Den her måneds bedste tegneserieoplevelse er ikke bare månedens bedste oplevelse, men en særdeles stærk kandidat til årets bedste tegneserieoplevelse. Der er tale om;

- 300px-Min_fjerne_barndomsby.jpg (35.07 KiB) Vist 4830 gange
Min første læsning af
Min fjerne barndomsby - og værket overgik endda mine tårnhøje forventninger. "Albummet" kan læses på flere niveauer - men jeg fik næsten en eksistentiel oplevelse ved gennemlæsningen. Det kan godt være at flere "graphic novels" opleves som kedelige og grimt tegnet - men det gælder ved gud ikke dette værk.
Månedens bedste tegneseriekøb:
Jeg har fået min forsendelse og er kommet frem til at;
Bedste dansk-sprogede køb er:

- Victoria.jpg (56.61 KiB) Vist 4830 gange
SHI får stort set positiv omtale alle steder. Og nu har jeg for første gang læst en tegneserie med Homs streg. Og der var tale om en næsten lige så god læseoplevelse som
Min fjerne barndomsby. Det er nemlig;
Mænd der hader kvinder - fra Alvilda.

- 449px-Millennium_1.jpg (49.45 KiB) Vist 4830 gange
Selv om han har en lidt "karikeret" streg (altså lettere forvredet ansigter mv.) så er hans historieformidling simpelt hen formidabel. Jeg oplever virkelig;
Mænd der hader kvinder bliver håndteret med stor respekt for den originale bog.
Bedste engelsk-sprogede køb er;
Jeg har endnu ikke læst noget af denne manga-serie, men har høje forventninger til den. Og jeg har så lidt med vikinger i min samling (Thorgal ok - men vikinge-elementet er ikke dominerende), at jeg glæder mig til at få læst den - en dag.