Status fra Cobolt?

Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Re: Status fra Cobolt?

Indlæg af Gimli »

Carsten Søndergaard skrev: 28. dec 2024, 23:42
Gimli skrev: 28. dec 2024, 06:44 Nausica - fra Vindenes dal. JUBII :D :D :D :D :D Det kalder jeg en nyhed. Udkommer alle 7 bind - eller er de 2 bind en opsamling af hele værket?
Der bliver fire bind på dansk.

De 6 første japanske bind bliver samlet to og to som dansk bind 1, 2 og 3, mens japansk bind 7 (som er næsten dobbelt så langt som de tre dobbeltbind), bliver dansk bind 4.

De første to kommer i 2025 og de sidste to i 2026.

Og det bliver med folde-ud-billeder i farver med kort osv. Samt indlagt plakat i bind 1 :-)
Tak for oplysningerne. Jeg glæder mig til denne klassiker. (Men du må også gerne prioriterer ‘Det bedrageriske Indien’ (selv om det ikke bliver i 2025).
Ricobe
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Ricobe »

Er nogle stykker af de udgivelser som jeg også ser frem til

Den bog med Asterix og trylledrikkens hemmelighed er det billeder taget fra filmen og/eller indeholder den andet materiale?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Gimli skrev: 29. dec 2024, 03:53Tak for oplysningerne. Jeg glæder mig til denne klassiker.
Lige en korrektion, selv om det nok blev forstået korrekt:
"japansk bind 7 (som er næsten dobbelt så langt som de tre dobbeltbind)" ... det jeg mente var, at japansk bind 7 er næsten dobbelt så langt som de første seks japanske bind :-)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Ricobe skrev: 29. dec 2024, 09:20Den bog med Asterix og trylledrikkens hemmelighed er det billeder taget fra filmen og/eller indeholder den andet materiale?
Det er en illustreret bog, ligesom de foreløbig tre øvrige illustrerede bøger, Cobolt også har udgivet.

Bogen er bygget over filmen "Asterix og trylledrikkens hemmelighed" fra 2018 og faldt derfor ned midt i "hullet" mellem Egmonts og Cobolts Asterix-udgivelser og udkom derfor ikke dengang.

Det er ikke filmbilleder, den er med illustrationer og tekst. Illustreret af Fabrice Tarrin, der også illustrerede bogen bygget over filmen "Asterix og Obelix i dragens rige". Den film kan i øvrigt ses på DR indtil 18. januar
https://www.dr.dk/drtv/program/asterix- ... ige_482684

Forresten er Tarrin i gang med at tegne endnu et ekstraordinært eventyr med Splint & Co.
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (107.56 KiB) Vist 301141 gange
image.jpeg
image.jpeg (88.03 KiB) Vist 301141 gange
image.jpeg
image.jpeg (87.77 KiB) Vist 301141 gange
Ricobe
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Ricobe »

At ok. Tak for forklaringen. Synes nemlig også jeg havde hørt at filmen var en original historie på det tidspunkt den blev lavet. Vidste ikke der var lavet en bog baseret på den, men egentlig ikke overraskende, da jeg synes filmen ramte tonen i Asterix rigtig godt, ligesom den forrige film fra samme studie
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Snoopy »

Ricobe skrev: 30. dec 2024, 09:36 At ok. Tak for forklaringen. Synes nemlig også jeg havde hørt at filmen var en original historie på det tidspunkt den blev lavet. Vidste ikke der var lavet en bog baseret på den, men egentlig ikke overraskende, da jeg synes filmen ramte tonen i Asterix rigtig godt, ligesom den forrige film fra samme studie
Begge de to 3D-animerede Asterix-film ("Asterix: Byplanlæggeren" fra 2014 samt "Asterix og trylledrikkens hemmelighed" fra 2018) synes jeg også rammer tonen, eller stilen fint, modsat live-action udgaverne. Men det er måske også fordi de er tættere på et tegnet forlæg.
I øvrigt kommer der en tredje film i samme stil, næste år på Netflix, med "Tvekampen" som udgangspunkt. Trailer her: https://www.youtube.com/watch?v=bJnDJcoeqZs
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Snoopy skrev: 30. dec 2024, 12:32I øvrigt kommer der en tredje film i samme stil, næste år på Netflix, med "Tvekampen" som udgangspunkt. Trailer her: https://www.youtube.com/watch?v=bJnDJcoeqZs
Det er en tv-serie, ikke en film :-) Men ja, det ser godt ud.

Traileren kan ses med danske undertekster her:
https://www.facebook.com/watch/?v=510938017957103
Ricobe
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Ricobe »

Ser lovende ud. Samme studie der er bag?

Og er enig i at live action filmene ikke har været specielt gode. Vil kræve en instruktør (og skuespillere) der virkelig forstår at ramme den rette ånd for at det virkelig vil fungere
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Snoopy »

Ricobe skrev: 31. dec 2024, 09:34 Ser lovende ud. Samme studie der er bag?
Det ser ud til at det er et andet studie der laver Netflix' nye 3D-animerede Asterix-serie (tak for korrigeringen :wink: ), end studiet der har lavet de to første 3D-film. Mere information på følgende link: https://www.animationmagazine.net/2024/ ... lm-market/
Ifølge linket ser det ud til at der også kommer en 3D-animeret Asterix film, lavet af samme studio som skabte de to første 3D film, i 2026, kaldet "Asterix, the Kingdom of Nubia".

Netflix' Asterix-serie, ser i øvrigt ud til at blive på 6 episoder á 30 minutter hver i denne sæson. Jeg ved ikke om der kommer flere sæsoner.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Snoopy skrev: 1. jan 2025, 14:40Det ser ud til at det er et andet studie der laver Netflix' nye 3D-animerede Asterix-serie
Det er det franske studie TAT i Toulouse, der producerer tv-serien for Netflix.

Serien er skrevet og produceret af den algerisk-franske manuskriptforfatter, instruktør og skuespiller Alain Chabat, ligesom det var tilfældet med spillefilmen "Asterix og Obelix: Mission Kleopatra" i 2002, som stadig er den største franske filmsucces til dato, kun overgået af "Undskyld vi flygter".

Tv-serien lanceres simultant over hele verden i 190 lande, dubbet på 39 sprog, herunder dansk, arabisk, hebræisk, koreansk, mandarin og telugu, det dravidiske sprog, der tales i Andra Pradesh i det sydøstlige Indien, og som har 56 bogstaver. Dertil kommer synstolkning på 17 sprog og undertitler på 8 sprog.

Premieredatoen er endnu hemmelig, men må forventes midt på foråret.
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Niels Jørgen »

Hvor bliver "Den store Asterix 14" af?
Er den virkelig udskudt igen - det er vist 3. gang?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 1. jan 2025, 23:59Serien er skrevet og produceret af den algerisk-franske manuskriptforfatter, instruktør og skuespiller Alain Chabat, ligesom det var tilfældet med spillefilmen "Asterix og Obelix: Mission Kleopatra" i 2002, som stadig er den største franske filmsucces til dato, kun overgået af "Undskyld vi flygter".
Den var også god - har aldrig rigtig forstået kritikken af realfilmene med Asterix.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af dernice »

Carsten Søndergaard skrev: 28. dec 2024, 23:48
Erling Søby skrev: 28. dec 2024, 13:11Kommer der nogetsomhelst nyere, udover det der er nævnt, der ikke er "graphic novels, børnetegneserier og mangaer"?
Ikke umiddelbart. Der er dog et par muligheder, fx at sætte Mademoiselle J i gang. Og hvis ophavsmændene bliver klar i god til med I hovedet på Sherlock Holmes 3 kommer det nok også, selv om vi sikkert venter, til bind 4 er tættere på (modsat tidligere oplysninger bliver der igen tale om en dobbelthistorie over to album). Der er også Bilals BUG 4, men det er uklart, hvad udsigterne er, han har haft problemer med ryggen og haft svært ved at arbejde på det.

Og så er der et par ting, der ikke kan nævnes, og som ikke er helt endeligt vedtaget endnu.
Har Cobolt slet ingen ambitioner om at udsende nye fransk-belgiske serier overhovedet? I den kategori, er det faktisk kun genoptryk, samlebind og spinoffs I efterhånden udsender....?

Jeg ved godt Cobolt udsender masser af nye graphic novels, børneserier samt manga, men det er jo nogle lidt andre målgrupper.... :-)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Niels Jørgen skrev: 10. jan 2025, 11:17 Hvor bliver "Den store Asterix 14" af?
Er den virkelig udskudt igen - det er vist 3. gang?
Ja, desværre, og der bliver også en 4. gang :(
Det er gået for langsomt, og det er først og fremmest den gamle redaktør, der er blevet gammel og sløv og haft for meget om ørerne og i øvrigt et øje, der skulle opereres og sådan. Jeg beklager!

Samme med Blueberry, 8 der også bliver rykket en gang til. Jeg beklager

Læren er aldrig at annoncere noget, før det faktisk er i trykken ;-)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

dernice skrev: 15. jan 2025, 14:52Har Cobolt slet ingen ambitioner om at udsende nye fransk-belgiske serier overhovedet? I den kategori, er det faktisk kun genoptryk, samlebind og spinoffs I efterhånden udsender....?

Jeg ved godt Cobolt udsender masser af nye graphic novels, børneserier samt manga, men det er jo nogle lidt andre målgrupper.... :-)
Nye fransk-belgiske serier udgiver Cobolt mange af, men ja, det er stort set alle sammen børnetegneserier eller graphic novels, det er sandt.

Helt nyskabte fransk-belgiske serier i, hvad der kunne kaldes stil- og formatmæssigt fransk-belgisk klassisk form (det er vel noget i den retning, du efterspørger), synes at være en uddøende race. Også i Frankrig og Belgien er det jo de (meget) store klassikere og diverse aflæggere heraf, der trækker læsset for den type udgivelser. Der er meget langt mellem snapsene, men de forekommer dog, et eksempel fra Cobolt er fx I hovedet på Sherlock Holmes.

Tegneserieskaberne skeler naturligt nok også til, hvad publikum vil købe, så de kan leve af deres arbejde, og samtidig er mange af dem jo yngre og tiltrækkes derfor naturligt af mere moderne formater som graphic novels, børnetegneserier og manga eller nye former som de mange fagbogsagtige/dokumentariske tegneserier, der bliver flere og flere af, og som godt kan være i albumformat, men jo ikke umiddelbart tiltrækker de klassiske læsere, der helst vil have plotdrevne tegneserier. Mange unge dygtige tegnere og grafiske fortælle ender også i animations- eller spilindustrien i dag, hvor indtægtsmulighederne er bedre. For 50-60 år siden ville de mennesker sikkert være blevet tegneserieskabere.

Så ja, Cobolts ambitioner går ikke specielt i den retning, det må jeg skuffe dig med :shock:
Besvar