Illustrerede Klassikere

Jakob
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Om at mene noget, som man stort set ikke ved noget om!

Indlæg af Jakob »

Michael G. Nielsen skrev:
Carsten Søndergaard skrev:[
Nej, for dem, der ved noget om det, fortæller jo ingenting. Selv om emnet har været debatteret her i de sidste halvandet år - også af medarbejdere hos Egmont, som faktisk bragte emnet på banen her på stedet i februar 2005 - er der ingen som helst informationer om den kommende danske udgave.
Den medarbejder som startede debatten var vist undertegnede. Jeg mindede om, at det var 50 år siden serien startede - og opfordrede evt. medarbejdere på forlaget I.K. til at skrive en bog om forlagets historie - i stil med Interpresse bogen. At det siden er blevet til en regulær genudgivelse af serien på Egmont er en anden sag, og det er ikke noget vi har skjult. Jeg blev ringet op af flere journalister på større dagblade som lavede store omtaler af serien - før vi havde taget beslutning om udgivelse. Efterfølgende har både Basserne og Bassernes nyhedsbrev omtalt Illustrerede Klassikere. Seriejournalen har ikke - mig bekendt - spurgt forlaget om vores udgivelse, men jeg skal meget gerne oplyse, at første bind udkommer 16. november. Det indeholder optryk af de første fire - danske - hæfter. Der kommer en del redaktionelle sider med forfatteromtale og historien bag I.K. hæfterne. Redaktør på serien er Anders Hjort Jørgensen, som interesserede kan møde på årets bogmesse i Forum, hvor han bliver interviewet omkring Illustrerede Klassikere på Egmont-standen lørdag.
Det er sgu' da tarveligt at afsløre så meget. Nu er alle spekulationer vedrørende disse fakta ødelagt. ;-)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Tegnemus skrev:Hvor er det urkomisk - tankevækkende og symptomatisk for disse såkaldte debatsider - at følge indlægene om Egmonts genudgivelse af Illustrerede Klassikere. Ingen ved tilsyneladende noget som helst om den danske udgivelse. Alligevel er man parat til at mene hvad som helst om det, man intet ved noget om! Andre ville vente med at mene noget, til man vidste, hvad man talte om. Men ikke her, for det ville være et brud på den herskende kultur på disse sider og den direkte årsag til at dette er mit første - og sikkert også sidste - indlæg. Det vil dog ikke afholde mig fra at følge den såkaldte debat. For den giver daglig næring til megen sund latter og dermed også til velværet!
Kære Anders,
Du skal være velkommen til at more dig, og fra Seriejournalens side har der ikke været noget ønske om at kritisere udgivelsen, før den forelå. På forummet her kører debatten frit, og Seriejournalen kan ikke bestemme, om folk imødeser udgivelsen med spænding eller skepsis, og jeg har ikke ytret noget mening om udgivelsen - men netop for få indlæg siden indskærpet, at man burde vente og se, til den forelå. Men du og Michael har da afgjort mulighed for at påvirke debatten, både ved at deltage og ved fornærmet at boycotte den.
De artikler om den danske udgave, Seriejournalen har skrevet, er baseret på Michaels indlæg og Søren Vinterbergs artikel i Politiken. Tilsat en note om din egen CD-ROM om Illustrerede Klassikere. De har ikke været negative. Derimod har vi fornylig bragt et resumé af tegneserier.no's meget negative anmeldelse af den norske udgave, og det er relevant, fordi den norske og den danske udgave trods alt kommer til at minde en hel del om hinanden.

Til Michael: Seriejournalen modtager meget gerne presseinfo om Egmont Serieforlagets udgivelser, men p.t. modtager vi ikke så meget. Jan Neiiendam foreslog "konstruktiv dialog" i et brev fornylig, og et af elementerne kunne jo være en genoptagelse fra Egmont Serieforlagets side af informationen vedr. forlagets udgivelser.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Arbejder "tegnemusen" på Egmont?

Nåmen, så læser de da i hvert fald med derinde. :)
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Tegnemus skrev:Hvor er det urkomisk - tankevækkende og symptomatisk for disse såkaldte debatsider - at følge indlægene om Egmonts genudgivelse af Illustrerede Klassikere. Ingen ved tilsyneladende noget som helst om den danske udgivelse. Alligevel er man parat til at mene hvad som helst om det, man intet ved noget om! Andre ville vente med at mene noget, til man vidste, hvad man talte om. Men ikke her, for det ville være et brud på den herskende kultur på disse sider og den direkte årsag til at dette er mit første - og sikkert også sidste - indlæg. Det vil dog ikke afholde mig fra at følge den såkaldte debat. For den giver daglig næring til megen sund latter og dermed også til velværet!
Et besynderligt indlæg.

Har du noget konkret at hænge dine udtalelser på, eller skyder du bare med løse skud?

Den herskende kultur? Igen - konkrete henvisninger til debatter hvor du mener dette er tilfældet. Vi er oprigtigt interesserede i mediet, og giver gerne vores besyv med. Og afhængig hvor sart eller fintfølende man er, så kan man blive pikeret eller vred. Men stiltiende eller blot at aflevere 1 indlæg, og så smutte igen, det giver jeg ikke meget for. PÅ sites som disse diskuterer man. Det er ligesom meningen.

Godt du morer dig. Illusterede Klassikere bliver med garanti og morsomt at følge. Især hvis udgivelsen bliver lig den norske pendant.
Michael G. Nielsen

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Frank Madsen skrev: Til Michael: Seriejournalen modtager meget gerne presseinfo om Egmont Serieforlagets udgivelser, men p.t. modtager vi ikke så meget
Vi sender faktisk ikke meget ud. Når jeg udsender presseinfo sker det blot til 8-9 udvalgte medier. Der er tale om de store landsdækkende dagblade og Troldspejlet. Men udgivelserne sælger allligevel pænt - faktisk havde jeg et album som gik udsolgt - uden jeg havde udsendt presseinfo.
Den bedste information fås gennem Bassernes nyhedsbrev som udover Basserne også omtaler andre af forlagets nyudgivelser. Du er meget velkommen til at tilmelde dig nyhedsbrevet på www.basserne.dk
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Michael G. Nielsen skrev:
Frank Madsen skrev: Til Michael: Seriejournalen modtager meget gerne presseinfo om Egmont Serieforlagets udgivelser, men p.t. modtager vi ikke så meget
Vi sender faktisk ikke meget ud. Når jeg udsender presseinfo sker det blot til 8-9 udvalgte medier. Der er tale om de store landsdækkende dagblade og Troldspejlet. Men udgivelserne sælger allligevel pænt - faktisk havde jeg et album som gik udsolgt - uden jeg havde udsendt presseinfo.
Den bedste information fås gennem Bassernes nyhedsbrev som udover Basserne også omtaler andre af forlagets nyudgivelser. Du er meget velkommen til at tilmelde dig nyhedsbrevet på www.basserne.dk
Tak for info. Seriejournalen er tilmeldt Bassernes nyhedsbrev for et par dage siden. Hvis Egmont Serieforlaget udsender anmeldereksemplarer, er Seriejournalen også interesseret i at modtage dem.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Tegnemus
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Geografisk sted: Kalundborg
Kontakt:

Indlæg af Tegnemus »

Berti stravonsky skrev:
Et besynderligt indlæg.

Har du noget konkret at hænge dine udtalelser på, eller skyder du bare med løse skud?

Den herskende kultur? Igen - konkrete henvisninger til debatter hvor du mener dette er tilfældet. Vi er oprigtigt interesserede i mediet, og giver gerne vores besyv med. Og afhængig hvor sart eller fintfølende man er, så kan man blive pikeret eller vred. Men stiltiende eller blot at aflevere 1 indlæg, og så smutte igen, det giver jeg ikke meget for. PÅ sites som disse diskuterer man. Det er ligesom meningen.

Godt du morer dig. Illusterede Klassikere bliver med garanti og morsomt at følge. Især hvis udgivelsen bliver lig den norske pendant.
Det glæder mig, at du har set og læst den norske pendant. Så ved du jo, hvad du taler om!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Tegnemus skrev:
Berti stravonsky skrev:
Et besynderligt indlæg.

Det glæder mig, at du har set og læst den norske pendant. Så ved du jo, hvad du taler om!
Bemærk venligst det lille ord hvis.

Og så ville det klæde dig at besvare spørgsmålene..
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Tegnemus skrev:
Det glæder mig, at du har set og læst den norske pendant. Så ved du jo, hvad du taler om![/quote]

Hvor er det urkomisk - tankevækkende og symptomatisk for holdningen til læserne hos egmont - at følge tegnemusens indlæg. Al information holdes tæt til kroppen og alligevel afkræves debattører udelukkende at forholde sig til strengt faktuelle oplysninger. Andre virksomhedsdrivende ville bemærke sig, at potentielle kunder - og dem er der af uransaglige årsager en del af herinde til noget så ligegyldigt som "Illustrerede klassikere" - føler sig under-informeret. Men ikke hos Egmont, for det ville vel være et brud på den herskende virksomhedskultur og den direkte årsag til, at jeg heller ikke denne gang vil så meget som overveje at investere i udgivelsen. Det skal dog ikke afholde mig fra fortsat at følge med i koncernens udgivelsesprogram, da det er en vedvarende kilde til megen morskab af den kulsorte slags.
CAa

Brugeravatar
Tegnemus
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

Indlæg af Tegnemus »

Berti stravonsky skrev:
Tegnemus skrev:
Berti stravonsky skrev: Et besynderligt indlæg.

HVIS? Jamen hvad ved du egentlig om den norske udgivelse? Jeg har den her ved siden af mig! Hvad har du?

Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Endnu et godt indlæg.
CAa

Brugeravatar
Tegnemus
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

Indlæg af Tegnemus »

Berti stravonsky skrev:
Tegnemus skrev:
Berti stravonsky skrev: Et besynderligt indlæg.

HVIS! Jeg har den norske udgave ved siden af mig, har læst den, forholdt mig til den og ved, hvad den indeholder, Hvad har du?
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Måske Berti har læst ANMELDELSEN af den norske udgave. Hvordan forholder DU, hr. tegnemus, dig til den?
CAa

Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Kontakt:

Indlæg af Frank Madsen »

Christian Aarestrup skrev:Endnu et godt indlæg.
Jeg vil opfordre forummets medlemmer til at, såvel Aarestrup, Tegnemus og andre, til at dæmpe tonen og indgå i en konstruktiv dialog omkring den danske udgave af "Illustrerede Klassikere". Når vi nu har redaktøren af den danske udgave, Tegnemus, i forummet, må det være i alles interesse at udveksle fakta om udgivelsen i stedet for fornærmelser.

Og nu godnat.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Tegnemus
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Kontakt:

Indlæg af Tegnemus »

Christian Aarestrup skrev:Måske Berti har læst ANMELDELSEN af den norske udgave. Hvordan forholder DU, hr. tegnemus, dig til den?
Det har han sikkert, men en enkelt smagsdommer gør ingen sommer - eller hvad det nu hedder! Selv har jeg det bedst med at læse/se/høre, før jeg danner mig min personlige mening og forholder mig til det i et offentligt forum.
Besvar