Hyldesttråd: Superman 80 år
Re: Hyldesttråd: Superman 80 år
[quote="D@niel"][quote="Robin"]Secret Origin
SUPER GO'!
mvh.[/quote]Jeg blev færdig med Secret Origin. En rigtig god coming-of-age historie med fine tegninger![/quote]
Ja, det er fantastisk godt tegnet - og en rigtig god fortælling. Det er også nogle sjove forsider, du har fundet frem. Jeg ÆLSKER de gamle ting.
mvh.
SUPER GO'!
mvh.[/quote]Jeg blev færdig med Secret Origin. En rigtig god coming-of-age historie med fine tegninger![/quote]
Ja, det er fantastisk godt tegnet - og en rigtig god fortælling. Det er også nogle sjove forsider, du har fundet frem. Jeg ÆLSKER de gamle ting.
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Så vil det her måske interessere dig. Bare hvis du skulle være i tvivl om, hvordan det hænger sammenRobin skrev:Jeg ÆLSKER de gamle ting.
mvh.

Ja, der har jeg tit spekuleret over!D@niel skrev:Så vil det her måske interessere dig. Bare hvis du skulle være i tvivl om, hvordan det hænger sammenRobin skrev:Jeg ÆLSKER de gamle ting.
mvh.

mvh.
Oprindeligt er det jo nok fra et af de gamle danske blade, men jeg fandt den i denne Egmont-ting fra 2005, hvor de samler en masse pluk fra perioden 1938-2005 (:
Også denne 2-sides skønhed
Jeg læste også Red Son, og det var aldeles udmærket tegnet og fortalt.
Tak! Jeg har dem begge stående på reolerne et sted. Red Son er en rigtig fin historie, også. Mange af de "alternative" historier er rigtig gode.
mvh.
mvh.
TILLYKKE NEAL ADAMS!
Født 15. juni 1941. I løbet af 1970'erne var Adams politisk aktiv i tegneseriebranchen, hvor han arbejdede for skabernes rettigheder til deres værker. Det var i høj grad hans indsats, der førte til den moderne industris standardpraksis med at returnere de originale værker til kunstneren. Han vandt kampen i 1987, hvor Marvel afleverede originale værker tilbage til ham og blandt andre Jack Kirby.
Adams har også æren for, at Superman-skaberne Jerry Siegel og Joe Shuster med årtiers forsinkelse fik økonomisk kompensation fra DC Comics.
Han er vel nok specielt kendt for at tegne Batman, men han tegner også lidt Superman ind imellem f.eks. Superman vs. Muhammad Ali, som vi sikkert vender tilbage til meget snart (: Adams tegnede også den måske mest kendte Superman-forside nogensinde (nok lige fraset AC#1), forsiden til det første blad i historien, der blev kendt som “Kryptonite Nevermore” eller “The Sandman Saga”. Historien kørte over 8 blade, og Adams tegnede de fleste forsider. Det var Curt Swan og Murphy Anderson, der tegnede selve historien.
Neal Adams har i 2018 tegnet en 5-siders Superman-historie, "The Game", i den nyligt udgivede "80 years of Superman".
Stort tillykke til en foregangsmand og fantastisk tegner!
Født 15. juni 1941. I løbet af 1970'erne var Adams politisk aktiv i tegneseriebranchen, hvor han arbejdede for skabernes rettigheder til deres værker. Det var i høj grad hans indsats, der førte til den moderne industris standardpraksis med at returnere de originale værker til kunstneren. Han vandt kampen i 1987, hvor Marvel afleverede originale værker tilbage til ham og blandt andre Jack Kirby.
Adams har også æren for, at Superman-skaberne Jerry Siegel og Joe Shuster med årtiers forsinkelse fik økonomisk kompensation fra DC Comics.
Han er vel nok specielt kendt for at tegne Batman, men han tegner også lidt Superman ind imellem f.eks. Superman vs. Muhammad Ali, som vi sikkert vender tilbage til meget snart (: Adams tegnede også den måske mest kendte Superman-forside nogensinde (nok lige fraset AC#1), forsiden til det første blad i historien, der blev kendt som “Kryptonite Nevermore” eller “The Sandman Saga”. Historien kørte over 8 blade, og Adams tegnede de fleste forsider. Det var Curt Swan og Murphy Anderson, der tegnede selve historien.
Neal Adams har i 2018 tegnet en 5-siders Superman-historie, "The Game", i den nyligt udgivede "80 years of Superman".
Stort tillykke til en foregangsmand og fantastisk tegner!
KÆMPE tillykke!!!!!!!!!!!
mvh.
mvh.
Jeg har læst de to første og helt nye Bendis-blade. Af spoilermæssige hensyn vil jeg undlade billeder og referater, men jeg er meget begejstret. Nogle giver Bendis ry som slow-burner, men det synes jeg ikke, at jeg bemærker her. Det tegner rigtig godt. Er du enig Robin? Eller andre, der har læst dem?
Jeg er tonse enig (det betyder meget enig). Fik 2'eren igår og har ikke læst den endnu. Og så er det jo flot, FLOT tegnet tilmed!
mvh.
mvh.
Uha, glæd dig. Jeg var i tvivl efter første blad. Det er jeg ikke mere 

Så har jeg læst toeren og er endnu mere enig end før
. Alene forsiden, som fortæller en historie, vi godt nok kender, og som ikke er i bladet er på en måde et nostalgisk "kick". Og så er der fart over feltet og sære tildragelser, der pirrer! SUPER! MAND!
mvh.

mvh.
Det var saft suseme hurtigt
good job!

- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Neal Adams, 77 år... tiden går. 

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Ja, det er faktisk en fed detalje. Scenen kan måske forekomme senere men ikke her. Og det bliver nemlig lidt nostalgisk, når man har læst de mere kosmiske forhold, der blandt andet skildres i bladet.Robin skrev:Så har jeg læst toeren og er endnu mere enig end før. Alene forsiden, som fortæller en historie, vi godt nok kender, og som ikke er i bladet er på en måde et nostalgisk "kick". Og så er der fart over feltet og sære tildragelser, der pirrer! SUPER! MAND!
mvh.
De solgte forresten den der Action Comics for en hulens masse penge