Større danske tegneserieforlag 2019

Michael G. Nielsen

Re: Større danske tegneserieforlag 2019

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Der kommer ingen udgivelser med ekstra-materiale fra Zoom.
Det er tegneserierne vi er interesserede i at få ud til nyt publikum - og det går ganske udmærket. Samtidig er der også mange der havde købt de gamle udgaver der gerne vil have dem igen, enten da de har mistet udgaverne eller deres gamle album er blevet løsbladsystem.
Som jeg vist har anført tidligere herinde på Serieland, så er integrale på fransk rettet mod de læsere der i forvejen har udgaverne - og de køber dem gerne med ekstramateriale.
Vores udgaver er rettet mod de læsere der ønsker at læse tegneserierne. :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Jeg tror nu der er ret mange købere der allerede har Bernard Prince, Max Jordan, Iznogood og Red Kelly stående på deres hylder og som alligevel køber samlebindene fra Zoom.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg oplever, og hører det også 'ude i byen', at jeg for alvor læser mere intenst nu, end dengang for 114 år siden.

Der er, synes jeg, en øget bevidsthed om det at læse. I bunden logisk nok, for dengang var man jo ret ukritisk og åd alt. Nu stiller man større krav, er mere kræsen og bedre til at skelne skæg fra snot.

I en anden tråd, nomineringstråden, slår jeg lidt på tromme for et lidt halvringe tegneserieår, men det ændrer ikke på, at vi alligevel er blevet godt passet på og hørt til og forkælet. Gode danske forlag med gode, mange gode, udgivelser.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Jeg kan se, at Googa har glemt at nævne Eudor, hvilket selvfølgelig er en fejl (da alle andre forlag uanset størrelse er nævnt). Vi er jo nok et af de forlag, hvis tegneserieudgivelser er allermest præget af netop euroklassikere, nemlig Sussi Bechs Samlede Værker, og kun ganske lidt inficeret af (puha) nyproducerede tegneserier. :mrgreen:

2019 var et godt år med to nye bind i SBSV, der samlede hhv. Nofret album 4-6 og 7-9. "Er der nogen, der fortjener at få sine Samlede Værker udgivet, er det hende," som Søren Vinterberg konkluderede i sin overstrømmende halvanden sides anmeldelse 11. januar.

Der var stor omsætningsfremgang og købelyst på såvel Copenhagen Comics, Art Bubble som Bogforum, hvor man tydeligt mærkede, at interessen for tegneserier er voksende. På Bogforum fortalte Sussi om Nofret på Scene2, hvor Søren Vinterberg interviewede.

I efteråret kunne vi udgive en ny Nofret, "Slave i Levanten", som Jakob Stegelmann i Troldspejlet podcast kaldte "utrolig overlegen og designet og komponeret med sans for action, intensitet og dynamik!"

I 2020 udkommer de to sidste bind i Sussi Bechs Samlede Værker; i april bind 6 der samler Nofret album 10-12 og til oktober bind 7 der samler De vilde svaner, Zainab og Egtved Pigen. I slutningen af foråret 2020 kommer tillige et helt nyt tegneseriealbum, som Sussi Bech er ved at færdiggøre sammen med Ingo Milton.

www.eudor.dk
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Tak, Frank, for oplysninger om Eudor's aktiviteter, og undskyld forglemmelsen. Det var nu ikke for at udelukke Eudor eller danskproducerede ting, men bare fordi jeg har meget fokus på de fransk-belgiske ting, og betragter danske tegneserier som et hjemmemarked.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:Tak, Frank, for oplysninger om Eudor's aktiviteter, og undskyld forglemmelsen. Det var nu ikke for at udelukke Eudor eller danskproducerede ting, men bare fordi jeg har meget fokus på de fransk-belgiske ting, og betragter danske tegneserier som et hjemmemarked.
Danmark ER vel en del af Europa?

Ellers burde man måske finde på en ny term: "Fransk-belgiske euroklassikere", hvorved man så selvfølgelig udelukker serier som Franka, Buddy Longway, Tex Willer osv.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Du har ret. Jeg selv opererer med to kategorier, idet Danmark for mig personligt er en særlig kategori for sig, men det er bare min måde at inddele det i. Så hvis jeg gentager denne tråd for 2020, vil Eudor også være på listen.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar