Findes det stadig, mon? Fantomet gear og den slags...
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Re: Findes det stadig, mon? Fantomet gear og den slags...
Jeg var vild med Fantomet og har stadig stor fornøjelse af at læse dem engang imellem, men de blev vist alle købt antikvariatisk og jeg har heller ikke været medlem af klubberne. Det var historierne som var det interessante for mig og så når der var afstemninger og i den dur om hvad folk synes bedst om af historier, forsider osv. Jeg læste dog også en hel del af spørgsmålene og svarene i sin tid, men hvis jeg havde købt en hel stak så kunne jeg godt springe det over fordi jeg hellere ville læse den næste historie.
Men det er ganske sjovt at se det alt sammen igen også reklamerne.
Men det er ganske sjovt at se det alt sammen igen også reklamerne.
Klar retrogrnsynsgæde også herfra-uden at have været medlem, men købte blade fra 1 til ??? Dejligt at læse en Fantomet historie af og til.
mvh.
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
- Kontakt:
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:

Jeg overvejede fodboldsæt, men fik aldrig nosset mig sammen.
Berti Stravonsky skrev:Jeg elskede også Rekordmagasinet, men det var jeg vist ene om![]()
Det var du ikke.
Det var et fantastisk blad. Specielt bryderen Zet, var superspændende. Og Rovers var også et hit.
Jeg lånte dem på Statsbiblioteket for et par år siden. Rovers fangede stadig, mens Zet var lidt for kedelig.
Jeg overvejede fodboldsæt, men fik aldrig nosset mig sammen.
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Mine egne bidrag. Jeg var kisteglad, for nu at citere en stor mand, der døde for tidligt.
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Hov hov. Ånden der vandrer må ikke dø. Heller ikke tråde.
Jeg er begyndt at læse mine Fantometblade. Jeg har fra 1-100 i meget flot stand, og det ene blad tog det andet, og så kunne jeg ikke helt stoppe.
Vi har skam også skrevet hemmelige breve til hinanden, min Osvald og jeg, med Fantomets hemmelige kode, og det er superfedt.
Nu har jeg så kigget lidt på Youtube og fundet klip fra Fantometfilmen. Ja, den fik sikkert høvl og med rette. Men altså - er det alligevel ikke ok? Alt taget i betragtning?
Jeg er begyndt at læse mine Fantometblade. Jeg har fra 1-100 i meget flot stand, og det ene blad tog det andet, og så kunne jeg ikke helt stoppe.
Vi har skam også skrevet hemmelige breve til hinanden, min Osvald og jeg, med Fantomets hemmelige kode, og det er superfedt.
Nu har jeg så kigget lidt på Youtube og fundet klip fra Fantometfilmen. Ja, den fik sikkert høvl og med rette. Men altså - er det alligevel ikke ok? Alt taget i betragtning?
- Antaeus
- Brugerniveau 7
- Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø
Jeg husker Fantomet filmen som ok.
Jeg så Fantometfilmen med fornøjelse sammen med min nevø, han har samlet hele bladserien og var ret begejstret. Der findes også en nyere TV - serie, som kom i DK på en "direct-to-dvd" udgivelse købt i hedengangne Fona formedelst 49,95. Den er også ok, lidt mindre ok, men stadig ok. Der må være noget på youtube også med den. Jeg prøver at finde den, hvis ikke en af jer kommer mig i forkøbet.
mvh.
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Husker også Fantomet filmen som ganske underholdende,
hvis man lige abstraherer fra den lilla dragt.
Den skriger langt væk. Så hellere den mørkeblå fra bladene
hvis man lige abstraherer fra den lilla dragt.
Den skriger langt væk. Så hellere den mørkeblå fra bladene
Eller hvad med Paul "Crocodile Dundee" Hogan som The Phantom
https://www.youtube.com/watch?v=K8zu1_EoBxQ
https://www.youtube.com/watch?v=K8zu1_EoBxQ
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Hvad siger jungletrommerne? Er der en Fantomet nøglering til salg derude?
-
- Brugerniveau 3
- Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare
En lille Fantomet-ting fra Muldvarpen maj 1949.
Uddrag af et stykke om Berlingske Tidendes fødselsdag:
"...Så drak vi allesammen morgenkaffe – den havde familien givet, og der var fødselsdagskringle til. Svend Aage Lund holdt en rørende tale» om den store kulturelle indsats, som tante altid havde gjort, og som forpligtede hendes familie i, jeg ved ikke, hvor mange generationer, og så var børnebørnene imidlertid kommet i tøjet og fik lov at hilse på, både Busser og Blondie og Fantomet og Jane og Carlt og Ferdnand. De lege de med tantes gaver, men; Jane var uartig og ville hele tiden tage sit tøj af, men så satte Fantomet hende udenfor, for han er en stor og stærk dreng..."
Tegner og forfatter er ikke anført, men signaturen kan godt være Humble, der er nævnt på titelbladet, Hans Georg Humble, der var fast tegner på Kong Kylie og senere overtog Bamse og Dukke Lise efter Harry Nielsen
Uddrag af et stykke om Berlingske Tidendes fødselsdag:
"...Så drak vi allesammen morgenkaffe – den havde familien givet, og der var fødselsdagskringle til. Svend Aage Lund holdt en rørende tale» om den store kulturelle indsats, som tante altid havde gjort, og som forpligtede hendes familie i, jeg ved ikke, hvor mange generationer, og så var børnebørnene imidlertid kommet i tøjet og fik lov at hilse på, både Busser og Blondie og Fantomet og Jane og Carlt og Ferdnand. De lege de med tantes gaver, men; Jane var uartig og ville hele tiden tage sit tøj af, men så satte Fantomet hende udenfor, for han er en stor og stærk dreng..."
Tegner og forfatter er ikke anført, men signaturen kan godt være Humble, der er nævnt på titelbladet, Hans Georg Humble, der var fast tegner på Kong Kylie og senere overtog Bamse og Dukke Lise efter Harry Nielsen
- Berti Stravonsky
- Administrator
- Kontakt:
Jeg kom til at tænke på...
Den kommunikation der var mellem Fantomet (redaktionen altså) og os læsere. Findes der sidestykker hertil? Altså i samme herlige massive omfang?
I Seriemagasinet var der vist også noget. Og måske i Gru? Men hvor meget? Og er der andre?
Den kommunikation der var mellem Fantomet (redaktionen altså) og os læsere. Findes der sidestykker hertil? Altså i samme herlige massive omfang?
I Seriemagasinet var der vist også noget. Og måske i Gru? Men hvor meget? Og er der andre?