Hvad lå under træet i år?

Milo
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Re: Hvad lå under træet i år?

Indlæg af Milo »

Jeg har egentlig ikke noget interessant at dele, men når emnet nu var her, så...

Og først må jeg sige at jeg meget gerne ville bytte med Frank Madsen, for bogen med Donald Duck, The Ultimate History, har jeg bestemt luret på som katten om den varme grød, men jeg må også sande at det bliver en udgivelse der bliver ved drømmen. Der er så meget andet som også frister.

Min familie, min svigerfamilie med hvem jeg har haft mine juleaftner igennem 45 år, havde det princip at Michael gav man ikke tegneserie relaterede julegaver fordi han alligevel købte tegneserie ønskerne selv, min kone inklusiv. Meen der er sket en holdningsændring de senere år - en såkaldt Otto, og jeg har i nogle år fået flotte ting fra den store vide tegneserie verden.
Min svigermor har altid givet gaver ud fra hvad der står øverst på ønskelisten, så det har været super, og jeg har fået en hel del faglitteratur og bibliografier. Nu er hun blevet for gammel til selv at stå for indkøbene, så vi køber gaver fra svigermor til os selv. Så i år "fik jeg" tre klassikere fra mine unge år, som jeg har i forvejen i andre udgaver, men lækre er de her fra Cobolt.

Mht min kone var jeg spændt på hvordan hun toppede gaven hun gav mig sidste år - Claus Deleuran bogen med Mikkeline figur, og jeg håbede faktisk lidt på at hun ville drosle lidt ned med de fine gaver fordi jeg føler mig presset til også virkelig at hitte på.
Hun lagde ud med en figur af Haddock fra motivet Tintins museum, og det ér en flot figur som nu pynter under trykket med forsiden fra Tintin i Tibet som har hængt i vores stue i 40 år.
Dernæst en næsten 900 gram tung figur i træ, og som er grunden til at jeg fik lyst til at skrive nogle ord her.
Jeg må indrømme at jeg først skulle huske mig selv på ikke at virke skuffet da jeg trak Nuser figuren op af en fin pose i stof. For ta´ikke fejl, jeg er kæmpe Peanuts fan og det ved min kone, og jeg ved hun virkelig har troet på at figuren var det helt rigtige, men det var ikke begejstring der umiddelbart ramte mig, og jeg var allerede i gang med at overveje om den kunne byttes inden papiret ramte gulvet.
Nu har jeg sovet på det, på den, har vænnet mig, og kan sagtens se hvor fin den egentlig er. Så nu har også den fået en fin plads i stuen hvor jeg dagligt kan glæde mig over min Snoopy figur i lækkert træ :)
Vedhæftede filer
472760697_2733170496855547_1496207191804874511_n.jpg
471739236_1117937936498356_8833112173592135985_n.jpg
471949119_1142142197651584_442430222631746434_n.jpg
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Milo skrev: 10. jan 2025, 12:43Og først må jeg sige at jeg meget gerne ville bytte med Frank Madsen, for bogen med Donald Duck, The Ultimate History, har jeg bestemt luret på som katten om den varme grød, men jeg må også sande at det bliver en udgivelse der bliver ved drømmen. Der er så meget andet som også frister.
:lol:

Det er en virkelig fed, ultimativ udgivelse om Anders And, der giver den maks. gas mht. nørderi, og hvor folkene frea Taschen har fået lov til at stå på hovedet i arkiverne og trykke alt muligt: Model sheets, filmplakater, storyboards, AA-merchandise fra 30'erne og 40'erne, Barks' tegneserier osv. Så jeg er glad for, at jeg købte den, selv om jeg også virkelig er tilbageholdende med at fylde huset med tegneserier (bortset fra Eudors egne :lol: ). Men denne måtte jeg eje. Jeg ville også gerne have haft "intégrale originale"-udgaven af SOS fra Bretzelburg, der kom i Frankrig for 15-20 år siden, men allerede i 2014, da jeg var i Frankrig, var den steget til 3.000 kr. antikvarisk og var den absolut dyreste i serien. Nu koster den 2-3 gange så meget.
Milo skrev: 10. jan 2025, 12:43Nu har jeg sovet på det, på den, har vænnet mig, og kan sagtens se hvor fin den egentlig er. Så nu har også den fået en fin plads i stuen hvor jeg dagligt kan glæde mig over min Snoopy figur i lækkert træ :)
Du må købe samlebyggesættet med Nuser som den røde baron, der flyver på sit hundehus – det findes faktisk:

https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... and-Snoopy
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Milo
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Milo »

Frank Madsen skrev: 10. jan 2025, 13:59
Milo skrev: 10. jan 2025, 12:43Og først må jeg sige at jeg meget gerne ville bytte med Frank Madsen, for bogen med Donald Duck, The Ultimate History, har jeg bestemt luret på som katten om den varme grød, men jeg må også sande at det bliver en udgivelse der bliver ved drømmen. Der er så meget andet som også frister.
:lol:

Det er en virkelig fed, ultimativ udgivelse om Anders And, der giver den maks. gas mht. nørderi, og hvor folkene frea Taschen har fået lov til at stå på hovedet i arkiverne og trykke alt muligt: Model sheets, filmplakater, storyboards, AA-merchandise fra 30'erne og 40'erne, Barks' tegneserier osv. Så jeg er glad for, at jeg købte den, selv om jeg også virkelig er tilbageholdende med at fylde huset med tegneserier (bortset fra Eudors egne :lol: ). Men denne måtte jeg eje. Jeg ville også gerne have haft "intégrale originale"-udgaven af SOS fra Bretzelburg, der kom i Frankrig for 15-20 år siden, men allerede i 2014, da jeg var i Frankrig, var den steget til 3.000 kr. antikvarisk og var den absolut dyreste i serien. Nu koster den 2-3 gange så meget.
Milo skrev: 10. jan 2025, 12:43Nu har jeg sovet på det, på den, har vænnet mig, og kan sagtens se hvor fin den egentlig er. Så nu har også den fået en fin plads i stuen hvor jeg dagligt kan glæde mig over min Snoopy figur i lækkert træ :)
Du må købe samlebyggesættet med Nuser som den røde baron, der flyver på sit hundehus – det findes faktisk:

https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... and-Snoopy
:o :D
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Indlæg af Asger Pedersen »

Jeg fik tre bind af ‘ALIX Senator’ af fruen, årets Svikmølle af en af ungerne samt to af Tolkiens posthume bøger. Herligt!
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
tohan
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Indlæg af tohan »

Milo skrev: 10. jan 2025, 12:43 ... Dernæst en næsten 900 gram tung figur i træ, og som er grunden til at jeg fik lyst til at skrive nogle ord her.
Jeg må indrømme at jeg først skulle huske mig selv på ikke at virke skuffet da jeg trak Nuser figuren op af en fin pose i stof. For ta´ikke fejl, jeg er kæmpe Peanuts fan og det ved min kone, og jeg ved hun virkelig har troet på at figuren var det helt rigtige, men det var ikke begejstring der umiddelbart ramte mig, og jeg var allerede i gang med at overveje om den kunne byttes inden papiret ramte gulvet.
Nu har jeg sovet på det, på den, har vænnet mig, og kan sagtens se hvor fin den egentlig er. Så nu har også den fået en fin plads i stuen hvor jeg dagligt kan glæde mig over min Snoopy figur i lækkert træ :)
Kaj.jpg
Den Nuser er da en rigtig fin julegave :) Samtlige modtagere, inklusive mig selv sagde hunden, af min datters juleønskeseddel havde udvalgt en anden træhund, gravhunden på billedet, men intern kommunikation forhindrede heldigvis at hun pludselig skulle stå med gravhunde nok til en mindre kennel. Grunden var selvfølgelig, at hun for nylig havde anskaffet sig en hvalp af mini-gravhunderacen, endda den mindste af tre størrelser, som jeg har forstået det. Vi er altså omkring tobakforenskilling-vægtklassen.

Under en luftning på græsplænen mellem jul og 2025, blev Kaj skræmt af fyrværkeri og forsvandt i panik. Her viste Facebook sig fra sin gode side. Der kom både hjælp til eftersøgningen og henvendelser om observationer. Så snart holdet nåede frem, var Kaj dog hver gang draget videre. De sidste stop var ved to gårde uden for Snejbjerg, hvorefter det endeligt var lykkedes en flink mand, at kalde Kaj til sig. Efter 1½ døgn alene i regn og vintermørke, var en lille våd og forpjusket ca. 3 mdr. gammel hundehvalp hjemme i varmen igen. Et lille juleeventyr i familien, naturligvis.
Milo
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Milo »

tohan skrev: 11. jan 2025, 21:22
Milo skrev: 10. jan 2025, 12:43 ... Dernæst en næsten 900 gram tung figur i træ, og som er grunden til at jeg fik lyst til at skrive nogle ord her.
Kaj.jpg

Den Nuser er da en rigtig fin julegave :) Samtlige modtagere, inklusive mig selv sagde hunden, af min datters juleønskeseddel havde udvalgt en anden træhund, gravhunden på billedet, men intern kommunikation forhindrede heldigvis at hun pludselig skulle stå med gravhunde nok til en mindre kennel. Grunden var selvfølgelig, at hun for nylig havde anskaffet sig en hvalp af mini-gravhunderacen, endda den mindste af tre størrelser, som jeg har forstået det. Vi er altså omkring tobakforenskilling-vægtklassen.

Under en luftning på græsplænen mellem jul og 2025, blev Kaj skræmt af fyrværkeri og forsvandt i panik. Her viste Facebook sig fra sin gode side. Der kom både hjælp til eftersøgningen og henvendelser om observationer. Så snart holdet nåede frem, var Kaj dog hver gang draget videre. De sidste stop var ved to gårde uden for Snejbjerg, hvorefter det endeligt var lykkedes en flink mand, at kalde Kaj til sig. Efter 1½ døgn alene i regn og vintermørke, var en lille våd og forpjusket ca. 3 mdr. gammel hundehvalp hjemme i varmen igen. Et lille juleeventyr i familien, naturligvis.
Sød historie med happy end :)

Og jo, figuren er fin og det er tanken som tæller, og min kone deler absolut ikke min interesse for den kulørte verden, men mange år med mig har dog lært hende lidt :)
Hun kender min begejstring for Peanuts, og min merchandise samling fylder, så hun syntes sikkert den var helt perfekt, selvom jeg er mere til det som ligner, det originale, og denne træfigur er jo ikke "rigtig". Den er dog nemmere at acceptere i vores fælles rum, selvom, når jeg tæller efter, jeg har femten tegneserie relaterede ting i vores stue, og endnu mere i resten af huset :D
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Sall

Indlæg af Laila J. Graf »

tohan skrev: 11. jan 2025, 21:22 Under en luftning på græsplænen mellem jul og 2025, blev Kaj skræmt af fyrværkeri og forsvandt i panik. Her viste Facebook sig fra sin gode side. Der kom både hjælp til eftersøgningen og henvendelser om observationer. Så snart holdet nåede frem, var Kaj dog hver gang draget videre. De sidste stop var ved to gårde uden for Snejbjerg, hvorefter det endeligt var lykkedes en flink mand, at kalde Kaj til sig. Efter 1½ døgn alene i regn og vintermørke, var en lille våd og forpjusket ca. 3 mdr. gammel hundehvalp hjemme i varmen igen. Et lille juleeventyr i familien, naturligvis.
Ej hvor blev jeg glad for at læse det, så faktisk efterlysningen på Facebook og sendte en tanke til den stakkels lille skræmte hvalp!
Dejligt den kom hjem i god behold!
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
tohan
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Indlæg af tohan »

Takker Milo. Jeg har en lille udsøgt samling af merchandise-gaver i venteposition oven på et skab i stuen. I kø til en plads i en af reolerne :)

Mange tak for det, Laila :) Ja, Kaj blev efterlyst i en Herning- eller Snejbjerg-gruppe. Jeg var selv lykkeligt uvidende, indtil han dukkede op her Nytårsaften.
Besvar