Kg. krøsus skatkammer - Anders der ikke blev til guld

Besvar
Jabberdau
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Kg. krøsus skatkammer - Anders der ikke blev til guld?

Indlæg af Jabberdau »

Angående Don Rosa historien "Kong Krøsus skatkammer" (D94012) hvorfor virkede trylleformularen ikke, da Joakim fik smedet Krøsus første mønt om til en medallion og Hexia prøvede at gøre Anders til guld?

Hexia: Det virkede ikke! Han blev ikke til guld! Den mønt er uægte!
JvA: Nej, mønten er ægte nok! Og vi ved, at din trylleformular også er god nok, for den blev skabt af selveste Kirke!
Hexia: Hvad er du ude på von And? Hvorfor bragte du den mønt her til Lavanien?
JvA: Fordi jeg ønskede, at trylleformularen virkede! Jeg ønskede at du fik Midas"evne, så du ville lade mig og min lykkemønt være i fred!

Måske den originale tekst kan bringe lys over dette lille plothul. Hele historien om krøsus, Midas og Kirke er jo baseret på at den burde virke?
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af JAlbertsen »

Øh, har du husket at læse de sidste ruder af historien eller stoppede du lige efter det replikskifte du gengiver?

Krøsus mønt virkede ikke fordi Joakim er endnu rigere... det burde da vist fremgå mere end klart af slutningen!?
Brugeravatar
AC
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Vildbjerg, Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af AC »

Åh ja - det er kun den rigestes første mønt der har den evne...
Skal lige finde den amerikanske udgave i aften og se om ikke vi har fat i den rigtige ende.
Jabberdau
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Jabberdau »

JAlbertsen skrev:Øh, har du husket at læse de sidste ruder af historien eller stoppede du lige efter det replikskifte du gengiver?

Krøsus mønt virkede ikke fordi Joakim er endnu rigere... det burde da vist fremgå mere end klart af slutningen!?

Ahhh jaså! jo det læste jeg godt, men vidste ikke det havde betydning. troede det blot var almindelig pral fra JvA :D .
Se så, så lærte jeg også noget nyt i dag.
Besvar