FINALEN: DEN BEDSTE TEGNESERIETEGNER NOGENSINDE!

Hvem er den bedste tegneserietegner nogensinde?

Afstemning sluttede 12. jul 2005, 18:04

Franquin (Splint & Co., Vakse Viggo, Sorte Sider)
17
34%
Jean Giraud (Blueberry) alias Moebius (John Difool og Den Hermestiske Garage)
15
30%
Carl Barks (Anders And)
18
36%
 
Afgivne stemmer: 50

Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Franquins skygge

Indlæg af Christian Aarestrup »

D-Cay skrev:Jeg syntes at man til tider kunne fornemme depresssionen gennem alle løjerne.
Det' måske det, jeg prøver at si'e. Der ligger et eller andet uhyggeligt og ikke særlig børnevenligt å lurer bag Viggo-seriens finurlige overflade.

Hvilket på sin vis da osse er spændende nok, men havde det ikke været mere spændende, om Franquin havde ladet det vælte ud i lårtykke, sorte striber i stedet for ikke at ku' undgå, at det sneg sig ind i en hygge-gag-serie?
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Horneman
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 123
Tilmeldt: 9. mar 2004, 12:15
Geografisk sted: Immer vieder Pinligt Selskab

Re: Franquins skygge?

Indlæg af Horneman »

Christian Aarestrup skrev:
D-Cay skrev:Jeg syntes at man til tider kunne fornemme depresssionen gennem alle løjerne.
Det' måske det, jeg prøver at si'e. Der ligger et eller andet uhyggeligt og ikke særlig børnevenligt å lurer bag Viggo-seriens finurlige overflade.

Hvilket på sin vis da osse er spændende nok, men havde det ikke været mere spændende, om Franquin havde ladet det vælte ud i lårtykke, sorte striber i stedet for ikke at ku' undgå, at det sneg sig ind i en hygge-gag-serie?
Til det sidste er det jo i hvertfald pærenemt at svare, at det finder vi aldig ud af. Men mit bud på et svar ville klart være: NEJ!
Men jeg har nok også lidt svært ved at få øje på (alle?) de steder hvor det deprimerende og uhyggeligt og ikke særligt børnevenlige sniger sig ind i Viggo serien. Jeg tror mere jeg deler Franks opfattelse af serien, som kunne læses for nogle indlægs siden.
Tunge slag
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Creepy Viggo

Indlæg af Christian Aarestrup »

Stærkets i erindringen står nok et stort slutbillede, hvor Viggo og nok også hans rødhårede, fregnede ven har slået lejr midt i en veritabel labyrint af usorteret post og gamle bøger.

Jeg er overbevist om, at flere af den sorte Franquins monstre lurer bag stablerne af bøger og papir. Og kom ikke her og sig, at Kviks afløser på redaktørposten ikke ta'r hjem og sover i en kiste.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Horneman
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 123
Tilmeldt: 9. mar 2004, 12:15
Geografisk sted: Immer vieder Pinligt Selskab

Forstørrelser

Indlæg af Horneman »

Jeg synes nok at du tager en meget lille ting og forstørre op i en størrelse hvor der ikke er belæg for at placere den. Sådan en slags Ekstra Blads stramning.
Tunge slag
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Creepy Viggo 2

Indlæg af Christian Aarestrup »

I just might, men Vakse Viggo - siær den sene - er en uhyggelig serie.

Brrr.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

3. juli kl. 13.09 - stillingen er:

12
12
12

Spændende.. 8)
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Hvorfor disse afstemninger?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg havde besøg i aftes og vi talte lidt om tegneserier. Blandt andet om disse afstemninger, der vistnok er meget populære. Ikke bare her på siderne, men generelt i samfundet i dag.

Hvorfor mon vi skal belemres med alle disse afstemninger? Er det fordi de er simple og lette at forholde sig til? Eller..?

Man kan da umuligt sammenligne eksempelvis Barks, Manga, Hergé og Forster? Om det er stil, form, historie eller noget helt andet. Umuligt.

Hvad er mon bedst? Noveller eller romaner? LP'er eller singler? Cafeer eller værtshuse? Leverpostej eller rullepølse? The eller kaffe? Latte eller cappuchino? Thorninger eller Fogh? Metallica eller Kim Larsen? You see ? Mission Impossible!

Hver skriver/tegner ud fra deres devise og rammer sikkert hver deres puplikum, aldersgruppe, supernørd.

Hvorfor ikke glæde sig som en besærk over alle de forskellige stilarter med vidt forskellige ærinder? Lad nu være med at forsimple (og dermed fordumme) genren. Lad ugebladene om det!

Med mindre bare én herinde sagligt og redeligt kan argumentere hvorfor afstemninger har en berettigelse, så erklærer jeg afstemningen for DØD :D
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvorfor disse afstemninger?

Indlæg af Antaeus »

Berti stravonsky skrev:Jeg havde besøg i aftes og vi talte lidt om tegneserier. Blandt andet om disse afstemninger, der vistnok er meget populære. Ikke bare her på siderne, men generelt i samfundet i dag.

Hvorfor mon vi skal belemres med alle disse afstemninger? Er det fordi de er simple og lette at forholde sig til? Eller..?

Man kan da umuligt sammenligne eksempelvis Barks, Manga, Hergé og Forster? Om det er stil, form, historie eller noget helt andet. Umuligt.

Hvad er mon bedst? Noveller eller romaner? LP'er eller singler? Cafeer eller værtshuse? Leverpostej eller rullepølse? The eller kaffe? Latte eller cappuchino? Thorninger eller Fogh? Metallica eller Kim Larsen? You see ? Mission Impossible!

Hver skriver/tegner ud fra deres devise og rammer sikkert hver deres puplikum, aldersgruppe, supernørd.

Hvorfor ikke glæde sig som en besærk over alle de forskellige stilarter med vidt forskellige ærinder? Lad nu være med at forsimple (og dermed fordumme) genren. Lad ugebladene om det!

Med mindre bare én herinde sagligt og redeligt kan argumentere hvorfor afstemninger har en berettigelse, så erklærer jeg afstemningen for DØD :D
Afstemninger giver et ekstra kick.
Vi har alle vores præferencer for hvad vi synes er bedst og mange gange elsker vi dem så meget, at vi har lyst til at dele dem med andre samt høre om de har samme mening. Det glæder mig hvis Carl Barks fx vinder "forfatter konkurrencen" fordi jeg synes han er den bedste, der nogen sinde har været og jeg håber at andre synes det samme. Det at kunne dele fælles værdier er én af livets små værdier. Der er fx ikke meget ved at have været i biffen og man syntes filmen var fantastisk og noget nær den bedste film man har set, mens kæresten bare udbryder - "Nej, det var ikke rigtig noget - eller hvad synes du?" :shock:

At man stemmer for noget er bedst udelukker ikke alle de andre. Og du har da ret i at det er ekstremt svært at sammenligne, men det er fedt at gøre det alligevel.

Afstemninger er endvidere et fint udgangspunkt for en debat.

Nej, Berti - du kan ikke lukke vores afstemninger, men du kan springe dem over hvis det ikke har interesse :wink:


PS.
1. romaner
2. LP
3. Café
4. Leverpostej
5. None
6. Fogh
7. Kim Larsen
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Berti erklaerer afstemningerne for doede!

Indlæg af Ole Damgaard »

Berti stravonsky skrev:Med mindre bare én herinde sagligt og redeligt kan argumentere hvorfor afstemninger har en berettigelse, så erklærer jeg afstemningen for DØD :D
Hmm, doed er nok saa haardt et ord at bruge, men jeg er delvis enig med dig i, at afstemningerne svarer lidt til spoergsmaalet om hvad der er hoejest, rundetaarn eller et tordenskrald. Det har vi naevnt foer herinde, men saa laenge der er saa tilsyneladende mange, der er interesseret i afstemningerne, doer de nok ikke. Jeg synes nu ogsaa det er ved at vaere lige lidt for meget lige for tiden.

Leverpostej! :)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Berti erklaerer afstemningerne for doede!

Indlæg af Antaeus »

Supermule skrev:
Berti stravonsky skrev:Med mindre bare én herinde sagligt og redeligt kan argumentere hvorfor afstemninger har en berettigelse, så erklærer jeg afstemningen for DØD :D
Hmm, doed er nok saa haardt et ord at bruge, men jeg er delvis enig med dig i, at afstemningerne svarer lidt til spoergsmaalet om hvad der er hoejest, rundetaarn eller et tordenskrald. Det har vi naevnt foer herinde, men saa laenge der er saa tilsyneladende mange, der er interesseret i afstemningerne, doer de nok ikke. Jeg synes nu ogsaa det er ved at vaere lige lidt for meget lige for tiden.

Leverpostej! :)
Afstemninger interesserer mange mennesker og det tiltrækker mange læsere. De normale tråde er der kun få der læser pånær hvis det virkelig har nyhedsværdi eller er interessant som fx CBSV - den blev læst af usædvanlig mange.


PS. jeg har tænkt mig at lave mange afstemninger i fremtiden - Berti og Mulen i springer dem bare over så er den ko ude....
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvorfor disse afstemninger?

Indlæg af Christian Aarestrup »

Berti stravonsky skrev: Hvad er mon bedst? Noveller eller romaner? LP'er eller singler? Cafeer eller værtshuse? Leverpostej eller rullepølse? The eller kaffe? Latte eller cappuchino? Thorninger eller Fogh? Metallica eller Kim Larsen? You see ? Mission Impossible!
Romaner. LP'er. Caféer. Leverpostej. Kaffe. Cappuchino. Fogh (men den er hårfin). Kim Larsen. Jæs, I see - alt andet er bedre end Mission Impossible. Men temaet er fedt.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvorfor disse afstemninger?

Indlæg af Christian Aarestrup »

Antaeus skrev: 1. romaner
2. LP
3. Café
4. Leverpostej
5. None
6. Fogh
7. Kim Larsen
For satan - jeg havde slet ikke set dit indlæg, før jeg svarede. Wolla, det' uhyggeligt.

Og i sig selv et fremragende argument for afstemninger. At finde ud af, at andre ka' li' det samme som en selv er en herlig, livsbekræftende oplevelse.

Hvad fa'en mener du forresten med "none"? Kaffe er for fedt.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvorfor disse afstemninger?

Indlæg af Antaeus »

Christian Aarestrup skrev:
Antaeus skrev: 1. romaner
2. LP
3. Café
4. Leverpostej
5. None
6. Fogh
7. Kim Larsen
For satan - jeg havde slet ikke set dit indlæg, før jeg svarede. Wolla, det' uhyggeligt.

Og i sig selv et fremragende argument for afstemninger. At finde ud af, at andre ka' li' det samme som en selv er en herlig, livsbekræftende oplevelse.

Hvad fa'en mener du forresten med "none"? Kaffe er for fedt.
Jeg kan berolige dig med, at jeg overså "the eller kaffe" spørgsmålet. Her ville jeg vælge "the". None var til "Latte el. Cappuchino".
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Horneman
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 123
Tilmeldt: 9. mar 2004, 12:15
Geografisk sted: Immer vieder Pinligt Selskab

De afstemninger...

Indlæg af Horneman »

jeg synes egentligt at det er rigtigt at disse afstemninger kan give anledning til lidt tegneserie debat, og det er også meget sjovt at man kan se hvad de skrivende inde på forumet synes er det bedste, det er jo dem som læse som også stemmer går jeg ud fra. Men der hvor kæden hopper en smule af for mig, er så hvor man kan se at nu har alle de sædvanlige stemt og det var så det, men det er det alligevel ikke fordi nogen elsker deres egen mening så meget at de vil løbe fra computer til competer og oprette nye logind hvert sted udelukkede for at for deres egen kadidat kan vinde!

Det kan sagtens være at jeg tager fejl, men der er i hvertfald et pudsigt sammenfald mellem nye medlemmer og udviklingen i afstemningen.

Jeg tror det var et selvmål at overtale Frank til at forlænge afstemnings tiden.
Tunge slag
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: De afstemninger...er de alvor eller sjov

Indlæg af Ole Damgaard »

Horneman skrev:jeg synes egentligt at det er rigtigt at disse afstemninger kan give anledning til lidt tegneserie debat, og det er også meget sjovt at man kan se hvad de skrivende inde på forumet synes er det bedste, det er jo dem som læse som også stemmer går jeg ud fra. Men der hvor kæden hopper en smule af for mig, er så hvor man kan se at nu har alle de sædvanlige stemt og det var så det, men det er det alligevel ikke fordi nogen elsker deres egen mening så meget at de vil løbe fra computer til competer og oprette nye logind hvert sted udelukkede for at for deres egen kandidat kan vinde!

Det kan sagtens være at jeg tager fejl, men der er i hvertfald et pudsigt sammenfald mellem nye medlemmer og udviklingen i afstemningen.

Jeg tror det var et selvmål at overtale Frank til at forlænge afstemnings tiden.
Den tanke havde jeg slet ikke taenkt. Tror hr. Horneman virkelig der er nogen som gider at goere saadan noget :?: Saa tager man maaske det her lidt for alvorligt. De er jo da bare for sjov, de her afstemninger. (troede jeg ihvertfald)
Men kan det overhovedet lade sig goere (kan sgu ikke finde sp'rgsm[lstegnet paa den her elendige maskine)
Besvar