Ugens Gang

Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Christian Aarestrup skrev:Jakas End!
Mmm... Jaka's behind
Steffen P. Maarup
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Indlæg af Steffen P. Maarup »

Og hvis man synes Jaka's Story er teksttung, får man sig en ubehagelig overraskelse i Reads og bliver tvunget i knæ af Latter Days.
Jeg har samtlige 16 bind, og jeg tøver ikke et sekund med endog meget varmt at anbefale Cerebus, men HOLD DA KÆFT jeg droppede meget af bibeltimen i Latter Days.
Henry Sørensen
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1

Indlæg af Henry Sørensen »

Steffen P. Maarup skrev:men HOLD DA KÆFT jeg droppede meget af bibeltimen i Latter Days.
Tsk, tsk, tsk...
Steffen P. Maarup
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Hank skrev:Tsk, tsk, tsk...
Indrøm du kun holdt det ud, fordi du skulle skrive en anmeldelse af samme længde.
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

mager omgang

Indlæg af Lars Kristensen »

Har ikke fået læst en fis, da jeg har været på Roskilde, men har dog fået købt lidt småting:

Jon Cartland 1
Sammy 15
Gru album 2

P.s. Nåede dog at gå i gang med Al Crane, som indtil nu (midtvejs) har været fantastisk.
Brugeravatar
Thopman
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Herlev

Indlæg af Thopman »

Opus: 25 years of his sunday best.
Shoe: 27 years of...
Blueberry: 9, 10.

Desuden har jeg fået fyldt hullerne ud i min P. Valiant samling. 18 albums i alt.
5 for 100 i boghandlen i Lyngby storcenter!!!!
"I couldn't repair your brakes, so I made your horn louder"
- Unknown

http://www.thopart.dk
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Plejehjemmet

Indlæg af Thomas S »

Vi tager lige for to uger:

Kazuo Uzemi: Scary Book 1 - Reflections (4/6)
Det her er så lidt af den japanskehorrorting, som blackno1 spurgte til og det var en ganske udmærket fornøjelse. Der er to historier i hæftet - den lange (om en pige der jages af sit spejlbillede) var en meget traditionelt gyserhistorie, man aldrig rigtigt gøs af, men som var medlevende nok. Den korte (om en samurai, der bliver mishandlet af sin herre) var til gengæld ganske original, mere kulturspecifik og mere gysende, lidt splat. Anbefales.
Tjek den - klik!

Dave Sim: Cerebus book 6 - Melmoth (2,5/6)
En lidt tam affære oven på mastodonten Jaka's Story, og minder mest af alt om et mellemspil, man kunne have sprunbget over (tror jeg).
Tjek den - klik!

Hyun Se Lee: Hard Boiled Angel - book two (3/6)
Koreansk krimi-thriller. Ok, men kommer ikke helt op at ringe. Er enormt klichefyldt, men bliver nok her lige reddet på stregen af sit koreanske ophav, hvor kulturforskellene lige sørger for lidt originalitet. Bliver aldrig rigtigt helt spændende, selv om skurkene såmænd er godt nok udtænkt - heltene er til gengæld lidt pinlige.
Tjek den - klik!

X-Men #138 (3/6)
Endelig lidt lidt sammenhæng i bladet.

Første bind af både Lucky Luke- og Asterix-samleudgaverne. Ikke de store gensyn, men ok underholdning. Sjovest var at ligge mærke til, at Morris' streg i de allerførste Luke-historier er blød og rund på præcis samme måde som tidlig Tezuka-streg var. Tydeligt at se, at samme inspiration fra amerikanske tegnefilm ramte både Japan og Europa i slutningen af fyrrerne.

Spider-Man - The Alien Costume Saga
Ja, den måtte jo genlæses inden filmen. Jeg manglede nogle ting, jeg kunne huske, hvilket nok skyldes, at det udelukkende var historierne fra Amazing Spider-Man, der var i bogen, mens dansk Edderkoppen blandede Spectucalar SM ind i billedet. I bakspejlet var det nok et godt valg af MNarvel-redaktionen dengang, for det pres den sorte dragt ligger på PP og den måde hans liv er ved at gå i opløsning på fremstår halvtamt i denne udgivelse.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Christian Aarestrup »

Så fik jeg færdiggjort Chruch & State og er meget positivt overrasket. Dave Sim er ikke bare go' - han er megasjov og skarp. Næste projekt bli'r High Society og Jakas Story, og så er jeg heller ikke sikker på, at jeg skal ha' mere Cerebus stående.

Fik også lige læst Charles Burns nyklassiker I never liked u, og den er selvfølgelig ganske glimrende om end af det traditionelle nuerotiske-barndomserindringer-tilsnit. Det vil jeg sgu også lave på et tidspunkt og få lidt kunstnerisk anerkendelse. Nå, men en både effektfuld og også lidt irriterende feature ved I never er, at Burns tegner ganske få billeder per side. Der skal bladres et par gange i minuttet - immervæk noget andet end visse afsnit af Church - så selv om den grafiske roman er på hundrede-nogle-og-firs sider, så er det altså snarere tale om omtrent halvdelen "effektiv spilletid".
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Indlæg af blackno1 »

Excelsior! The amazing life of Stan Lee - som jeg håber at anmelde snart
Angel: Old Friends - en TPB er ikke bedre end summen af de historier den samler
Lady Death: war of the Winds #3
Civil War: Front Line #1
Civil War #2

Indtil videre ser Civil War ud til at være bedre end jeg havde frygtet. Men jeg savner enkelthistorier hvor den enkelte person bærer historien i stedet for de her mega-crossovers.

Så regner jeg med at blive færdig med The Invisibles: Enthrophy in the UK af Morrison. Det er til gengæld helt på linie med det bedste jeg har læst fra Gaiman og Moore :D

Tid til at gøre status over skal-læses bunken:

3 bøger om tegneserier (Moore, X-Men og en om superhelte og videnskab)
1 Hardcover (Dracula)
7 Essentials fra Marvel i forskellige fremskredne stadier
3 hæster (Storm mini-serien og to af Clive Barker)
6 TPB (3 Invisibles, 1 Promethea, 1 Lucifer, 1 Constantine)

plus The Usual Suspects fra Wizard og Previews.

Busy busy busy :D
Be alert. The wold needs more lerts.

http://verszou.blogspot.com/
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

To-do:

Bagges Hate vol. I-IV
Vaughans X-Men
Charles Burns Hardboiled Defective Stories og The Happy Clown
Jacob Pirinen: Ingens bedste ven
Gale Streger samlebind 1
Ole Comolls Udsondringer
Spildte guds ord på balle-lars
Scarfe
Bidstrup
Marvels

Og så venter jeg stadig på Blæk og Sortmund
CAa

Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

ugens gang

Indlæg af Lars Kristensen »

Har igen ikke bedrevet det store:

Læst:
Thorgal 8 - successen fortsætter med endnu et fedt album

Lefranc 1 - "Det første album i serien står en anelse svagere end de andre, jeg har læst. Det bærer selvfølgelig præg af, at figurerne endnu ikke rigtig er på plads, og samtidig ligner historien Blake og Mortimer for meget.

Købt:
8 Gru blade
Luftens Ørne 15
Sibyline 1+2
Steffen P. Maarup
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Kontakt:

Christian Aarestrup skrev:Fik også lige læst Charles Burns nyklassiker I never liked u
Chester Brown.
Du må lære ikke at stole på din hullede hukommelse!
:D
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Charles BUrns er ellers også fed - desværre er mit "Defective Comics" bortkommet - må se at få det genanskaffet.
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6

Ja, for sevan. Forvirrede mig, at jeg havde både Chester Brown og Charles Burns hjemme på samme tid.
CAa

Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Ole Damgaard »

Jubi - det er ferie, så der er tid til at læse lidt tegneserier.

Jeg købte Adele nr. 1, 1. oplag i fiin stand i sidste uge, så det har jeg læst, og jeg har også læst Dick Briels "London Labyrinth", "Panda på opdagelsesrejse" af Marten Toonder, Disney-bøgerne "Pirater" og "Fodbold-feber", "I Grandi Classici Disney #235", og et par tillægshæfter fra AA&Co., med to Romano Scarpa-historier jeg ikke kendte. Plus et ukendt antal "Onkel Joakim" og "Mickey Mouse"-hæfter.

Jow, jow.
Besvar