Antaeus skrev:Elsker det med kategorierne de lige fik indsneget, hehe Thomas... Vi er mange som godt kan li' dem - (om lidt skriver du så noget i stil med at vi er mange som ikke kan li' dem) Faktum er at de er der.
Antaeus skrev:
Wolverine får ofte tæv af alle mulige - typisk den stærke håndlanger for den smarte med virkelig magt - vi så det i 1'eren og 2'eren og igen i 3'eren. Og ja mod Magneto var han fuldstændig chanceløs. Så jo, Wolverine er i B-klassen og ikke i nærheden af A-klassen, men stadig en rigtig sej banan og ikke nem at få helt ned med nakken. Han kommer næsten altid igen....er mit indtryk efter de 3 film.
Han har en naturlig svaghed mod Magneto, being made out of metal 'n' all, som naturligvis også er grunden til, at det i tegneserien er Magneto, der er lige ved at få gjort ham færdig. Men til gengæld er han den eneste, der fx kan få en kæberasler af Hulk, og så hoppe på ham igen efter en pustepause på et par minutter. Selv Dr. Samson skal pleje sine brækkede ribben og blå øjne i uger efter.
Antaeus skrev:
Wolverine får ofte tæv af alle mulige - typisk den stærke håndlanger for den smarte med virkelig magt - vi så det i 1'eren og 2'eren og igen i 3'eren. Og ja mod Magneto var han fuldstændig chanceløs. Så jo, Wolverine er i B-klassen og ikke i nærheden af A-klassen, men stadig en rigtig sej banan og ikke nem at få helt ned med nakken. Han kommer næsten altid igen....er mit indtryk efter de 3 film.
Han har en naturlig svaghed mod Magneto, being made out of metal 'n' all, som naturligvis også er grunden til, at det i tegneserien er Magneto, der er lige ved at få gjort ham færdig. Men til gengæld er han den eneste, der fx kan få en kæberasler af Hulk, og så hoppe på ham igen efter en pustepause på et par minutter. Selv Dr. Samson skal pleje sine brækkede ribben og blå øjne i uger efter.
Jeg synes noget af det mest cool'e er i genfortællingen af Proteus historien er der hvor han bliver jordet af en lastbil og politiet tørt bemærker at de lige skal vente på at hans underansigt gror ud igen så han kan afgive forklaring
Der var også en X-Men annual for mange år siden hvor han i princippet regenererede ud fra en enkelt dråbe blod - men der var sådan en alien-device-thingy indblandet.
Antaeus skrev:
Hvis der skulle være nogen logik i styrkeforholdene superheltene imellem så burde Wolverine være slået ihjel af Hulk, som jo er det ultimative i styrke - sammen med Superman. Og kan det passe at der er en som hedder Galactus som er kæmpestor? - noget a la et højhus mindes jeg at huske fra mine teenageår. Og så kan vi lige inkludere Jon fra Watchmen - han slår vel ikke hårdt han skiller dig bare ad til atomer....
Antaeus skrev:Elsker det med kategorierne de lige fik indsneget, hehe Thomas... Vi er mange som godt kan li' dem - (om lidt skriver du så noget i stil med at vi er mange som ikke kan li' dem) Faktum er at de er der.
Fuldstændig lissåm levels i "Powers" - we've got a level four on the loose in sector nine!
Det' super. Jeg skal se den i morgen - i Empire...
Antaeus skrev:Hvis der skulle være nogen logik i styrkeforholdene superheltene imellem så burde Wolverine være slået ihjel af Hulk, som jo er det ultimative i styrke - sammen med Superman. Og kan det passe at der er en som hedder Galactus som er kæmpestor? - noget a la et højhus mindes jeg at huske fra mine teenageår. Og så kan vi lige inkludere Jon fra Watchmen - han slår vel ikke hårdt han skiller dig bare ad til atomer....
Nej, Hulk kan netop ikke banke Wolverine. Med sit skelet og hans regenereringsevne kan han tage tæskene. Det er jo netop hans regenereringsevne, der er hans superkræft (og derfor man kunne skifte hans skelet ud). Han er jo ikke superstærk på nogen måde.
Og ja Galactus er pænt stor. Han render rundt og spiser planeter. Men han er fortrinsvis en FF-ting. Wolverine har dog været oppe imod ham engang, men Starjammers kom og hentede ham, selv om han ellers stod og tævede løs på The Big G. Og så stak de af. Men når vi taler Galactus er vi oppe i Skatteklasse III, hvor vi taler kosmiske fænomener. Der er det kun Phoenix, der kan være med.
Antaeus skrev:Hvis der skulle være nogen logik i styrkeforholdene superheltene imellem så burde Wolverine være slået ihjel af Hulk, som jo er det ultimative i styrke - sammen med Superman. Og kan det passe at der er en som hedder Galactus som er kæmpestor? - noget a la et højhus mindes jeg at huske fra mine teenageår. Og så kan vi lige inkludere Jon fra Watchmen - han slår vel ikke hårdt han skiller dig bare ad til atomer....
Nej, Hulk kan netop ikke banke Wolverine. Med sit skelet og hans regenereringsevne kan han tage tæskene. Det er jo netop hans regenereringsevne, der er hans superkræft (og derfor man kunne skifte hans skelet ud). Han er jo ikke superstærk på nogen måde.
Og ja Galactus er pænt stor. Han render rundt og spiser planeter. Men han er fortrinsvis en FF-ting. Wolverine har dog været oppe imod ham engang, men Starjammers kom og hentede ham, selv om han ellers stod og tævede løs på The Big G. Og så stak de af. Men når vi taler Galactus er vi oppe i Skatteklasse III, hvor vi taler kosmiske fænomener. Der er det kun Phoenix, der kan være med.
At Hulk ikke kan banke Wolverine giver ingen mening. Hulk ville ha' revet alle de vi har set i X-men filmene midt over - pånær lige Jean.
Wolverine ville blive skilt til atomer - så har han også fået bank i mine øjne - men han kan måske ikke slåes ihjel - hvis han altså kan regeneres fra en bloddråbe - det lyder også lidt latterligt.
Antaeus skrev:
At Hulk ikke kan banke Wolverine giver ingen mening. Hulk ville ha' revet alle de vi har set i X-men filmene midt over - pånær lige Jean.
Wolverine ville blive skilt til atomer - så har han også fået bank i mine øjne - men han kan måske ikke slåes ihjel - hvis han altså kan regeneres fra en bloddråbe - det lyder også lidt latterligt.
Du så godt X-3, ikke? Hvid spoilertekst følger: Der river Jean Grey hele verden til atomer, bygninger, mennesker, mutanter, øer, hvad som heslt, men Wolvie går igennem det som en stiv modvind, fordi han regenerer lige så hurtigt. Det er det han kan, siger jeg jo.
Antaeus skrev:
Du så godt X-3, ikke? Hvid spoilertekst følger: Der river Jean Grey hele verden til atomer, bygninger, mennesker, mutanter, øer, hvad som heslt, men Wolvie går igennem det som en stiv modvind, fordi han regenerer lige så hurtigt. Det er det han kan, siger jeg jo.
Jaja jeg så det og mener at det var af kærlighed at Fønix ikke dræbte ham - hun kunne jo bare have slynget ham 100 meter tilbage som hun flere gange gjorde - det som senere skete var fordi han fik lov da Jean fik overtaget og godt var klar over at den var gal.
Jeg køber den ikke Thomas.
Wolverine har endda besvær mod mennesker - det så vi i 2'eren.
Antaeus skrev:Wolverine ville blive skilt til atomer - så har han også fået bank i mine øjne - men han kan måske ikke slåes ihjel - hvis han altså kan regeneres fra en bloddråbe - det lyder også lidt latterligt.
Det var jo i en Annual - der tillader forfatterne sig normalt at gakke lidt ud. Plus der var hjælp fra en eller anden alien-krystal så det gælds vist kun under de her særlige omstændigheder.
Var der i øvrigt nogen der fattede at hende kineser-pigen med det lilla hår var Psylocke? Det gik først op for mig da jeg læste et interview med hende i det nye Wizard. Men nu havde de jo også i forvejen taget sig nogen friheder, f.eks. med Calisto som ikke havde meget at gøre med tegneserie-versionen.
Wolverine blev skabt som en hulkfjende - en lille irriterende fætter, der blev ved med at springe på ham. Til stor irritation for Hulk, der var vant til at rive tanks i stykker: "Puny little man, you make Hulk mad," som Hulk siger i Incredible Hulk #181. Så det var fødslen - hvad end man har fundet på af kræfter siden (de er jo, som så meget andet, opfundet senere), så må de altså passe til, at Wolvie er ham Hulk nok kan slå omkuld, men som hopper på ham igen.
Jeg så der var kommet et par Wolverine albums på biblioteket og jeg fik vist også lånt et af dem - bliver spændende at se om det er noget værd. Tjek ugens gang i næste uge eller næste uge igen så er der formentlig en karakterangivelse.
I gamle dage fik jeg læst lidt Edderkoppen, Hulk og De fantastiske fire.
Thomas S skrev:Wolverine blev skabt som en hulkfjende - en lille irriterende fætter, der blev ved med at springe på ham. Til stor irritation for Hulk, der var vant til at rive tanks i stykker: "Puny little man, you make Hulk mad," som Hulk siger i Incredible Hulk #181. Så det var fødslen - hvad end man har fundet på af kræfter siden (de er jo, som så meget andet, opfundet senere), så må de altså passe til, at Wolvie er ham Hulk nok kan slå omkuld, men som hopper på ham igen.
Se dette giver mening - Hulk er jo heller ikke en som typisk slår ihjel. Han uskadeliggører bare dem som irriterer ham på hans vej. Sammenholdt med det så giver det mening at en type som Wolverine kan blive ved med at irritere Hulk.
Njah, jeg synes ikke han argumenterer for meget. X-Men handler om generisk afvigerhed, hvor noget bliver betragtet som afvigeri, og det vil sige også homoseksualitet, der hvor det ses sådan, så selvfølgelig kan den metafor læses ind i filmen, men specielt gay kan jeg ikke se, de eksempler han hiver frem er.