PullLists

Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: PullLists

Indlæg af Christian Aarestrup »

Du skrev på et tidspunkt, at du postede alt det, du kunne, andetsteds, Cav. Er det om amerikanske serier? For du lyder til at have fingeren på pulsen - omvendt har jeg personligt hverken tid eller økonomi til at følge så mange serier, så jeg kunne godt bruge et sted at blive opdateret og udvælge det bedste af det bedste fra.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: PullLists

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Cav skrev:Til gengæld er det meget lang tid siden jeg har købt X-titler, bortset fra Warren Ellis' Astonishing X-Men.
Jeg har simplethen ikke tålmodighed til det, heller ikke selv om det er Ed Brubaker eller Fraction der skriver. Jeg kan ikke se fidusen i at de skulle føjte rundt ude i rummet i så lang tid, og selv om jeg godt ved at de er kommet hjem igen og har skiftet base til San Fransisco og alt det der så kan jeg bare ikke hægte mig på igen.
Går jeg glip af noget?
Jeg er ret glad for x-titlerne, men om du ligefrem går glip af noget, det ved jeg nu ikke. Altså, det er god underholdning, men jeg synes, at der somme tider er langt mellem de geniale indfald. Og når der så kommer et eller andet nyt, så tramper de rundt i det i én uendelighed. Syntes fx til at starte med, at det var en meget sjov idé med Wolverines søn, men nu har vi altså trampet og trampet rundt i det, og der er udsigt til trampen i emnet i flere måneder endnu. Sinister har stukket hovedet frem igen - ikke særligt revolutionerende. Så er der lidt Ghost Box = paralellele verdener, heller ik noget der ik er set før. i Wolverine er de igang med en fremtidshistorie om en dyster verden, hvor heltene er faldet og Logan og Hawkeye tosser lidt rundt, også ok men ik sindsoprivende - også dén bliver trukket i langdrag.

Indimellem dukker der nogle geniale indfald op, hvor man virkelig spærrer øjnene op, når man læser det, men snart drukner det i: Magneto er død! Da-da-daaaaaaam. Nej vent, Magneto er ikke død alligevel. Jean er død. Da-da-daaaaaam. Hovsa der - Colossus er alligevel ik død. Og så fremdeles.
Brugeravatar
Tatiana Goldberg
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 953
Tilmeldt: 27. nov 2006, 23:23
Geografisk sted: Hvidovre

Re: PullLists

Indlæg af Tatiana Goldberg »

Phoenixx skrev:paralellele verdener
:? Hmmm. Det må være dem, der er parallelle til de parallelle verdener...
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4706
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: PullLists

Indlæg af Robin »

GoogaMooga skrev:
"Jeg har aldrig købt noget X-Force før, dette er min første X titel i lang tid. Clayton Crain er en troldmand med computer farvelægning!"

Det er sandt med X-Force, Jeg har været med fra #1, synes Crain er flot omend ofte mørk, og fortællingen afmattedes lidt efter de første 6 -7 numre.
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Cav
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 224
Tilmeldt: 24. nov 2003, 17:04
Geografisk sted: Gammel Kongevej

Re: PullLists

Indlæg af Cav »

CAa skrev:
...jeg kunne godt bruge et sted at blive opdateret og udvælge det bedste af det bedste fra.
Jeg lytter primært til en MASSE podcasts. Nogen ville sikkert sige ALT for mange, og så poster jeg på et par mindre amerikanske boards.
Det er svært at anbefale en specifikt podcast, med mindre jeg kender lidt bedre til din smag- men hvis du er fan af 100 Bullets, Y: the Last Man osv. vil jeg måske anbefale dig http://www.ifanboy.com eller http://indiespinnerrack.blogspot.com/ til indy-serierne.

I øvrigt vil jeg anbefale alle der leder efter "den næste store serie" nu hvor Y: the Last man er slut og 100 Bullets er ved at wrappe up at læse Criminal af Ed Brubaker og Sean Phillips. Den udkommer på Icon og er ÅRETS SERIE på alle måder!
Der er indtil videre udkommet 3 trades, men hvis det er muligt så støv de enkelte issues op. Criminal lanceres nemlig som et crime/noir-magazin, mere end et tegneseriehæfte. Og hver enkelt issue er derfor fyldt med ekstramateriale. F.eks. anmeldelse af ældre og nyere noir film -bøger og portrætter af forfattere osv. Og alt det materiale får man ikke med i trade-formatet.
GO! GO! GO! Det er den bedste serie på det amerikanske marked lige nu!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22998
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: PullLists

Indlæg af GoogaMooga »

Nå, jeg har lige billedgooglet noget Criminal for at se hvad Cav er så begejstret for. Det er nogle flotte Steranko agtige forsider, det må jeg sige. Og siderne er velkomponerede med god brug af lys og skygge, men stregen er ikke så personlig, synes jeg, så jeg springer over.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4706
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: PullLists

Indlæg af Robin »

Brubaker er så lige kommet på banen med "INCOGNITO" fra ICON tegnet af Sean Philips, samme team som på Criminal. Det ser lovende ud ikke mindst på forfatter siden!
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Michael T
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 50
Tilmeldt: 27. nov 2008, 11:58

Re: PullLists

Indlæg af Michael T »

Jeg har ikke følt trang til at købe tynde US hæfter siden "Promethea" stoppede. Det bliver det sidste jeg køber af den slags. Fremtiden handler om trade paperbacks. Men Promethea var i det mindste en gloværdig afslutning på en æra for mit vedkommende.

Derudeover er jeg flad i øjeblikket. Det næste US produkt jeg vil forsøge at skrabe penge sammen til at bestille bliver Lewis Trondheim's "Little Nothings vol 2".
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: PullLists

Indlæg af Christian Aarestrup »

Cav skrev:Criminal af Ed Brubaker og Sean Phillips. Den udkommer på Icon og er ÅRETS SERIE på alle måder!
Der er indtil videre udkommet 3 trades, men hvis det er muligt så støv de enkelte issues op. Criminal lanceres nemlig som et crime/noir-magazin, mere end et tegneseriehæfte. Og hver enkelt issue er derfor fyldt med ekstramateriale. F.eks. anmeldelse af ældre og nyere noir film -bøger og portrætter af forfattere osv. Og alt det materiale får man ikke med i trade-formatet.GO! GO! GO! Det er den bedste serie på det amerikanske marked lige nu!
Det må siges at være en klar anbefaling, som jeg da gerne følger "ubeset". Om end nok i trade-versionen - jeg kan bedre li' at holde på en trade.

But keep 'em coming.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: PullLists

Indlæg af Christian Aarestrup »

Mht. podcasts, så ved jeg ikke rigtig, hvordan man gør - endnu. Men med min seneste mobil her (der også har touchskærm og en majet større skærm end iPhone) vil jeg sætte mig ned og lære det.

Ved lejlighed...
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Cav
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 224
Tilmeldt: 24. nov 2003, 17:04
Geografisk sted: Gammel Kongevej

Re: PullLists

Indlæg af Cav »

Tjek lige en forside:
Billede

Incognito lagde også stærkt ud, men jeg kommer til at savne Criminal. Ed Brubaker skriver i forvejen en række gode, pulpinspirerede superhelteserier, og jeg havde egentligt helst set ham fortsætte en kappeløs serie som Criminal som nåede ud i nogen andre hjørner af hans talent.

Dermed ikke sagt at jeg ikke venter i spænding på næste nummer af Incognito, selvfølgelig ;)
Brugeravatar
WeirdSpace
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 242
Tilmeldt: 10. feb 2007, 15:19
Geografisk sted: Foran en computer
Kontakt:

Re: PullLists

Indlæg af WeirdSpace »

Cav skrev:Incognito lagde også stærkt ud, men jeg kommer til at savne Criminal. Ed Brubaker skriver i forvejen en række gode, pulpinspirerede superhelteserier, og jeg havde egentligt helst set ham fortsætte en kappeløs serie som Criminal som nåede ud i nogen andre hjørner af hans talent.

Dermed ikke sagt at jeg ikke venter i spænding på næste nummer af Incognito, selvfølgelig ;)
Hvad pokker? Er den kommet? Jeg var ellers helt sikker på at jeg havde fået den på min pull list.

Criminal was okay, men jeg var ikke så begejstret for den. Måske fordi jeg blev ved med at forvente noget i retning af Sleeper. Incognito er en af de serier jeg har glædet mig til.
Michael Pilgaard, fanboy at large
WeirdSpace, et sært sted siden 2003
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: PullLists

Indlæg af Christian Aarestrup »

Når jeg nu alligevel var inde og bestille Criminal, vol. 1, så bleve det også til:

Bomb Queen
The Boys
af Ennis
House of Mystery
Rasl
af Jeff Smith
Tales of Terror af Trillo/Risso
Young Liars af Lapham og
X-Force

Og så vil jeg se frem til Stephen King's The Stand i trade samt Secret Invasion og Captain Britain.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Michael T
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 50
Tilmeldt: 27. nov 2008, 11:58

Re: PullLists

Indlæg af Michael T »

argh! jeg fyrede bare noget usammenhængende ævl af i denne tråd, og nu bliver jeg citeret på seriejournalens forside!
Brugeravatar
Tue Sorensen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. jan 2009, 00:35

Re: PullLists

Indlæg af Tue Sorensen »

De amr. serier (inkl. mini-serier) jeg abonnerer på i øjeblikket er følgende:

1001 Arabian Nights
Amazing Spider-Man
Ambush Bug: Year None
Conan the Cimmerian
Ender's Game
Ender's Shadow
Fables
Fear Agent
Final Crisis
Incredible Hercules
Jack of Fables
Manhunter
Marvels Eye of the Camera
Marvel Zombies 3
Nova
Top Ten
Trinity
The Twelve
Wonder Woman
X-Men: Worlds Apart

Brrr! 20 styks - alt for mange. Regner med at stoppe med nogle af dem snart. Heldigvis er halvdelen af dem mini-serier, som jo stopper af sig selv. I gamle dage købte jeg meget mere; nu er jeg desillusioeret over hvor dårlige de fleste serier er blevet, og så begrænser jeg mig til det allermest nødvendige, som i skrivende stund altså er ovennævnte (lige lovlig lange) liste...

- Tue
Besvar