Det store værk, kassette 4
Det lyder altså rigtigt, rigtigt slemt....
Jeg kan kun være enig i Carsten Søndergaards mening om at det er besynderligt at en så stor koncern som Egmont kan levere sådan noget... skidt! (ja ordet "skidt" sagde CS, jo så ikke, men det sagde jeg...og så har jeg bestemt modereret mit ordvalg..).
Jeg må indrømme at jeg kun holder på mine sæt indtil at jeg er sikker på at de kommer på Amerikansk. Det er simpelthen langt, langt under lavmålet, det som Egmont har levereret. Sørgeligt, må jeg sige...
Er der nogen der har mere sikre rygter/kender nogle med mere viden om den -efter sigende- forestående US-udgivelse, må de meget gerne maile til mig, her på min seriejournal-postkasse.
Der sidder jo givetvis nogen på Egmont med denne viden, og jeg mener da at hvis I på Egmont er så sikre på at I leverer et superprodukt, kan det vel ikke skade at lade den lille håndfuld af brokrøve vi jo er, vide at vi kan gå andre steder hen og købe produktet om kort tid? Så bliver I jo også fri for at høre på meget af vores brok.
Deal???
/Spærhage
Jeg kan kun være enig i Carsten Søndergaards mening om at det er besynderligt at en så stor koncern som Egmont kan levere sådan noget... skidt! (ja ordet "skidt" sagde CS, jo så ikke, men det sagde jeg...og så har jeg bestemt modereret mit ordvalg..).
Jeg må indrømme at jeg kun holder på mine sæt indtil at jeg er sikker på at de kommer på Amerikansk. Det er simpelthen langt, langt under lavmålet, det som Egmont har levereret. Sørgeligt, må jeg sige...
Er der nogen der har mere sikre rygter/kender nogle med mere viden om den -efter sigende- forestående US-udgivelse, må de meget gerne maile til mig, her på min seriejournal-postkasse.
Der sidder jo givetvis nogen på Egmont med denne viden, og jeg mener da at hvis I på Egmont er så sikre på at I leverer et superprodukt, kan det vel ikke skade at lade den lille håndfuld af brokrøve vi jo er, vide at vi kan gå andre steder hen og købe produktet om kort tid? Så bliver I jo også fri for at høre på meget af vores brok.
Deal???
/Spærhage
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
For what it's' worth: Jeg føler 100%, at der er blevet lyttet til mine forslag under gennemlæsning/gennemgangen sammen Thomas Schrøder. Jeg føler ikke, jeg på nogen måde er blevet "shafted" af hverken Thomas, Tjellesen eller Egmont. Jeg har noteret mig både Carstens eksempler, Jan Eriks UFATTELIGT mange vrede smileys, og de andre indsigelser, der er sprunget op over de forløbne 3-4 siders debat, og vil tage det hele med i min aftenbøn samt det videre arbejde.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Nu må du regne med at Berti gemmer sine eksemplarer i hermetisk lukkede blybokse, med indersider af rispapir, for bare at sælge det hele på QXL om 50 år!Frank Madsen skrev:1. At 2000 sider artikelstof er stort set ulæselige p.gr.a. sjusk og inkompetence i en udgivelse til 15.000 kr. er IKKE ubetydeligt. Og fejlene er jo netop IKKE få, men optræder i spandevis i hver eneste oversatte artikel.Berti stravonsky skrev:Berti er stadig meget godt tilfreds, og mener at der fokuseres alt for meget på få, nærmest ubetydelige fejl, farverne undtaget.
2. Da Schrøder i sin tid skulle forsvare, hvorfor man skulle investere i CBSV, hvis man allerede havde købt Carl Barks Library, var et af hans hovedargumenter Geoffrey Blums artikler.
Jeg tror, jeg vil låne min klubkammerat Bibliopaten mit eks. af kassette 4 sammen med en liste over de værste bøffer. Kan Carsten og andre, der har modtaget kassetten, evt. udfærdige en oversigt over skaderne?
- Jan Erik Hedberg
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek
Kom hjem for ti minnutter siden, med tanken, "Åh, nej, der er pakken med CBSV, shit!"
Egmont, hvad er det I gør - en livslang kærlighed til Carl Barks, burde udmønte sig i glædesoptrin og flaghejsning - ikke depresive selvdestruktive handlinger!
Svar mig ærligt og redeligt, hvad skal jeg med et så ringe produkt?
Havde jeg købte en bil med en fejlrate på 40 %, havde jeg fået en anden (samme mærke, men uden fejl, for det er produktet jeg vil ha!) og i redelighedens navn bør Carl Barks Samlede Værker tilbagekaldes og destrueres - så vi kan starte fra zero!
Egmont's renomé vil lide ubodelig skade, såfremt der ikke udvises justement og pietétssans i denne sag, som er eskalleret ud over anstændighedens grænser...
Var det blot Den Store Danske Encyclopedia, så pyt da, men vi er stillet det ultimative værk om Carl Barks i udsigt
Egmont, hvad er det I gør - en livslang kærlighed til Carl Barks, burde udmønte sig i glædesoptrin og flaghejsning - ikke depresive selvdestruktive handlinger!
Svar mig ærligt og redeligt, hvad skal jeg med et så ringe produkt?
Havde jeg købte en bil med en fejlrate på 40 %, havde jeg fået en anden (samme mærke, men uden fejl, for det er produktet jeg vil ha!) og i redelighedens navn bør Carl Barks Samlede Værker tilbagekaldes og destrueres - så vi kan starte fra zero!
Egmont's renomé vil lide ubodelig skade, såfremt der ikke udvises justement og pietétssans i denne sag, som er eskalleret ud over anstændighedens grænser...
Var det blot Den Store Danske Encyclopedia, så pyt da, men vi er stillet det ultimative værk om Carl Barks i udsigt
med venlig hilsen Jan Erik
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Dan R. Knudsen
- Administrator
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg
- Kontakt:
Produktet er Carl Barks arbejde - det er oversættelsen vi er trætte af - men det fremgår vist. Normalt kan man - som du påpeger bare lade være eller købe noget andet. Ja - hvis vi taler om biler eller dåsemajs. Men det er jo lissom ikke rigtigt tilfædlet. Og såer der lige det ved det . At både biler og dåsemajs køber man på en gang...ikke i småbidder.Lars S skrev:Hvorfor ikke stoppe med at købe et produkt man ikke er tilfreds med???
Personligt syntes jeg at det mest ærgerlige er at når det hele kommer til stykket - så er der rigtigt meget der er godt. Hvorfor ulen i hulen giver man den så ikke det sidste bettenøk. Det kan godt være at vi bliver rubriceret som en lille håndfuld brokkerøve - men vi er nok osse de mest kvalificerede til at komme med indvendinger. Hvorfor nægter man hårdnakket at se det som en ressourche i stedet for at vende det døve øre til - især når man jo har kunnet lytte til kritikken af farvelægningen. Og tak for det. Ellers så var mit ab. sgu osse opsagt på nuværende tidspunkt.
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
http://www.danrknudsen.dk
Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Aarrghh...
Åh, nej ikke igen! Med boks tre syntes jeg ellers det hele så en smule lysere ud, men Egmont har endnu engang bevist, at de ikke formår at levere den vare, de har stillet kunderne i udsigt. Sproglig miskmask og talentløse oversættelser i en sådan grad, at man tror det er løgn. Det er åbenbart standarden.
Indtil i dag har jeg hele tiden holdt på, at jeg ikke ville opsige mit abonnement. For hvad er alternativet, hvis man ønsker mesteren Carl Barks' samlede Disney-produktion på dansk, ucensureret? Ingen. Alligevel er det efterhånden for smertefuldt at betale for den ene fejlfyldte kassette efter den anden. Som en anden skriver, glæder man sig ikke længere til den næste boks - for man ved, at åbningen af bøgerne er forbundet med talrige skuffelser.
Hvis nogen fra Egmont læser med her, så tag den saglige - og ganske velbegrundede - kritik, som er fremført på disse sider alvorligt. Skift de personer i redaktionen ud, som bør skiftes ud - for hvis ikke I allerede har bemærket det, er nogen i den danske redaktion altså i gang med at fucke den ultimative Barks-udgivelse godt og grundigt op!
Indtil i dag har jeg hele tiden holdt på, at jeg ikke ville opsige mit abonnement. For hvad er alternativet, hvis man ønsker mesteren Carl Barks' samlede Disney-produktion på dansk, ucensureret? Ingen. Alligevel er det efterhånden for smertefuldt at betale for den ene fejlfyldte kassette efter den anden. Som en anden skriver, glæder man sig ikke længere til den næste boks - for man ved, at åbningen af bøgerne er forbundet med talrige skuffelser.
Hvis nogen fra Egmont læser med her, så tag den saglige - og ganske velbegrundede - kritik, som er fremført på disse sider alvorligt. Skift de personer i redaktionen ud, som bør skiftes ud - for hvis ikke I allerede har bemærket det, er nogen i den danske redaktion altså i gang med at fucke den ultimative Barks-udgivelse godt og grundigt op!
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Re: Aarrghh...
Min anbefaling til alle abonnenter, der er utilfredse med kassette IV, er at sende en protestmail til:peterfj skrev:Åh, nej ikke igen! Med boks tre syntes jeg ellers det hele så en smule lysere ud, men Egmont har endnu engang bevist, at de ikke formår at levere den vare, de har stillet kunderne i udsigt. Sproglig miskmask og talentløse oversættelser i en sådan grad, at man tror det er løgn. Det er åbenbart standarden.
hef@tsf.egmont.com (Helle Fruergaard)
og i kopi til:
mot@tsf.egmont.com (Mikael Tjellesen)
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ja, hvis bare det hele så havde været noget bras - inklusib Barks' bras.D-Cay skrev:Personligt syntes jeg at det mest ærgerlige er at når det hele kommer til stykket - så er der rigtigt meget der er godt.
Nej, (dårlig) spøg til side - efter min mening er det mest ærgelige, at Egmont med denne udgivelse har det mest taknemmelige publikum af alle. Hvis de havde trykt lortet på lort og smurt det ud i ansigtet på abonnenterne, så havde de sgu stadig ha' hostet op. De vil bare ha' den komplette Barks, lige meget hvad.
Og derfor ville de også ha' betalt for den perfekte udgivelse. 16-17-18-19 - what's the difference, når man alligevel skal ned å ta' et lån i friværdien? Egmont ku' ha' lavet det vildeste nogensinde. De ku' ha' hyret de bedste i verden til at lave det, der skulle være lavet, og bagefter nogen endnu bedre til at lave det om helt forfra. Udstyret oversætteren med en firmabil, afholdt brainsstorming på Hilton i Bahamas og fået hans børnebørn til personligt at signere samtlige CBSV'ere.
Det' sgu da en once in a lifetime...
CAa
Life is what happens to you while you're hoping for something else
Life is what happens to you while you're hoping for something else
Re: Aarrghh...
Farvelægningen er fælles for de fire landes udgaver. Og det er kun den danske redaktion, der ikke lytter til kritikken.D-Cay skrev:... det er oversættelsen vi er trætte ... Hvorfor nægter man hårdnakket ... især når man jo har kunnet lytte til kritikken af farvelægningen...
Jeg er enig, og kan tilføje, at projektredaktøren sidder i Norge, og hun er IKKE ligeglad med kritikken. I forbindelse med kommentarer og forslag kom jeg i et brev ind på forskellen mellem det danske og det norske CBSV, og her er hvad hun svarede den 25. april til min ellers korte bemærkning om kvalitetsforskellen mellem de to udgaver:Frank Madsen skrev:Min anbefaling til alle abonnenter, der er utilfredse med kassette IV, er at sende en protestmail til:
hef@tsf.egmont.com (Helle Fruergaard) og i kopi til: mot@tsf.egmont.com (Mikael Tjellesen)
Solveig Thime skrev:... Din påpeking av forskjellen i norsk og dansk utgivelse gjør meg mer lei på danske kollegers vegne enn glad på egne. På forestående møte lover jeg å komme inn på temaet ...
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Desværre har flere herinde ret i at Egmont virkelig skal "fucke" rigtig meget op for at man stopper sit abbonnement - for der er intet andet virkelig alternativ - og Carl Barks samlede historier SKAL bare ejes - Egmont har det for nemt.
Men hvor havde det været fedt, hvis vi havde fået hvad der først blev lovet - det ULTIMATIVE værk.
Rygterne om de meget dårlige oversættelser burde da være nået til Norge noget før nu. Det er lidt sent at der MÅSKE bliver gjort noget.
Mht. 4. kassette så vil jeg dog endnu ikke dømme da den ikke er kommet til det mørke Jylland endnu - jeg burde nok sende en jet for at hente den.....
Men hvor havde det været fedt, hvis vi havde fået hvad der først blev lovet - det ULTIMATIVE værk.
Rygterne om de meget dårlige oversættelser burde da være nået til Norge noget før nu. Det er lidt sent at der MÅSKE bliver gjort noget.
Mht. 4. kassette så vil jeg dog endnu ikke dømme da den ikke er kommet til det mørke Jylland endnu - jeg burde nok sende en jet for at hente den.....

- Jan Erik Hedberg
- Brugerniveau 5
- Jan Erik Hedberg
- Brugerniveau 5
Er startet på XXIV og bemærkede straks at Barks i et interview med Mike Barrier oct. 1974 siger: "Jeg følte, at tegneseriehæftefolket, forlæggerne, der lavede tegneseriehæfterne, bare tog den billigste tilgang til hvad, der kunne have været et af de største udtryksmedier, der nogensinde blev dannet."
Paradoks, ikke?
" - forlæggerne, der laver tegneseriehæfterne, bare tager den billigste tilgang - "
- Carl Barks
5.-6. oktober 1974
Paradoks, ikke?
" - forlæggerne, der laver tegneseriehæfterne, bare tager den billigste tilgang - "
- Carl Barks
5.-6. oktober 1974
med venlig hilsen Jan Erik
Jeg vil godt understrege at jeg stadig er lykkelig for at eje dette værk og overvejer på ingen måde at opsige mit abonnement.
Jeg kan også, trods fejl i teksten, stadig forstå meningen i artiklerne, selvom man stadig engang imellem må læse tingene to gange ....Og det burde aldrig være meningen!
Jeg ville MEGET hellere have haft artikleren på engelsk og håber på en dag at kunne støve dem op, uden at skulle tegne abonnement på en evt. amerikansk udgave.
Det der ærgrer mig allermest er det faktum at en skønne dag skal de læses højt for min søn, og den dag hvor han selv begynder at læse ville det have været optimalt hvis det hele var skrevet på KORREKT DANSK! (Far?...Hvad er en blikkenslagers ven?).
Jeg kan også, trods fejl i teksten, stadig forstå meningen i artiklerne, selvom man stadig engang imellem må læse tingene to gange ....Og det burde aldrig være meningen!
Jeg ville MEGET hellere have haft artikleren på engelsk og håber på en dag at kunne støve dem op, uden at skulle tegne abonnement på en evt. amerikansk udgave.
Det der ærgrer mig allermest er det faktum at en skønne dag skal de læses højt for min søn, og den dag hvor han selv begynder at læse ville det have været optimalt hvis det hele var skrevet på KORREKT DANSK! (Far?...Hvad er en blikkenslagers ven?).