Metaonanerende Barksfetichist

Besvar

Er Don Rosa en metaonanerende Barksfetichist?

Ja!
7
70%
Nej!
3
30%
 
Afgivne stemmer: 10

Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Metaonanerende Barksfetichist

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jabberdau skrev:
GoogaMooga skrev:Hvordan kan nogen få sig selv til at sælge en så stor samling, som det givetvis har taget mange år at bygge op. Jeg håber ikke, jeg skal sælge før jeg kommer på plejehjem.
Et Onkel Joakim/Don Rosa citat til dig:

"Jeg afskyr møntsamlere! De samler udelukkende for at ANDRE skal blive misundelige! De kigger stabler af kataloger igennem for at se hvad deres mønter er værd - men HVORFOR? De nyder ikke deres penge! De bader aldrig i dem...eller graver sig gennem dem som muldvarpe...eller kaster dem op i luften! Ha, ha! De bygger end ikke HUSE af dem! Hihi! Næ, de lægger mønterne i små, fine plastlommer og tør dårligt røre ved dem af skræk for, at de bliver RIDSEDE! De satser kun på at opbygge en samling, de en dag kan sælge - til en køber, hvis eneste mål er SELV af sælge den! LATTERLIGT!"

:wink:

Jammen er det her nu ikke bare TYPISK DonR? At tage et klassisk gammelt Joakim-citat og så bare smøre tykt TYKT på med dobbelbundede selvreferencer i hoved og bagfætter??

Det inkarnere simpelthen det meste af hvad jeg ikke bryder mig om ved manden - bortset fra hans krimskramsede streg - Plankning af Barks ideer, mangel på poesi, mangle på originalitet, indforståethed med sig selv...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Don Rosa-røv?

Indlæg af Christian Aarestrup »

Tjah - jeg har ikke læst så meget Rosa, men jeg syn's egentlig, at citatet er sådan meget skægt og hyggeligt.

Og så vil jeg helst ikke si'e noget grimt om en mand, der tegner lisså dårligt som mig, planker lisså meget og alligevel er nået til tops.

Han indgyder mig sgu håb. En ægte bagfætter.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Rosa meta

Indlæg af Ole Damgaard »

D-Cay skrev:Er Don Rosa en meta osv. osv.?
Ja han er så.
Brugeravatar
AC
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 122
Tilmeldt: 9. nov 2004, 11:47
Geografisk sted: Vildbjerg, Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af AC »

Det sjove ved det citat er at det rammer en hver spekulativ samler i baghovedet - tænk lige over den - særligt seriesamlere.
Læs HOF 5.

Hvad er det for et Joakim-citat du mener Rosa har udvidet her? Siger han noget lignende i den engelske udgave af Sjældne Mønter af Barks? Eller er du bare godt gammeldags sur på manden?
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

På dårlig møntfod med Rosa

Indlæg af Dan R. Knudsen »

AC skrev:Det sjove ved det citat er at det rammer en hver spekulativ samler i baghovedet - tænk lige over den - særligt seriesamlere.
Læs HOF 5.

Hvad er det for et Joakim-citat du mener Rosa har udvidet her? Siger han noget lignende i den engelske udgave af Sjældne Mønter af Barks? Eller er du bare godt gammeldags sur på manden?
Ja, se nu er min Barkske paratviden omtrent lisså fuld af huller som min ditto samling...jeg kan bare tydeligt huske at Onkel Joakims forhold til penge gjorde et stort indtryk på mig - det oprindlige og noget mere socialrealistiske citat gik på at Joakim holdt af sine penge for deres fysiske eksistens skyld og ikke deres købekraft...som jo er grunden til at de fleste andre efterstræber jordisk gods...er det fra den hvor bjørnebanden kom galt afsted da de vil prøve at springe på hoedet i mønterne?
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Hvem sagde hvad?

Indlæg af Ole Damgaard »

D-Cay skrev:[ De bader aldrig i dem...eller graver sig gennem dem som muldvarpe...eller kaster dem op i luften!
Uden at være sikker, så skulle jeg da mene, at det her et Barks-citat?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Og der tænkes...

Indlæg af Berti Stravonsky »

spekulativ samler
Jeg er nok en af dem AC hentyder til, og jeg sover nu ganske godt om natten. Jeg er i den besynderlige situation af jeg samler på sjældenheder indenfor AA & Co. Det være sig fejltryk, særtryk, samt alle de ting der egentlig ikke skulle andet end en tur i skraldespanden efter brug, nemlig de efterhånden meget eftertragtede indlæg...

Jeg prøver da klart at financiere ovenstående ved at købe billigt og sælge dyrt. Lidt i Joakims ånd. Og det har jeg det ganske fint med.

Til gengæld har jeg dem mindre fint med dem der klandrer mig det. Jeg mener brødnid og dobbeltmoral alt for ofte er fællesnævnere - og dette er ikke møntet specifkt på AC (som jeg ikke kender godt nok til at udtale mig om).
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Hvem sagde hvad?

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Supermule skrev:
D-Cay skrev:[ De bader aldrig i dem...eller graver sig gennem dem som muldvarpe...eller kaster dem op i luften!
Uden at være sikker, så skulle jeg da mene, at det her et Barks-citat?
Nemlig og præcis - det er jo det der gør DonR til meta osv...det er den her del af tanken der er sjov, rørende og original og som tilføje dybder til Onkel Joakims personlighed som jo netop gør at han ikke bare er et dumt svin, men viser at han har et hjerte af guld (koldt og hårdt?). Det er kernen i budskabet - glæden ved penge i sig selv - hvor Rosa absolut skal gøre det til en konkret sag der ovenikøbet kan møntes (pun intended) på Barks-fanatikere...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Spekulationer vedr. spekulation

Indlæg af Dan R. Knudsen »

AC skrev:Det sjove ved det citat er at det rammer en hver spekulativ samler i baghovedet
Kære Berti - jeg tror ikke der er nogen der har noget mod den oprigtige samler der - som onkel Joakim - samler for tingenes egen skyld - for det tilfredsstillende ved at have noget der er komplet - for perfektionens skyld. Jeg bed mærke i ordet spekulation i ovenstående citat - så jeg går ikke ud fra at AC mente samlere i ovenstående betydning - men spekulanter der opkøber ting udelukkende med salg og fortjeneste for øje og som vil skide på om det er frimærker ølkapsler eller AA-blade - blot der er penge i skidtet. Det er træls for alle dem der samler for samlingens skyld for det skruer priserne unødigt i vejret og fjerner værdier fra den "oprigtige" fødekæde - til hvilken jeg vil regne dig, da det jo er forståeligt at man er nødt til at financiere sin interesser og hvis det talent man nu en gang har fx. er AA - ja, så er det vel nærliggende at prøve at bruge det talent til at tjene penge - men som sagt - sålænge det bliver i fødekæden er det vel OK?
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Besvar