelands" er nok højdepunkterne!

Har i øvrigt set Willingham laver en spin-off serie, hvor vi følger jack og hans eventyr? "Jack of Fables" hedder serien bare:

Billede

Men nu vi snakker Fabels, der er nogle af karakterenes hvis eventyr jeg ikke er bekendt med f.eks. Rose Red, Boy blue og bluebeard's blandt andet. Nogen der ved det ?
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

[/quote]Men nu vi snakker Fabels, der er nogle af karakterenes hvis eventyr jeg ikke er bekendt med f.eks. Rose Red, Boy blue og bluebeard's blandt andet. Nogen der ved det ?[/quote]

Rose Red og Blue Boy kan jeg desværre ikke hjælpe dig med. Men historien om Bluebeard går, i korte træk, ud på følgene: "Der var engang" ( :wink: ) en rig adelsmand som var frygtet og berygtet for sin voldelige fremtræden og vilde opførsel. Han havde været gift syv gange, men ingen vidste hvad der var blevet af hans koner som var forsvundet på mystifistisk vis. Derfor undgik de lokale tøsebørn ham.
Da Blåskæg en dag besøger sine naboer, for at spørge om en af deres døtres hånd, sender pigerne ham videre fra den ene til den anden, indtil han til sidst ender ved den yngste datter. Hende får han overtalt til at gifte sig med ham og efter et stort og overdådigt bryllup, flytter hun med ham op i hans store.... Slot. Men kort tid efter fortæller Blåskæg sin nyerhvervede kone at han bliver nødt til at forlade landet et stykke tid. Han overdrager hende alle nøglerne til slottet. Inklusive nøglerne til et lille rum som han forbyder hende at gå ind i. Derefter rejser blåskæg og efterlader slottet til pigebarnet (dumdumduuu!). Og næsten med det våns Blåskæg er ude af døren, er hun ved at give efter for sin gevaldige nysgerrighed for at se hvad der gemmer sig i det forbudte rum. Der skal dog lidt overtalelse til fra hendes besøgende søster, før hun en dag begiver sig derind. Til stor chok og rædsel lærer hun værelsets blodige hemmelighed at kende: Gulvet er sølet i blod og kroppene af Blåskægs eks koner hænger på væggene! Skrækslagen lukker hun døren i igen. Men der var kommet blod på nøglen som ikke kunne vaskes af.
Blåskæg vender uventet hjem og ved med det samme hvad hans kone har gjort. I blindt raseri truer han hende med at halshugge hende på stedet, så hun flygter op i det højeste tårn og låser sig selv inde (smart smart). Medens Blåskæg, med sværd i hånd (et rigtigt sværd, din frækkert!), prøver at slå døren ind. Pigens skrål bliver hørt af hendes to brødre som derefter iler til slottet, slagter Blåskæg, befrier søs også ender det hele lykkeligt alligevel (den havde i ikk set komme!).

Det her er meget frit oversat efter en kort version fra nettet...
Brugeravatar
Sneglen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Sneglen »

1000 tak for den info! jeg fik lave lidt research selv, og fandt ud af lidt om rose-red og "little" boy blue.
Som jeg har forstået det, kommer Boy blue af det lille børne rim "little boy blue":

Little Boy Blue come blow your horn,
The sheep's in the meadow the cow's in the corn.
But where's the boy who looks after the sheep?
He's under a haystack fast asleep.
Will you wake him? No, not I - for if I do, he's sure to cry

Og fandt på samme side lidt info baggrunds historie om digtet:
http://www.rhymes.org.uk/little_boy_blue.htm

Rose Red er gudhjælp mig snehvides søster, her har du kort resume af eventyre(er for doven til at oversætte):

The tale tells the story of Snow-White and Rose-Red, two girls born to a poor widow living in a small cottage. Both sisters are very good little girls, and both love each other dearly. Their mother is very fond of them.
Snow-White and Rose-Red beating the snow off the bear.
Enlarge
Snow-White and Rose-Red beating the snow off the bear.

One winter evening, there is a knock at the door. Rose-Red opens the door to find a bear. At first she is terrified, but the bear tells her not to be afraid. "I'm half frozen and I merely want to warm up a little at your place," he says. They let the bear in and it lies down in front of the fire. Snow-White and Rose-Red beat the snow off the bear, and quickly become quite friendly with it. They play with the bear and roll him around until the bear warns them, "Don't kill me, children: Snow-White and Rose-Red, do you want your suitor dead?"

They let the bear spend the night in front of the fire, and in the morning, he leaves, trotting out into the woods. The bear comes back every night for the rest of that winter and the family grows used to him. When summer comes, the bear tells them that he must go away for a while to guard his treasure from a wicked dwarf. During the summer the girls are walking through the forest, when they find a dwarf who has his beard stuck in a tree. The girls rescue him by cutting his beard free, but the dwarf is ungrateful, and yells at the girls for cutting his beautiful beard. The girls encounter the dwarf several times that summer, rescue him from some peril, and each time the dwarf is ungrateful.

Then one day they meet the dwarf once again, who is as always trapped in some peril. This time he is terrified because the bear is about to kill him. The dwarf pleads with the bear, begs it to eat the girls instead of him, but the bear pays no heed and kills the dwarf with one swipe of his paw. Then the bear turns into a prince; the dwarf had bewitched the prince by stealing his gold and turning him into a bear, but the curse is broken with the death of the dwarf. Snow-White marries the prince and Rose-Red marries his brother.

du kan se mere på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Snow-White_and_Rose-Red
Brugeravatar
Gaston
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Gaston »

Sneglen skrev:1000 tak for den info! jeg fik lave lidt research selv, og fandt ud af lidt om rose-red og "little" boy blue.
Som jeg har forstået det, kommer Boy blue af det lille børne rim "little boy blue"
Det var da så lidt, og lige over. vidste sgutte at Snevide havde en søster... nu da vi er ved det her, ved du så noget om King Cole og Fly Catcher (er det ikk det han blir kaldt?). Han (Fly catcher) er måske bare "frøen der blev til en prins", eller...?
Brugeravatar
Sneglen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Sneglen »

Gaston skrev:
Det var da så lidt, og lige over. vidste sgutte at Snevide havde en søster... nu da vi er ved det her, ved du så noget om King Cole og Fly Catcher (er det ikk det han blir kaldt?). Han (Fly catcher) er måske bare "frøen der blev til en prins", eller...?
No, problemo!

Wikipendia er stedet, de har utrolig meget imformation på de foskellige karaktere, og så kan du så klikke dig videre til mere info, om de individuele fablers baggrund:

King Cole beskrives som en legendrarisk konge af england, mere præcist:

http://en.wikipedia.org/wiki/Old_King_Cole

Billede

Fly Catcher er "frøen der blev til en prins", mere:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Frog_P ... 28story%29
Silde

Indlæg af Silde »

Fables er ren dynamit. Jack (spin-off titlen) er også ganske god men lidt mere light end Fables.

Jeg er også stor Hellblazer fan, selvom serien ikke ligefrem er på sit højeste lige pt.

Man kan læse et stort udvalg af åbningsnumre her

http://www.dccomics.com/news/?nw=6186
Besvar