Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Central Florida

Re: Er det mon slut med Saxo's pluspriser?

Indlæg af Maximum »

Som Eurofan (og Disney :-)), har jeg ikke noget imod at betale hojere priser for at fa Bob Morane, eller andre serier.
Jeg er rigtig tilfreds med at forlaeggeren (Michael, Carsten og andre) har mod til at prove at udgive disse gamle serier og jeg vil meget gerne stotte dem for at de fortsat vil udgive dem.
Selv kober jeg alle mine nye fra Faraos Cigar, bade fordi jeg bor i USA og de er professionale til at pakke alt ned, men specielt ogsa fordi jeg vil gerne stotte dem okonomisk. :-)
Vi lever i en rigtig tegnserie tid, det er rigtig dejligt at der er sa mange tegneserier der bliver udgivet for folk i alle smag og i alle pris lag! :-)
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af lolsen »

Kære lolsen, jeg prøver at forsvare en for mig nødvendig euroklassiker, der p.t. kæmper for livet. Jeg har da fuld forståelse for, at du kan finde andre ting, du hellere vil bruge 400 kr. på, men en sådan kommentar, som den du kom med, hjælper ikke sagen, og da slet ikke, hvis du bruger prisstigningen som argument.
Min kommentar hjælper ikke? Jeg spørger reelt indtil hvorvidt den vejledende udsalgspris for det første album var ca. 250kr. eller 400kr... Fordi en sådan stigning vil medføre at jeg personligt vil springe fra serien, fordi jeg finder 400kr. for dyrt.

Selvfølgeligt skal jeg i et sådan tilfælde nævne prisstigningen som argument - når det vitterligt er det eneste argument - alt andet vil jo være fuldstændig tosset! :)

Dertil kommer at jeg i ald seriøsitet, på ingen måde se hvordan du har læst min kommentar, for derefter at føle du må springe ind og forsvare den? oO

Dog kan jeg trøste dig med at jeg købte den til 200kr. den dag den var billig.
Du må forstå, at prisstigningen er nødvendig, det tror jeg også, du gør. Jeg tror, du har misforstået mig, og jeg har måske også misforstået dig.
Misforståelser kan sjældent udelukkes og fred være med det :)

Årsagen er mig ligegyldig (dermed ikke sagt at jeg ikke ved hvorfor), men 400kr. for et enkelt Bob Morane samlealbum er ganske enkelt alt, alt for dyrt ift. den værdi jeg synes albummet repræsenterer. Så vil jeg hellere købe noget andet der for mig, rent faktisk repræsenterer den værdi det sælges for :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

lolsen skrev:
Årsagen er mig ligegyldig (dermed ikke sagt at jeg ikke ved hvorfor), men 400kr. for et enkelt Bob Morane samlealbum er ganske enkelt alt, alt for dyrt ift. den værdi jeg synes albummet repræsenterer. Så vil jeg hellere købe noget andet der for mig, rent faktisk repræsenterer den værdi det sælges for :)
Ja, 400 kr. er selvfølgelig dyrt for dig, hvis du sammenligner med en tilsvarende Allan Falk. Men det er ikke dyrt, hvis man er fan, og alternativet er ingenting eller fransk udgave. Små oplag koster altså bare mere, med mindre det er en ren con amore udgivelse. Og for Zoom er disse albums jo deres levebrød. Jeg er bare glad for, at vi får det til en stadigvæk overkommelig pris. Hvad koster brugte ikke, når de er hotte? Hvad koster importvarer ikke? Bob Morane er uendelig meget bedre end Allan Falk, synes jeg. Du sammenligner priser og sidetal, som om der ikke er nogen kvalitativ forskel på indhold, endsige forskel på oplagstal. Havde du så bare skrevet "er for dyrt for mig", og ikke generaliseret.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af lolsen »

Ja, 400 kr. er selvfølgelig dyrt for dig, hvis du sammenligner med en tilsvarende Allan Falk.
Jeg læser ikke Allan Falk!
Men det er ikke dyrt, hvis man er fan, og alternativet er ingenting eller fransk udgave.
Jeg er ikke fan!
Små oplag koster altså bare mere, med mindre det er en ren con amore udgivelse. Og for Zoom er disse albums jo deres levebrød.
Jeg er stadigvæk ligeglad med årsagen, jeg synes ikke Bob Morane er 400kr. værd!
Hvad koster brugte ikke, når de er hotte?
Jeg er ligeglad hvad de koster brugt, jeg synes ikke Bob Morane er 400kr. værd!
Hvad koster importvarer ikke?
Jeg kan finde tusind importvarer jeg hellere vil have for mine 400kr., hvilket jeg ikke synes Bob Morane er værd!
Bob Morane er uendelig meget bedre end Allan Falk, synes jeg.
Jeg læser ikke Allan Falk!
Du sammenligner priser og sidetal, som om der ikke er nogen kvalitativ forskel på indhold,
Jeg sammenligner ikke priser og sidetal, som om der ikke er nogen kvalitativ forskel på indhold! Jeg finder blot ikke Bob Morane god nok til at være 400kr. værd!
endsige forskel på oplagstal.
Jeg kan snart ikke skære det tydelige ud i pap! Jeg er fuldstændig ligeglad med årsagen, jeg synes ikke Bob Morane er 400kr. værd!
Havde du så bare skrevet "er for dyrt for mig", og ikke generaliseret.
WTF!
Det skulle komme fra manden der konsekvent skaber nye tråde, udelukkende for at udråbe andre serier til det rene bræk og opkast, er notorisk for at postulere uden at argumentere, aldrig anvender subjektiver men konstant udtaler sig i objektiver!

Jeg er færdig med samtalen GoogaMooga, det er simpelthen for sindsygt!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Mit udgangspunkt var, hvad du skrev til at begynde med, nedenstående citat, ikke hvad du senere modererede det til. Det var, hvad jeg reagerede på. Lad os nu slutte i fordragelighed i det mindste. Jeg har givet efter, men du vil ikke vige en tomme. Pyt med det.
lolsen skrev:Er den vejledende pris fra Zoom mht. Bob Morane, virkeligt på 398kr., både Faraos, Bogreolen såvel som Saxo har den til den pris! oO

Selv mindes jeg at have givet ca. 180kr., med en vejleden pris på ca. 280.
Men hvis det virkeligt er prisen, så ved jeg da hvilken serie jeg stopper med at følge.

Med mindre selvfølgeligt, at Saxo igen en dag skulle sælge den til 180kr., bevares :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Det citat efterfulgt af dit "BM er ikke hver en øre værd".
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

For at opsummere:

Det er ikke tåbeligt ikke at synes, BM er 400 kr. værd.
Det er heller ikke tåbeligt at synes, BM er 400 kr.værd.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af lolsen »

Er den vejledende pris fra Zoom mht. Bob Morane, virkeligt på 398kr., både Faraos, Bogreolen såvel som Saxo har den til den pris! oO

Selv mindes jeg at have givet ca. 180kr., med en vejleden pris på ca. 280.
Men hvis det virkeligt er prisen, så ved jeg da hvilken serie jeg stopper med at følge.

Med mindre selvfølgeligt, at Saxo igen en dag skulle sælge den til 180kr., bevares :)
Det her er jo vanvid! Det står der direkte! oO
Bob Morane er hver en øre værd. Er du overhovedet klar over, hvor dyrt det er at udgive tegneserier?
Bob Morane er ikke hver en øre værd. Er du overhovedet klar over, hvor "billigt" andre udgiver tegneserier?
Hvordan i alverden kan du brokke dig over et manglende subjektiv, når det er din egen sætning der er blevet negeret! Jeg har gentagne gange fortalt dig jeg synes det er en tåbelig kommentar, fordi det udelukkende er et postulat uden skyggen af et argument, hvorfor den udenvidere blot kan negeres!
Jeg har givet efter, men du vil ikke vige en tomme. Pyt med det.
Der er ikke noget at vige fra! Jeg synes ikke Bob Morane er 400kr. værd - længere er den ikke!
For at opsummere:

Der er aldrig nogen der har sagt det er tåbeligt at synes! Du diskuterer med dig selv!

Jeg er færdig, jeg gider ikke mere, det er simpelthen for langt ude!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

lolsen skrev:Googa: Bob Morane er ikke hver en øre værd. Er du overhovedet klar over, hvor "billigt" andre udgiver tegneserier?

Det var dog en tåbelig kommentar...
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Det eneste, jeg beder dig om, er at acceptere, at nogle af os synes, den er 400 kr. værd, ligesåvel som vi accepterer, at du ikke synes det. Uden at nogen kalder den ene eller den anden kommmentar for tåbelig.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4

Indlæg af lolsen »

Det eneste, jeg beder dig om, er at acceptere, at nogle af os synes, den er 400 kr. værd, ligesåvel som vi accepterer, at du ikke synes det.
Jeg har aldrig gjort andet! Prøv lige at læs tråden igen!

Jeg har fortalt dig igen og igen at jeg synes din kommentar var/er tåbelig, fordi den udelukkende er et postulat uden noget argument! Hvorfor der blot kan sættes "ikke" ind foran...

Selv i børnehaveklassen er den type for diskussion tåbelig. Jo den er! Nej den er ej! Jo den er! Nej den er ej! Som voksen er det direkte pinligt!

Du undrer dig over hvorfor jeg kalder din kommentar tåbelig, jeg udpensler at det er fordi det er et postulat der kan negeres ved et enkelt "ikke":
Du må skam hjertens gerne postulere hvad du vil - om end jeg ikke er enig, men det er jeg så sjældent så fred være med det. Udeblivelsen af blot skyggen af et reelt argument, samt at hele sætningen kan negeres med et enkelt "ikke", tilmed uden at miste belæg, er jeg ligeledes ligeglad med. Men fjollet finder jeg det dog, hvilket der så sandelig også skal være plads og det er på ingen måder noget jeg selv vil sige mig fri for selv at kunne gøre mig skyldig i :)
Så skriver du:
Fortæl du hellere, hvorfor Bob Morane ikke er 400 kroner værd, hvis du føler, det er nødvendigt. Alternativt kunne du jo lade os fans have den serie i fred, til de priser, vi er rede til at betale.
Jeg gør det endnu engang tydeligt at det ikke er mig der vil fortælle andre hvad Bob Morane er/ikke er værd for andre:
Nu er det jo ikke ligefrem mig der i denne fortælling finder det nødvendigt at fortælle hvad Bob Morane er/ikke er værd for andre - det er dig der gør det... Derudover, hvorhenne i nedenstående lader jeg ikke "jer" fans have jeres serie i fred?
Så fortsætter du:
Kære lolsen, jeg prøver at forsvare en for mig nødvendig euroklassiker, der p.t. kæmper for livet. Jeg har da fuld forståelse for, at du kan finde andre ting, du hellere vil bruge 400 kr. på, men en sådan kommentar, som den du kom med, hjælper ikke sagen, og da slet ikke, hvis du bruger prisstigningen som argument.
Så forklarer jeg dig endnu engang at du intet har at forsvare!
Jeg spørger reelt indtil hvorvidt den vejledende udsalgspris for det første album var ca. 250kr. eller 400kr... Fordi en sådan stigning vil medføre at jeg personligt vil springe fra serien, fordi jeg finder 400kr. for dyrt.

Selvfølgeligt skal jeg i et sådan tilfælde nævne prisstigningen som argument - når det vitterligt er det eneste argument - alt andet vil jo være fuldstændig tosset! :)

Dertil kommer at jeg i ald seriøsitet, på ingen måde se hvordan du har læst min kommentar, for derefter at føle du må springe ind og forsvare den? oO
Men du fortsætter ufortrødent:
Ja, 400 kr. er selvfølgelig dyrt for dig, hvis du sammenligner med en tilsvarende Allan Falk. Men det er ikke dyrt, hvis man er fan, og alternativet er ingenting eller fransk udgave. Små oplag koster altså bare mere, med mindre det er en ren con amore udgivelse. Og for Zoom er disse albums jo deres levebrød. Jeg er bare glad for, at vi får det til en stadigvæk overkommelig pris. Hvad koster brugte ikke, når de er hotte? Hvad koster importvarer ikke? Bob Morane er uendelig meget bedre end Allan Falk, synes jeg. Du sammenligner priser og sidetal, som om der ikke er nogen kvalitativ forskel på indhold, endsige forskel på oplagstal. Havde du så bare skrevet "er for dyrt for mig", og ikke generaliseret.
Så er det et manglende subjektiv, til trods for at det står der gentagne gange, samt at det du brokker dig over er din egen sætning, blot negeret!
Havde du så bare skrevet "er for dyrt for mig", og ikke generaliseret.
Dertil forklares der endnu engang at det er din egen sætning, samt at jeg synes den er tåbelig fordi den ikke indeholder skyggen af et argument og blot kan negeres med et enkelt "ikke":
Hvordan i alverden kan du brokke dig over et manglende subjektiv, når det er din egen sætning der er blevet negeret! Jeg har gentagne gange fortalt dig jeg synes det er en tåbelig kommentar, fordi det udelukkende er et postulat uden skyggen af et argument, hvorfor den udenvidere blot kan negeres!
Men! Men! Nej, om ikke du kan fortsætte - samtlige forklaringer til trods!:
For at opsummere:

Hvorefter jeg igen, igen, igen, igen, igen må forklare dig, at jeg ikke synes eller har sagt, at det er tåbeligt at ville give 400kr. for Bob Morane:
Der er aldrig nogen der har sagt det er tåbeligt at synes! Du diskuterer med dig selv!
Hvilket tydeligvis ikke trænger igennem, for ak, her kommer den endnu engang!:
Det eneste, jeg beder dig om, er at acceptere, at nogle af os synes, den er 400 kr. værd, ligesåvel som vi accepterer, at du ikke synes det. Uden at nogen kalder den ene eller den anden kommmentar for tåbelig.
GoogaMooga... Hvor mange gange skal du have det at vide! En seks - syv gange i streg er jo tydeligvis ikke nok... Hvad skal vi op på? 10, 20, 100? Er det nogensinde nok! Det er som at skrige ned i en æggebakke, intet høres!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, godt at vide, at vi er enige, og respekterer hinandens meninger. Vi er jo i bund og grund enige, og har været det langt hen ad vejen, som du fremsætter det her. Så skidt med, at ordet "tåbelig" blev taget i brug. Jeg foreslår, vi slutter fred, og så håber jeg, at BM overlever, for den har jeg ønsket siden 70'erne.

Billede
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Godt at I ikke blev sure på hinanden :wink:

Googa, du har slet ikke tid til at dette. Du har en del anmeldelser, som du skal have bragt. Siger din redaktør.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev:Godt at I ikke blev sure på hinanden :wink:

Googa, du har slet ikke tid til at dette. Du har en del anmeldelser, som du skal have bragt. Siger din redaktør.
Du har ret, Berti. Jeg skal prøve at få én klar til når du kommer hjem fra arbejde. :)
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Indlæg af Berti Stravonsky »

Sådan. Det er teamwork. Det er ping-pong.

Hvor satan har jeg de ord fra? Er det noget Klovn-noget? Irriterende er det.
Besvar