Det argument har været fremsat før, og det kan da godt være - det finder vi nok aldrig ud af. Jeg synes, det giver mere mening at se på, hvordan serierne var farvelagt i de hæfter, de blev tegnet til, og så gøre det så flot som muligt i den tradition. Jeg er ikke imod farveforløb, doseret med omtanke i passende mængder. Men anvendt bevidstløst over det hele bliver det for meget, som eksemplerne i Rackhams anmeldelse viser (tro mig, der er mange flere).henrik rehr skrev:Det er ingen hemmelighed at jeg ikke finder farvelægningen i CBSV specielt smagfuld, men spørgsmålet er sgu om ikke gamle Barks ville ha' lavet noget lignende, hvis han selv havde siddet ved computeren. Her er nogle af hans malerier, så kan folk selv danne sig en mening om hvorvidt mesteren ville ha' gået amok med gradient-toolen eller ej.![]()
Hvis man skulle følge maleri-argumentet helt ud i hampen, kunne man også argumentere, at man burde farvelægge alle 6000 sider med farveforløb i samtlige flader og derefter fjerne den sorte streg. For den mangler lissom også i malerierne. Og tekstbobler skal der så heller ikke være nogen af. Til gengæld skal hvert eneste billedrude være signeret.