Hvornår trådte du ind i en tegneseriebutik for første gang?
Re: Hvornår trådte du ind i en tegneseriebutik for første ga
Ja, der var der rigtigt nok svare problemer!!! Nåede man at åbne, egentlig?
mv.
mv.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Onkel Walt skrev:Pegasus har faktisk haft fire forskellige adresser. En kort overgang efter Nansensgade lå butikken på Gammel Kongevej.
Ja, jeg kan godt huske, at de annoncerede med en flytning til et andet sted før Nr. Farimagsgade, men jeg husker det som Robin, at de ikke nåede at åbne der, før de flyttede til Nr. Farimagsgade.Robin skrev:Ja, der var der rigtigt nok svare problemer!!! Nåede man at åbne, egentlig?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
- Onkel Walt
- Brugerniveau 1
- Kontakt:
Jo, butikken var bestemt åben - jeg besøgt den selv. Men det var ret interimistisk og meget småt - vel nærmest som Store Verners Mini Antikvariat 

GoogaMooga skrev:Det har været i efteråret 1982, da Comix & Co. åbnede i en sidegade til gågaden i Odense.
Også min første butik - husker ikke året, men det var omkring åbningen af butikken.
Forøvrigt en fed butik som jeg husker den.
Husker i det hele taget tilbage med stor nostalgi på Odenses tegneseriebutikker. Kom især meget i Den Blå Bil i Nedergade og Comix som nåede at ligge to steder før den desværre lukkede.
mvh.
- GoogaMooga
- Brugerniveau 7
Lovely!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Fra dengang selvstændige virkelig var selvstændige.Robin skrev:Så faldt jeg over et billede af (ballonkongen) Onkel Buttes billige bøger på Frederiksborgvej, hvor jeg købte Wild West, Prærie serier, Carlt, Jan bøger, Far til fire bøger, Coyote bøger, Bill og Ben! Hollllld nu op, mand!
mvh.
Aldrig, vi måtte nøjes med hvad bladkioskerne havde. 

"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Det var da godt, at kioskerne så havde en del titler - og nogle returneredes ikke, så udvalget voksede. MEN, Ove, du har vel været i en tegneseriebutik, ik'?ovemunk skrev:Aldrig, vi måtte nøjes med hvad bladkioskerne havde.
mvh.
Nej, der er temeligt langt til den nærmeste..Robin skrev:Det var da godt, at kioskerne så havde en del titler - og nogle returneredes ikke, så udvalget voksede. MEN, Ove, du har vel været i en tegneseriebutik, ik'?ovemunk skrev:Aldrig, vi måtte nøjes med hvad bladkioskerne havde.
mvh.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
-
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Brøndby
- Kontakt:
Det vil være fedt, hvis bladkiosker også talte med.
For så vil svaret være: lige siden 5-års alderen på Amager ved Nialsgade.
Hver uge på vej hjem fra skole i den lille kiosk på Gammelmosevej.
Hver uge på vej hjem fra arbejde i kiosken på toppen af bakke til Søborg, hvor den søde ekspeditrice altid lagde spændende nyheder til side til mig.
Ellers - Fantask, da den åbnede.
For så vil svaret være: lige siden 5-års alderen på Amager ved Nialsgade.
Hver uge på vej hjem fra skole i den lille kiosk på Gammelmosevej.
Hver uge på vej hjem fra arbejde i kiosken på toppen af bakke til Søborg, hvor den søde ekspeditrice altid lagde spændende nyheder til side til mig.
Ellers - Fantask, da den åbnede.
"Always Look On The Bright Side of Life
Som ung knægt (det har været i slut-firserne tror jeg) cyklede jeg fra Herlev hvor jeg bor og helt ind til Bellahøj (!) hvor der var en lille butik som jeg mener hed Vega. De havde mest 'voksen-tegneserier' kan jeg huske! =)
Det var iøvrigt her jeg købte disse to! =)

- Jan Erik Hedberg
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek
Pegasus, Fantask, Faraos.
Men inden da, et mylder af samlere og andre med interesser for subkulturer i alle retninger.
Men inden da, et mylder af samlere og andre med interesser for subkulturer i alle retninger.
med venlig hilsen Jan Erik
Nogen, der prøvede Dr. Octopus på Østerbro?
mvh.
mvh.