Carl Barks Library på vej på dansk
- Thomas Schrøder
- Brugerniveau 3
- Christian Aarestrup
- Brugerniveau 6
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: CBSV kassetterne
Det kommer da helt an på, hvor meget man mener der skal til, før noget er et værk. Personligt synes jeg nok, at betegnelsen er overkill at hæfte på en ti-siders DD. Eller et enkelt nummer af Uncle Scrooge.Frank Madsen skrev: Det lyder da også langt mere mundret end "Carl Barks Samlede Værk", som jeres oprindelige bud på værkets titel lød. "Værk" er jo en gigtlidelse, så jeg kan godt forstå, at det er blevet lavet om.
"Samlede værker" er såmænd fint nok, når man udgiver en så omfattende produktion, men "værk" er da ikke direkte misvisende. Man kunne så sætte et livs- foran for lissom at understrege alvoren.
CAa
Life is what happens to you while you're hoping for something else
Life is what happens to you while you're hoping for something else
- Peter Becher Damkjær
- Brugerniveau 5
- Geografisk sted: Svendborg
Re: Let's play ball
STOP-bolde....Twisttønde-bolde....Thomas Schrøder skrev:Fodbolde, bordtennisbolde, basketbolde, håndbolde, rugbybolde, tennisbolde...
"Carl Barks Samlede Værker" vil efter bare et år for ganske få kroner kunne erhverves i DSB-kiosker. Man vil finde dem liggende i samme stålnet-stativer som også huser gamle kryds-og-tværs-hæfter, og jordslåede eksemplarer af "Halv Humørtime".
Thus predicteth Peter
ps: Husk allerede nu at booke tid ved den store pladeklipper på Lindøværftet. Jeg kan forstille mig hjørnerne på kassetterne ikke bare sådan lige kommer af med en husholdningssaks
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Carl Barks(') Samlede Værk/Værker/Complete
Hvis du aldrig har hørt om det, så kan jeg da oplyse, at værket har en hjemmeside (http://www.carl-barks.dk), hvor titlen indtil for ganske nylig var "Carl Barks Samlede Værk". Den er nu ændret til "Carl Barks' Samlede Værker", men kun på forsiden. På 6 af de 7 undersider figurerer den gamle titel stadigvæk 13 gange - ja, 14, hvis man benytter sig af tilbuddet om at registrere sin interesse, for så får man svaret "Tak for at du har vist interesse for Carl Barks Samlede Værk! Du er nu registret, og vil blive kontaktet så snart vi har fastsat udgivelsesdatoen." Det var måske en ide at få ændret det. Det kan gøres ret nemt med søg-og-erstat, når først man er blevet enig med sig selv om, hvad værkets endelige titel skal være.Thomas Schrøder skrev:Det har jeg aldrig hørt om - men det kan selvfølgelig have været en arbejdstitel, da man startede projektet i tidernes morgen. Under alle omstændigheder, så har du ret i, at Carl Barks' Samlede Værker ligger bedre på tungenFrank Madsen skrev: Det lyder da også langt mere mundret end "Carl Barks Samlede Værk", som jeres oprindelige bud på værkets titel lød. "Værk" er jo en gigtlidelse, så jeg kan godt forstå, at det er blevet lavet om.
Hjemmesidens titel er i øvrigt "Carl Barks Complete".

- Thomas Schrøder
- Brugerniveau 3
- Frank Madsen
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Birkerød
- Kontakt:
Re: #"/(/¤¤)¤&%#%/¤&
Præcis. Er der andre kilder til information om CBSV end hjemmesiden?Thomas Schrøder skrev:Ahh, det er der, du har set Værk + Complete.
Måske er der blevet uploadet nogle gamle kopier af siderne på et tidspunkt, enten ved opdatering af siden eller efter servernedbrud. Shit happens.Thomas Schrøder skrev:Vi har ellers rettet de fejl (et par gange, faktisk), men de er åbenbart vendt tilbage - with a vengeance.Rise, Lord Vader! Rise!
Jeg kan i hvert fald se, at værkets nye titel nu har erstattet den gamle på samtlige sider, så jeg vil også rette den i Seriejournalens nyhed.
Når jeg finder det mere mundret, så er det fordi "samlede værker" er den betegnelse, man konventionelt hæfter på den slags udgivelser, f.eks. "H. C. Andersens Samlede Værker", "Henrik Ibsens Samlede Værker" osv.Christian Aarestrup skrev:Det kommer da helt an på, hvor meget man mener der skal til, før noget er et værk. Personligt synes jeg nok, at betegnelsen er overkill at hæfte på en ti-siders DD. Eller et enkelt nummer af Uncle Scrooge.Frank Madsen skrev: Det lyder da også langt mere mundret end "Carl Barks Samlede Værk", som jeres oprindelige bud på værkets titel lød. "Værk" er jo en gigtlidelse, så jeg kan godt forstå, at det er blevet lavet om.
"Samlede værker" er såmænd fint nok, når man udgiver en så omfattende produktion, men "værk" er da ikke direkte misvisende. Man kunne så sætte et livs- foran for lissom at understrege alvoren.
Ifølge biblioteksafgiftsloven er et værk et værk, hvis det er på over 12 sider. Så helt forkert er det ikke at betegne de enkelte numre af "Uncle Scrooge" som selvstændige værker.
- AC
- Brugerniveau 2
- Geografisk sted: Vildbjerg, Vestjylland
- Kontakt:
Re: Lidt mere vås...
Thomas, tager jeg helt fejl eller var sagen ikke at I ville bruge Sonja Rindoms oversættelser, men i afpudset form? Der er steder, hvor dialogen er unødigt barnlig - eller steder hvor noget dialog ikke passer sammen med andet - jeg tænker her på guldbøger hvor kun dele af historien før var udgivet - de dele var oversat af Rindom og passede så ikke godt sammen med de nyoversatte dele.
Naturligvis kan I lige vove på at gøre Den hulkende Sømand til en skrigende cowboy.
Naturligvis kan I lige vove på at gøre Den hulkende Sømand til en skrigende cowboy.
- Thomas Schrøder
- Brugerniveau 3
- Thomas Schrøder
- Brugerniveau 3
Carl Barks' Samlede Værk: Fare for hamstring?
Hej Thomas
Nu ender det vel ikke med at der skal lodtrækning til, for at afgøre om man kan få et abonnement eller ej??
Jeg må sige at at jeg blev en smule nervøs da jeg på den tyske hjemmeside pludselig læste at hvis interessen blev større end de 3333 eksemplare, ville man tage udgangspunkt i den rækkefølge folk havde meldt deres interesse på hjemmesiden. Samtdigt opdagede jeg at man kunne forudbestille bøgerne på amazon.de, samtidigt med at der på den tyske side stod at man kun kunne få den i abonnement. Det lugter lidt af at der er nogle som har fået lovning på et større antal sæt.
Derfor er jeg heller ikke vildt begejstret for at du skrive man kan bestille X antal sæt, det er jo nærmest at opfordre folk/forretninger til at opkøbe sæt med videresalg for øje, til folk som ikke selv har kunnet tegne abonnemet på grund af hamstring.
Nu ender det vel ikke med at der skal lodtrækning til, for at afgøre om man kan få et abonnement eller ej??
Jeg må sige at at jeg blev en smule nervøs da jeg på den tyske hjemmeside pludselig læste at hvis interessen blev større end de 3333 eksemplare, ville man tage udgangspunkt i den rækkefølge folk havde meldt deres interesse på hjemmesiden. Samtdigt opdagede jeg at man kunne forudbestille bøgerne på amazon.de, samtidigt med at der på den tyske side stod at man kun kunne få den i abonnement. Det lugter lidt af at der er nogle som har fået lovning på et større antal sæt.
Derfor er jeg heller ikke vildt begejstret for at du skrive man kan bestille X antal sæt, det er jo nærmest at opfordre folk/forretninger til at opkøbe sæt med videresalg for øje, til folk som ikke selv har kunnet tegne abonnemet på grund af hamstring.
- Thomas Schrøder
- Brugerniveau 3
Oplag på CBL
Hej Thomas
Vil det sige, at det danske oplag allerede er lagt fast nu?
Hvornår kan man senest afgive bestilling på CBL?
Poul Tvilum
Vil det sige, at det danske oplag allerede er lagt fast nu?
Hvornår kan man senest afgive bestilling på CBL?
Poul Tvilum
- Thomas Schrøder
- Brugerniveau 3
- Ole Damgaard
- Brugerniveau 4
- Geografisk sted: Aarhus N
Re: Politikere er ikke mennesker
Mig?Thomas Schrøder skrev:Vi har trykt til de interesserede + et par stykker mere
CBSV
Hej ThomasThomas Schrøder skrev:
Sorry for mine udsvævende svar, men det er altså, hvad jeg kan oplyse på nuværende tidspunkt.
Det er helt fint. Jeg synes iøvrigt ikke, at der har været slået så meget på tromme for CBSV i medierne. Men hvis I er tilfredse med interessen, så er alt jo godt. Hvad er i øvrigt din rolle i projektet?
Venligst
Poul