Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Paul Murry's Mickey Mouse - Fantagraphics samlealbum

Indlæg af Antaeus »

Antaeus skrev:Jeg har kommunikeret igennem en som kender redaktøren på IDW og Fantagraphics.
Lige nu er der ikke nogle muligheder, men der er måske når Gottfredson udgivelsen er færdiggjort.
Dette er dog stadig kun et forsigtigt måske. Mon ikke det også hænger sammen med hvordan det andet Disney sælger. Endvidere er der også det forhold at forlaget er amerikansk og der er formentlig ikke mange amerikanske købere, de fleste vil være i Europa og formentlig en hel del af dem i Skandinavien.

Egmont Norge har sagt nej nogle gange, men det er vel ved at være på tide at spørge dem igen.
Til info, der er endnu engang taget fat i redaktøren for IDW/Fantagraphics.
Der har allerede været lidt kommunikation som i kan læse i ovenstående. Så må vi se om vi en dag får et samleværk af en af de bedste Disney tegnere der har været.

Og så lige lidt at kigge på :)
Optimized-SorcApp10.jpg
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Equus

Indlæg af Equus »

Antaeus skrev:Billede

Paul Murry's lange Mickey Mouse historier var i sin tid nogle af de historier jeg syntes bedst om. Nærmest lige så godt som Barks historier. Jeg så meget gerne at vi fik disse publiceret i et flot samleværk, da de for mig stadig er noget af det bedste i den lidt mere nostalgiske tegneserieverden og jeg vil meget gerne have det værk på hylden i stedet for at skulle lede rundt i Anders And & Co. mens jeg skæver til Inducks.

Jeg ved der er mange, som kan lide Paul Murry, så jeg synes det ville være oplagt at spørge Fantagraphics om at publicerede Murry, de er jo allerede i gang med Barks og Gottfredson. Så jeg skrev til dem og bad dem overveje Paul Murry's lange Mickey Mouse historier. Jeg har endnu ikke fået svar.

Skriv til Fantagraphic og bed dem overveje Murry's Mickey Mouse, hvis du har samme interesse.
http://www.fantagraphics.com/contact-us/

Hvordan har du det med Paul Murry's Mickey Mouse, er han den bedste eller er Gottfredson eller en anden bedre?

Han benyttede en lang række af farverige personer, som gjorde historierne særlig spændende.
Sorte Slyngel og Herlock Shomes var nogle af mine største favoritter, men også Sorteper, Lusk, Frits Farlig, Puslingen og Øjvind Ørn.

Min favorit historie var:
Mickey Mouse og de Meget Mystiske Fodspor
Paul Murry The Mystery Monster from Smoggy Bog.jpg
Paul Murry The Mystery Monster from Smoggy Bog 1.jpg
Paul Murry The Mystery Monster from Smoggy Bog 2.jpg
Ved du hvor jeg kan finde den historie, Mickey Mouse og de Meget Mystiske Fodspor, i et dansk Anders And blad? Jeg har en del gamle Anders And blade... Lidt spredt fægtning fra starten i marts 1949... Med en komplet årgang 1955... Lidt spredt fægtning igen, men så fra og med 1965 til og med 1978 er det hele komplet... Så ebber min samling ud hvad Anders And blade angår... Så måske har jeg den historie et eller andet sted i samlingen... Der er altid nogle historier der gør et stærkere indtryk på os end andre... For mig er der en del , men jeg vil gerne fremhæve en lille perle... Historien er i et Onkel Joakim, lomme anden hæfte nr. 1, 1977... Anders And, den kolde krig... Fantastisk historie...
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Jep, hvis man kigger på en af de første sider i denne tråd så lagde jeg det op.
Anders And & Co. 1974-32 (1974) De meget mystiske fodspor (part 1) [8 pg.] 1974-33 (part 2) [8 pg.] 1974-34 (part 3) [8 pg.]
Anders And & Co. 1991-42 (1991) idem (part 1) [8 pg.] 1991-43 (part 2) [8 pg.] 1991-44 (part 3) [8 pg.]

Man kan vel nærmest finde alle Disney historier på Inducks, her er linket til Paul Murry historierne. Men gå til forsiden så skulle Disney være åbnet for dig.
https://coa.inducks.org/creator.php?c1=date&c=PM

Og Lommeanden 1977 nr. 1
https://coa.inducks.org/issue.php?c=dk%2FOJ1977-01

Et omfattende Disney indeks
https://coa.inducks.org/country.php?c=dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Historien er i et Onkel Joakim, lomme anden hæfte nr. 1, 1977... Anders And, den kolde krig... Fantastisk historie...
https://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL++859-C

Du kan i øvrigt tjekke karakterer og selv stemme. Der er ikke så mange der benytter sig af det. Det er især de helt store tegneres kendte historier der især får stemmer.
Anders And, Den Kolde Krig har modtaget 10 stemmer og har gennemsnitskarakteren 7,2 ud af 10.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af benadikt »

Har Fantagraphics endelig hørt vores tegneseriebønner?

Billede
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Måske, men vol 1 og 2 er hhv. Mickey af Scarpa og Andrs And af Bottaro. Muligvis ku'man håbe på, at det var en prøveballon, for at se om mange ville købe Murry?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Hvem ringer derover?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Det tyder på en amrk. HOF. Bedre end ingenting.
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af marius »

En amerikansk udgave af HOF er udmærket for mig, hvis Paul Murrys værker udgives kronologisk og komplet i stil med Don Rosa i den danske HOF-udgave.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

marius skrev:En amerikansk udgave af HOF er udmærket for mig, hvis Paul Murrys værker udgives kronologisk og komplet i stil med Don Rosa i den danske HOF-udgave.
Murry har tegnet alt for meget til det.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

marius skrev:En amerikansk udgave af HOF er udmærket for mig, hvis Paul Murrys værker udgives kronologisk og komplet i stil med Don Rosa i den danske HOF-udgave.
Det bliver formodentlig ikke kronologisk, når de er startet med denne.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af marius »

Robin skrev:
Det bliver formodentlig ikke kronologisk, når de er startet med denne.

mvh.
Det er rigtig nok, men bogen bringer dog de første syv længere historier fra Murrys hånd
henrik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: sydsjælland

Indlæg af henrik »

Er det mig der er helt væk, kan ikke finde bogen på Fantas hjemme side eller i previews ?
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af marius »

henrik skrev:Er det mig der er helt væk, kan ikke finde bogen på Fantas hjemme side eller i previews ?
Jeg har heller ikke kunne finde noget info på Fatas hjemmeside, men på Amazon findes en beskrivelse af bogen
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af Antaeus »

Får vi alle de lange Murry Mickey Mouse historier så er vi i det mindste et godt stykke. jeg håber vi får det og så håber jeg de også bliver ved at udgive Romano Scarpa, som jeg holder næsten lige så meget af.

Jeg har købt nedenstående Timeless Tales bøger, som er bøger i samme størrelse som Fantagraphics Barks udgivelserne i hc, mat papir med ekstramateriale og i alt cirka 250 sider. Det er lækre udgivelser, men det er lidt blandet landhandel, med nogle gange Murry, andre gange noget Scarpa og andre af de gode, men der er også en del skidt mellem det gode kanel.

Rene Murry udgivelser og rene Scarpa udgivelser ville være fantastisk, hvis de ellers fortsætter.

Jeg har et par gange skrevet endda til redaktøren på IDW/Fantagraphics via en personlig ven, men har desværre aldrig fået svar angående et Murry samleværk.

Billede
Besvar