Her er det pudsige jo så at ingenting ser ud til at kunne betale sig at lave / samtrykke for Egmont, imens italienske RW gerne udgiver begrænsede oplag i Holland, Danmark og Finland. Ligeledes er de samtryk Cobolt og Zoom laver i de skandinaviske lande jo også i begrænsede oplag.benadikt skrev:Måske. Det har måske noget at gøre med, hvor små oplagene skal være, for at samtryk virkelig er en fordel.
Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum
Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum
Ja, og ret store dele af de serier, som Egmont ikke syntes kunne betale sig at udgive mere, de er blevet overtaget af især Zoom samt af et par andre forlag, og det med glimrende resultat.
Derfor tror vi mere på DRSV-modellen end at danske Egmont nogensinde kommer med en Paul Murrys Mickey Mouse-samling.
Derfor tror vi mere på DRSV-modellen end at danske Egmont nogensinde kommer med en Paul Murrys Mickey Mouse-samling.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Ja, sandsynligheden for dette er større ...jeg synes dog det ser ret håbløst ud. Er der ikke nogle norske tegneserieforums hvor idéen kan luftes, og man evt kan få potientielle norske købere til at skrive til norske Egmont ? Og efter en evt norsk udgivelse skal Sivert så overtales til at synes det er en god idé med en dansk udgave, hvis man ikke kan leve med en norsk udgave. Det synes også vanskeligt at overbevise forlagene om at det er en god idé at udgive det på engelsk. Op ad bakke!benadikt skrev:Derfor tror vi mere på DRSV-modellen end at danske Egmont nogensinde kommer med en Paul Murrys Mickey Mouse-samling.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Der findes ikke nogen norske serieforums, kun serienett.no, med en kommentarboks. 

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
GoogaMooga skrev:Der findes ikke nogen norske serieforums, kun serienett.no, med en kommentarboks.

Kvakk.fo.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Hvad med norske facebook tegneseriesider hvor der kunne være en hel del Paul Murry fans (dvs lidt ældre fans) - lidt a la den danske tegneseriefans.
De sider i henviser til ser ikke ud til at kunne mønstre ret mange ja-tilkendegivelser hvis jeg spurgte om en Murry udgivelse.
De sider i henviser til ser ikke ud til at kunne mønstre ret mange ja-tilkendegivelser hvis jeg spurgte om en Murry udgivelse.
Det er netop de ældre der ikke bruger facebook, så det bliver nok svært at finde en side med en masse Murry fans ? Men der må vel være nogle Donald Duck sider i Norge ?
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Jeg tjekker lige med Ivan PedersenNoname skrev:Det er netop de ældre der ikke bruger facebook, så det bliver nok svært at finde en side med en masse Murry fans ? Men der må vel være nogle Donald Duck sider i Norge ?
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Henrik, du får dit svar her hvor det hører hjemme.
Jeg tog fat i en som kender redaktøren af Fantagraphics og IDW og fik ham til at sende min forspørgsel i stedet for at jeg som ukendt henvendte mig. Jeg vurderede at der er noget større chance for at henvendelsen bliver taget seriøst og overvejet når det foregår på den måde.
Så lad os se hvad det bliver til...
I øvrigt så ligger sagen om Murry samleværk lige nu hos redaktøren på Fantagraphics, som også er redaktør for IDW.
Hov betyder det at der rent faktisk bliver kikket lidt seriøst på det derovre ?
Jeg tog fat i en som kender redaktøren af Fantagraphics og IDW og fik ham til at sende min forspørgsel i stedet for at jeg som ukendt henvendte mig. Jeg vurderede at der er noget større chance for at henvendelsen bliver taget seriøst og overvejet når det foregår på den måde.
Tak det ville da være fantastisk, jeg hørte aldrig noget fra dem.Antaeus skrev:Henrik, du får dit svar her hvor det hører hjemme.
I øvrigt så ligger sagen om Murry samleværk lige nu hos redaktøren på Fantagraphics, som også er redaktør for IDW.Hov betyder det at der rent faktisk bliver kikket lidt seriøst på det derovre ?
IDW starter endnu en bogserie med klassisk Disney:

ISBN 9781631407185
Når alle disse klassiske Disney-serier kan sælge, så er der måske håb forude for en Murry-serie fra IDW eller Fantagraphics. Vi må i hvert fald ikke give op for tidligt!

ISBN 9781631407185
Når alle disse klassiske Disney-serier kan sælge, så er der måske håb forude for en Murry-serie fra IDW eller Fantagraphics. Vi må i hvert fald ikke give op for tidligt!
- Antaeus
- Brugerniveau 7
Jeg har kommunikeret igennem en som kender redaktøren på IDW og Fantagraphics.
Lige nu er der ikke nogle muligheder, men der er måske når Gottfredson udgivelsen er færdiggjort.
Dette er dog stadig kun et forsigtigt måske. Mon ikke det også hænger sammen med hvordan det andet Disney sælger. Endvidere er der også det forhold at forlaget er amerikansk og der er formentlig ikke mange amerikanske købere, de fleste vil være i Europa og formentlig en hel del af dem i Skandinavien.
Egmont Norge har sagt nej nogle gange, men det er vel ved at være på tide at spørge dem igen.
Lige nu er der ikke nogle muligheder, men der er måske når Gottfredson udgivelsen er færdiggjort.
Dette er dog stadig kun et forsigtigt måske. Mon ikke det også hænger sammen med hvordan det andet Disney sælger. Endvidere er der også det forhold at forlaget er amerikansk og der er formentlig ikke mange amerikanske købere, de fleste vil være i Europa og formentlig en hel del af dem i Skandinavien.
Egmont Norge har sagt nej nogle gange, men det er vel ved at være på tide at spørge dem igen.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Nå, men vi kan se frem til noget Dick Kinney i det mindste. Og var det ikke Hubbard på Lady & the Tramp?
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
20,000 Leagues er nok Dan Spiegle. Mon de når til That Darn Cat?