henrik skrev:Man kunne måske tænke sig et "løft i flok" projekt det er kendt fra model tog branchen hvor producenten spørger folket kunne i tænke jer dette danske lokomotiv . Er der nok positive svar skal alle indbetale et beløb til producenten, der deponere beløbet hos advokat , går alt vel laves produktet og betalt beløb modregnes varen. Der bliver kun produceret til de kunder der deltager i projektet.
Kan det alligevel ikke lade sig gøre betales der tilbage til kunderne fra advokaten.
Hvad med Zoom, de har da om nogen kontakter til Egmont. Hvad siger Michael ?
Zoom via Egmont ville være super.
Udgivelsesmæssigt tænker jeg i stil med Fantagraphics Carl Barks.
Der behøves ikke ekstramateriale da det vil skrue prisen op, jeg er først og fremmest interesseret i historierne i en lækker udgivelse.
Mine tanker omkring en engelsk udgivelse var disse:
Jeg havde håbet på at få 100 tilkendegivelser fra danske netsider, men det går lidt langsommere end håbet - lige nu er der lidt over 50 i alt, men vi når måske der op af over lidt tid. Jeg regner med at tilkendegivelserne fra nettet er noget mindre end folk der kunne være interesseret, men forholdet mellem disse kender jeg på ingen måde.
Paul Murry var ret stor i Anders And & Co. i sin tid så jeg tænker, at der burde være en del nostalgikere m.m. som har interesse i sådan et samleværk. Fra de udenlandske forlag ser vi en række luksus udgivelser af ældre serier: Barks, Gottfredson, Don Rosa, EC udgivelser, Rip Kirby, Tarzan og mange mange flere.
Herudover ville jeg regne med at samme interesse var i de andre skandinaviske lande samt noget interesse i Tyskland, Holland, Italien, Frankrig og Spanien og lidt i andre europæiske lande samt USA og Sydamerika. Hans historier ser ud til at være trykt i omkring 25 lande.
Det her er rene skud fra hoften, men dog baseret på hvor Paul Murry har været populær og udgivet. Det vil formentlig være det amerikanske forlag IDW som skulle udgive. Fantagraphics kunne være et andet bud.. Egmont Norge hvis skandinavisk sproget.