Til foråret udgives den af tegneseriekooperativet, der består af undertegnede og vores allesammens Mr. Fahrenheit.
Bestil nu på www.endyneafsne.dk og så gi'r vi forsendelsen, når bogen udkommer. Ingen forudbetaling, bare forudbestilling.
Den er behørigt dækket i en tidligere nyhed:Hans Chr. Vang skrev:Vi nærmer os ...
Til gengæld synes jeg, ikke sproget flyder helt godt i oversættelsen i smagsprøven.Cav skrev:Er også vild med jeres oversættelse af titlen!
Jeg synes også, det er den helt rigtige titel. Den holdning deler franskmændene og hollænderne også. (Manteau de Neige, Een Deken Van Sneeuw)Cav skrev:Som for øvrigt er rigtigt flot! Er også vild med jeres oversættelse af titlen!
Det er meget muligt at En dyne af sne hører til den kategori du omtaler, men kvalitetsmæssigt er den kommet i alt for pænt selskab, hvis den nævnes i samme åndedrag som Persepolis og Jimmy Corrigan. Thompson er en absolut ferm tegner og fortæller, men det som han bruger sit talent til at fortælle er desværre meget banalt (både her og i Chunky Rice, jeg må indrømme at jeg aldrig gad læse hans rejseskildring, som jeg har glemt navnet på...noget med Carnet vistnok). Dyne af sne har simplethen ikke nok interessant eller dybsindigt at sige om sit emne til at holde min interesse fanget over 600 sider (og der er ellers masser at gribe fat i). Og jeg er helt enig med Cav i at den danske titel er fin, men Åh, bare vi dog ku' knalde ville efter min ydmyge mening ha' passet meget bedre til indholdet. Ikke at bogen ikke kan lokke nye læsere til (for nu at vende tilbage til dit udgangspunkt), men de skal nok ikke ha' haft hår på karamellen ALT for længe.Steffen P. Maarup skrev:
Og så mener jeg, at Blankets er en af de tre vigtigste bøger i lad-os-kalde-det-graphic-novels-og-måske-så-få-nogle-nye-læsere-lokket-til-bølgen, så hurra, hurra og hip.
(De to andre er Persepolis og Jimmy Corrigan.)
Narhhhmjaaa, hvis vi skal snakke med stort M, så synes jeg faktisk Burns kommer til kort på den konto på forfattersiden af Black Hole. Han har en ski'ego' ide og begynder med perfekt pitch og så er det som om han ikke ved hvad han nu skal gøre med fortællingen, men bare går igennem den essentielt samme historie en tre-fire gange til og så...øh...færdig. Men grafisk er Black Hole omtrent guddommelig.Steffen P. Maarup skrev: (For når vi snakker Mesterværker, så venter vi jo på, at Paw får udgivet Black Hole.)
TorbenB skrev:Historien er til at forstå og umiddelbart til at leve sig ind i. Den virker meget selvbiografisk - og det er også dens svaghed.