Hurra for de nye facsimile hæfter

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hurra for de nye facsimile hæfter

Indlæg af Antaeus »

Ja, et rigtig genoptryk ville være fint.
Men de har sikkert brug for økonomien i form af nye reklamer.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Oblai Kulau

Indlæg af Oblai Kulau »

Oblai Kulau skrev:
Jack J skrev:Diverse redaktører og forlagsbosser siger jo gang på gang, at blade ikke kan køre i Danmark; både fordi danskerne ikke vil købe dem, og fordi der næsten ikke er nogen steder at sælge dem: Supermarkederne vil ikke have dem, kioskerne er lukkede, og der findes kun et fåtal tegneseriebutikker. Jeg ville elske nye, gode blade som et genoplivet Seriemagasinet, men jeg tror ikke på den.
Jeg har hørt rygter om at der er noget på vej...
Jungletrommen fortæller dog at der ikke bliver tale om hæfter, men 100-siders tpbs i sorthvid der vil udkomme hver anden måned.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Antaeus skrev:Ja, et rigtig genoptryk ville være fint.
Men de har sikkert brug for økonomien i form af nye reklamer.
Så vidt jeg husker, er facsimile hæfterne til $3.99 genoptryk med gamle reklame, brevkasse og hele gøgemøget, hvorimod en-dollar genoptrykkene har nye reklamer på indersiden af omslaget.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Indlæg af Jack J »

smfan skrev: Zoom overvejer jo også en udgave af Commandoserien, og det er da ikke det mest interessante blad i min verden, men de må tro på det.
Jeg må desværre også melde pas. De få gange, jeg i årenes løb har købt et par af de lommekrigs'erter, har jeg altid fundet dem ufatteligt kedelige.

Et blad, som jeg synes kunne være fedt, ville være et serieblad i albumstørrelse og god papirkvalitet. Man kunne trykke franske/europæiske albumserier, som ellers ikke udkommer på dansk.
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Indlæg af Jack J »

Oblai Kulau skrev:
Oblai Kulau skrev:
Jack J skrev:Diverse redaktører og forlagsbosser siger jo gang på gang, at blade ikke kan køre i Danmark; både fordi danskerne ikke vil købe dem, og fordi der næsten ikke er nogen steder at sælge dem: Supermarkederne vil ikke have dem, kioskerne er lukkede, og der findes kun et fåtal tegneseriebutikker. Jeg ville elske nye, gode blade som et genoplivet Seriemagasinet, men jeg tror ikke på den.
Jeg har hørt rygter om at der er noget på vej...
Jungletrommen fortæller dog at der ikke bliver tale om hæfter, men 100-siders tpbs i sorthvid der vil udkomme hver anden måned.
Åben endelig mere op for rygteposen! :D
Oblai Kulau

Indlæg af Oblai Kulau »

Jack J skrev:
Åben endelig mere op for rygteposen! :D
vestegnen.JPG
vestegnen.JPG (47.81 KiB) Vist 2120 gange
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Robin »

IMG_0822.JPG
IMG_0822.JPG (53.31 KiB) Vist 2089 gange
Tillad mig at vende tilbage til facsimile hæfterne. Jeg stod med det her blad i Fantask i dag. Et TYKT blad for $3,99 = 36,-kr. vist, for bladene var TYKKE dengang. Klare farver, fordi papiret er glat. Men et originalt indhold, jeg så ingen nymodens reklamer.

mvh.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Jeg har ikke læst ret meget superheltestof så gammelt, men jeg kan godt lide farvelægningen i de nye Marvel Omnibus og Complete Collection, det er 60-70'er stof. Det er klare og varme farver. Mange af dem er på blankt papir og de ser glimrende ud, men nogle er også på mat papir og det ser også glimrende ud.

Og mange af euroklassikerne fra Cobolt ser også fremragende ud på mat papir.
Guldbøgernes varme farver på mat papir stikker også andre farvelægninger af Barks historierne og især CBSV som benytter kolde farver med gradienter på glat papir.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

De nye facsimile hæfter er alle keys, som i vidt omfang er samlet i hc, tp, og omni. Så det er i mange tilfælde dobbelt op, hvorfor jeg afstår meget af tiden. Men fede er de, også for dem, der bare vil snuse.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5

Indlæg af Robin »

GoogaMooga skrev:De nye facsimile hæfter er alle keys, som i vidt omfang er samlet i hc, tp, og omni. Så det er i mange tilfælde dobbelt op, hvorfor jeg afstår meget af tiden. Men fede er de, også for dem, der bare vil snuse.
Jeps og enig; hvis jeg har dem i en eller anden samling, så bliver den ikke købt.

mvh.
Besvar