Robin skrev:SAMT vor danske ven Freddy Milton, ikke at forglemme.
Daan Jippes & Freddy Milton skrev og tegnede 16 historier sammen. De nordiske Hall of Fame indeholder kun 14 af disse. To mangler idet Egmont havde en idiotisk regel om, at historier ikke måtte genoptrykkes indenfor et vist tidsrum.
Alle 16 findes i en finsk samleudgave, og forhåbentlig kommer de alle med i den amerikanske.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed." (Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Kan vi mon regne ud hvilke 7 historier vi får i Paul Murry Udgivelsen fra Fantagraphics?
Jeg kan kun umiddelbart få øje på tre historier, måske fire udfra Amazon beskrivelsen.
De første første Mickey Mouse historier burde være disse (lidt afhængig af hvilke man vælger at tage med):
Der findes i øvrigt to historier med den samme titel "The Case of the Vanishing Bandit"
The monster whale
The Mystery of the Double-Cross Ranch
The Ruby Eye of Homar-Guy-Am
The Last Resort
Westward Whoa!
The Sorcerer's Apprentice
The Lens Hunters
The Mysterious Crystal Ball
The Case of the Vanishing Bandit
The Lost Legion
The Magic Rope
Ridin' the Rails
The Big Christmas Tree Mystery
The Marvelous Magnet
The Case of the Vanishing Bandit
The circus is in town ― and detective Mickey and “akerbatty" Goofy are up to their elbows in lions, tigers, and scares!
A mysterious old lady is following the circus troupe, robbing the cities they visit ― and then poof! ― she’s gone! Is she an evil clown, trying to frame the showmen?
Ridin' the Rails?
Join Mickey on the trail of cops-and-robbers capers ―
The Last Resort
from shady doings at The Last Resort" to
The Lost Legion
Black Pete’s raucous wrangles in “The Lost Legion!" Murry’s first seven Mickey serials are all here ― all newly remastered in warm colors of the original Dell comic books! Full-color illustrations throughout.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed." (Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
I Hall of Fame 3 er "The Secret of the Whirlpool" fra 1953 medtaget som forsættelseshistorie. Den burde være nummer 2 i rækken.
Er der en grund til at du har fravalgt den?
"The Secret of the Whirlpool" er tegnet af Dick Moores. Hvilken Hall of Fame refererer du til?
(Jeg ser gerne, at Fantagraphics udgiver Moores' historier også, men Paul Murry er endnu vigtigere!)
benadikt skrev:"The Secret of the Whirlpool" er tegnet af Dick Moores. Hvilken Hall of Fame refererer du til?
(Jeg ser gerne, at Fantagraphics udgiver Moores' historier også, men Paul Murry er endnu vigtigere!)
Jeg refererer til Hall of Fame Paul Murry 3 Norsk udgave.
Godt set, det havde jeg ikke lige set grundet overskriften på listen.
Underligt den er listet under "Paul Murrys Lange Spenningshistorier" når det nu er Dick Moores der har tegnet. Det giver ikke nogen mening. Har Murry mon været involveret på en eller anden måde siden den er medtaget? Men det giver så også mening hvorfor den ikke var på den tidligere liste jeg skrev taget fra bl.a. INDUCKS samt en portugesisk sproget udgivelse som ligger på nettet.
Antaeus skrev:... det havde jeg ikke lige set grundet overskriften på listen ... "Paul Murrys Lange Spenningshistorier"... Har Murry mon været involveret på en eller anden måde siden den er medtaget? ...
Listen tager alle de fortsatte historier i WDC&S fra Murry begyndte til han sluttede. Kun én er tegnet af en anden tegner, nemlig "The Secret of the Whirlpool" af Dick Moores. Jeg tror ikke, at Murry var involveret i den. Men den er skrevet af Carl Fallberg, som skrev mange af Murrys historier; og senere er den gentegnet af Tello, som tegner i samme stil som Murry.
GoogaMooga skrev:Dick Moores er for fed, var det ikke ham med Vaks? Vi må ha Dick Moores med.
Ja, han tegnede Vaks, men jeg kan endnu bedre lide hans Mickey Mouse-historier. Han ville være et udmærket valg til bogserien Disney Masters.
Jeg er ret vild med Murry splash siderne, herunder den første side i Murry historierne. De er noget helt særligt så i anledningen af at det endelig ser ud til at vi får noget Paul Murry så får i en masse lækre Murry splash sider.
Bush.jpeg (82.7 KiB) Vist 3206 gange
Case of the talking tooth.jpeg (80.01 KiB) Vist 3206 gange
Den gyldne hjelm.jpeg (49.18 KiB) Vist 3206 gange
Iron horse.jpeg (82.97 KiB) Vist 3206 gange
Muddles m.jpeg (85.41 KiB) Vist 3206 gange
Monster of Sawtooth.jpeg (82.31 KiB) Vist 3206 gange
Da jeg som voksen endelig fik læst nogle historier på originalsproget, lagde jeg mærke til, hvor meget bedre hans egen tekstning passede til historierne end den danske maskintekst.
Det gælder selvfølgelig også for andre kunstnere, men det var først ved Murrys historier, at jeg rigtig lagde mærke til det.
Og jeg er stadig meget glad for Murrys tekstning!