CBSV kassette 2

Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Skræk scenariet

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

cps skrev:Er jeg efterhånden den eneste herinde som endnu ikke har modtaget kassete 2?

Jeg er en smule nervøs for om posten igen bare har haft stilt pakken foran døren, og der så er en eller anden svag sjæl der har "lånt" den.
kassete 1 blev nemlig bare stillet foran hoveddørem og der stod den en uge, da vi var på sommerferie da den blev "leveret", og nej vi har ikke en aftale med posten om at han bare skal sætte pakkerner.
Jeg kan da godt huske sidst du skrev, hvor jeg tænkte, at sån'noet bare ikke må ske...
Og så GØR de det IGEN; utilgiveligt - men som Berti skriver, kan man jo håbe at den bare er forsinket...

Skriv endelig når du får den :!:

Op med humøret, gamle jas, på fredag er det Tintin-dag...
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af JAlbertsen »

Jeg er netop hjemvendt fra posthuset med anden kassette!

Jeg har endnu ikke givet mig i kast med historierne, for inden jeg nåede så langt kom jeg til at studere bogryggen på bøgerne og blev en smule forundret:

Bind 1 - Anders med økse
Bind 2 - Anders med økse (igen)
Bind 11 - Georg på opfindelse
Bind 12 - Georg på opfindelse (igen)
Bind 21 - Bjørnebandit
Bind 22 - Hexia

Jeg havde egentligt forventet at finde forskellige motiver på alle bøgerne (fx noget der afspejlede indholdet), og når der nu er gengangere virker det her da underligt usystematisk... :?
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af JAlbertsen »

JAlbertsen skrev:Bind 1 - Anders med økse
Bind 21 - Bjørnebandit
Bind 22 - Hexia

Jeg havde egentligt forventet at finde forskellige motiver på alle bøgerne (fx noget der afspejlede indholdet), og når der nu er gengangere virker det her da underligt usystematisk... :?
Nej dit fjols, det er da bestemt ikke usystematisk! Det er naturligvis meningen at bind 1-3 skal stå i den første kassette, og den har jo netop et billede af Anders med økse på ryggen! Det er derfor helt naturligt at give de enkelte bind en illustration der matcher.

Hvis du kunne din 3-tabel ville du også vide at bind 19,20 og 21 kommer til at stå i en anden kasse end bind 22,23 og 24, derfor er der hhv. Bjørnebandit og Hexia på bind 21 og 22

Tænk dig dog om før du poster på et forum uden retteknap :roll:
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

JAlbertsen skrev:
JAlbertsen skrev:Bind 1 - Anders med økse
Bind 21 - Bjørnebandit
Bind 22 - Hexia

Nej dit fjols, det er da bestemt ikke usystematisk! Det er naturligvis meningen at bind 1-3 skal stå i den første kassette, og den har jo netop et billede af Anders med økse på ryggen! Det er derfor helt naturligt at give de enkelte bind en illustration der matcher.

Hvis du kunne din 3-tabel ville du også vide at bind 19,20 og 21 kommer til at stå i en anden kasse end bind 22,23 og 24, derfor er der hhv. Bjørnebandit og Hexia på bind 21 og 22

Tænk dig dog om før du poster på et forum uden retteknap :roll:
Godt brølt. Så kan han lære det..
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Tak for den gode ANDmeldelse, Frank!
Jeg er dog stadig uenig i at de tegnede tekster (På skilte, aviser o.lign.) er blevet bedre. Se blot på avisforsiden på bind 2, side 48. SJUSK! Eller hvad med skiltet på side 84 i samme bind!?...Ydrk! :x
Man skulle næsten tro at det var gået hen og blevet en fast tradition i danske AA oversættelser (Så længe jeg selv kan huske tilbage), at de tegnede tekster bare SKAL ligne noget som min datter på 3 kunne have gjort bedre (Ok, ok...overdrivelse fremhæver forståelsen, men de fleste ved nok hvad jeg mener :wink: ).
Når man så samtidig har valgt at beholde Barks' egne lydord, som altid er smukke og æstetiske at se på, gør det bare endnu mere smertefuldt at læse skilte o.lign.
Dog skal Egmont have en stor tak for netop at have beholdt de orginale lydord og titler.
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Min kasette 1 kom 100 år og en eftermiddag efter alle andres (sådan føltes det i hvert fald) denne gang gik det lidt bedre (mellem jul og nytår) - så det er åbenbart uoverskueligt svært at bringe alle pakkerne på posthuset ssamme dag. Måske har de en gigtsvag piccolo på Egmont?
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

D-Cay skrev:Min kasette 1 kom 100 år og en eftermiddag efter alle andres (sådan føltes det i hvert fald) denne gang gik det lidt bedre (mellem jul og nytår) - så det er åbenbart uoverskueligt svært at bringe alle pakkerne på posthuset ssamme dag. Måske har de en gigtsvag piccolo på Egmont?
En koncern af Egmont-størrelse har vel for pokker en aftale om afhentning med postdanmark...
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Christian Aarestrup skrev:
D-Cay skrev:Min kasette 1 kom 100 år og en eftermiddag efter alle andres (sådan føltes det i hvert fald) denne gang gik det lidt bedre (mellem jul og nytår) - så det er åbenbart uoverskueligt svært at bringe alle pakkerne på posthuset ssamme dag. Måske har de en gigtsvag piccolo på Egmont?
En koncern af Egmont-størrelse har vel for pokker en aftale om afhentning med postdanmark...
Tja - nu optræder de jo massivt amatøragtigt i andre sammenhænge så hvorfor ikke osse denne?
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af benadikt »

Thopman skrev:...Ok, ok...overdrivelse fremhæver forståelsen, men de fleste ved nok hvad jeg mener...
Ja som regel. Men i dette tilfældet synes jeg IKKE, at man bør skrive nogen overdrivelser. Der er jo nok af KONKRETE ting, man kan fremhæve.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

D-Cay skrev:
Christian Aarestrup skrev:
Tja - nu optræder de jo massivt amatøragtigt i andre sammenhænge så hvorfor ikke osse denne?
Postvæsenet kan selvfølgelig ikke stille meget op, hvis tingene ikke er pakket og klar, når de kommer. Men dagene op til jul er jo så heller ikke det smarteste tidspunkt at sende den slags ud på.
CAa

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

Mine ligger stadig ovre på posthuset :( . Er kun lige kommet hjem og havde ikke mulighed for at hente den i dag.

Nå, bliver fedt at se dem i morgen (håber jeg).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vi skal nok ikke blame de røde brevsvingere...

Det er jo ikke deres skyld at D-Cay bor uden for lands lov og ret. Der hvor kragerne I ved nok...
borella
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

???

Indlæg af borella »

Er der nogen der kan forklare mig, hvad følgende betyder? Citatet er taget fra CBSV II side 264 (citeret frit efter hukommelsen;-):

"En plotgag ville blot have været planlægningen, som blev til den situation, med hvordan han havnede på det sted, hvor denne blikkenslagers ven var, og metoden, der blev brugt til at få blikkenslagerens ven til at sidd fast på hans bagdel. Så den kom straks til animationsgag'en, og den fortsatte bare: Alle de sjove animationsproblemer, han kunne komme ud i med denne blikkenslagers ven."

Hvad er en blikkenslagers ven og er der nogen der kan kaste lys over hvad pointen med ovenstående er?
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

benadikt skrev:
Thopman skrev:...Ok, ok...overdrivelse fremhæver forståelsen, men de fleste ved nok hvad jeg mener...
Ja som regel. Men i dette tilfældet synes jeg IKKE, at man bør skrive nogen overdrivelser. Der er jo nok af KONKRETE ting, man kan fremhæve.
Det har du selvfølgelig ret i.
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Re: ???

borella skrev:Er der nogen der kan forklare mig, hvad følgende betyder? Citatet er taget fra CBSV II side 264 (citeret frit efter hukommelsen;-):

"En plotgag ville blot have været planlægningen, som blev til den situation, med hvordan han havnede på det sted, hvor denne blikkenslagers ven var, og metoden, der blev brugt til at få blikkenslagerens ven til at sidd fast på hans bagdel. Så den kom straks til animationsgag'en, og den fortsatte bare: Alle de sjove animationsproblemer, han kunne komme ud i med denne blikkenslagers ven."

Hvad er en blikkenslagers ven og er der nogen der kan kaste lys over hvad pointen med ovenstående er?
Måske et bud på "den dårligst konstruerede sætning i skriftsprogets historie"?
CAa

Besvar