Hvis jeg var Egmont...

Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

... ville jeg starte et Disneymagasin baseret på de nyere figurer i D-universet. Jeg ville kalde det "Disney-sjov"(!) og udgive det engang om ugen.
Bladet skulle indeholde serier som Phineas & Ferb
http://www.amazon.com/Phineas-Ferb-Juni ... 20&sr=8-47

Cars
http://www.amazon.com/Disney-Pixar-Worl ... 045&sr=1-6

og andre BOOM produktioner…
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af Ole Damgaard »

Det danske Cars-blad (Bilernes Verden) har eksisteret siden 2008.
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Jaja, det er jeg klar over, men jeg tænkte sårn et up-to-date sammenrend af (gode) Disneyting, der IKKE nødvendigvis havde små 100 år på bagen.
Der er næppe meget tegneserieblad over Cars-magasinet, som det er nu. Jeg har dog aldrig haft fingre i et.

Hva har vi haft af sjove ting i D-sjøw og Pixarhits, der ku bruges?
Brandy and Mr. Whisker
Toy Story
...
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:Der er næppe meget tegneserieblad over Cars-magasinet, som det er nu. Jeg har dog aldrig haft fingre i et.
Du ved med andre ord, hvad du taler om :lol:
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Næ, men jeg har set lignende magasiner - Clone Wars, Rasmus Klump osv. Nogle få sider tegneserier, plakater, opgaver og en plastikdims. Men jeg skal da gerne indrømme, at jeg er 100% fordomsfuld og uden viden om hvordan virkeligheden er!
Har nogen herinde læst et Cars-magasin?


Halloooo?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8451
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af Frank Madsen »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:Næ, men jeg har set lignende magasiner - Clone Wars, Rasmus Klump osv. Nogle få sider tegneserier, plakater, opgaver og en plastikdims. Men jeg skal da gerne indrømme, at jeg er 100% fordomsfuld og uden viden om hvordan virkeligheden er!
Har nogen herinde læst et Cars-magasin?


Halloooo?
Det har Carsten vel. Jeg har ikke, men Boom Studios' version ligner tungen ud af vinduet, hvis man skal tro de smagsprøver, der ligger på nettet:

http://www.takefiveaday.com/2009/04/07/ ... omic-here/

Som en Marvel-serie, hvor man har fjernet figurerne og ladet baggrundstegneren klare resten.

Billede

Billede

Billede
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Ja, det r gonnok trist. Måske vil jeg bare gøre som Egmont gør: Snupper ½ time på den anden side og lukker bixen.
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af Kim Larsen »

Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8451
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af Frank Madsen »

Nej, The Incredibles er noget mere interessant tegnet, som jeg også har nævnt andetsteds. Men nu var det "Biler", der blev nævnt og kommenteret, og det er godt nok en kedelig og steril tegner, BS har valgt dér.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23008
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg er nu glad for, at de nåede at udgive en Max Jordan, inden de gik i vinterhi. :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23008
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af GoogaMooga »

Tempo bladene er som forudset gået hen og blevet samler objekter. Måske skulle Egmont have holdt ud lidt længere? Problemet er, at de er så store, at de skal operere med en højere profit-margen, før, at det kan svare sig. Dér har con amore forlagene en fordel.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8451
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:Tempo bladene er som forudset gået hen og blevet samler objekter. Måske skulle Egmont have holdt ud lidt længere? Problemet er, at de er så store, at de skal operere med en højere profit-margen, før, at det kan svare sig. Dér har con amore forlagene en fordel.
Egmont udgiver næppe tegneserier med det formål, at de skal ende som samleobjekter, men for at tjene penge. Gør de ikke det, er der ikke andet for end at lukke bladet, selv om de gamle numre er nok så højt i kurs på qxl og i Pegasus.

Og hvis man vil udgive et kioskdistribueret magasin, der løber økonomisk rundt, kan oplaget ikke være mindre end de 5.000, Egmont sendte ud i butikkerne. Det regnestykke gælder, uanset om man er et forlag med profit-margin eller driver en con amore-biks. Forskellen er måske, at Egmont (og Aller) som de eneste HAR muligheden for at kioskdistribuere deres ting - netop fordi de udgiver blade, der giver profit. Så con amore forlagene har ingen fordel dér. De er slet ikke spillere på den bane.

Ingen tvivl om, at køkkenbordsforlagene kan udgive boghandlerdistribuerede albums i meget mindre oplag end Egmont, men så tjener de heller ikke penge nok til at kunne leve af det, men har et rigtigt arbejde ved siden af, der finansierer con amore forlaget.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23008
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev:
GoogaMooga skrev:Tempo bladene er som forudset gået hen og blevet samler objekter. Måske skulle Egmont have holdt ud lidt længere? Problemet er, at de er så store, at de skal operere med en højere profit-margen, før, at det kan svare sig. Dér har con amore forlagene en fordel.
Egmont udgiver næppe tegneserier med det formål, at de skal ende som samleobjekter, men for at tjene penge. Gør de ikke det, er der ikke andet for end at lukke bladet, selv om de gamle numre er nok så højt i kurs på qxl og i Pegasus.

Og hvis man vil udgive et kioskdistribueret magasin, der løber økonomisk rundt, kan oplaget ikke være mindre end de 5.000, Egmont sendte ud i butikkerne. Det regnestykke gælder, uanset om man er et forlag med profit-margin eller driver en con amore-biks. Forskellen er måske, at Egmont (og Aller) som de eneste HAR muligheden for at kioskdistribuere deres ting - netop fordi de udgiver blade, der giver profit. Så con amore forlagene har ingen fordel dér. De er slet ikke spillere på den bane.

Ingen tvivl om, at køkkenbordsforlagene kan udgive boghandlerdistribuerede albums i meget mindre oplag end Egmont, men så tjener de heller ikke penge nok til at kunne leve af det, men har et rigtigt arbejde ved siden af, der finansierer con amore forlaget.
Der var da Slim Slam Slum, men det gik selvfølgelig også ind. Har oplaget på SSS virkelig været 5000?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8451
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:Der var da Slim Slam Slum, men det gik selvfølgelig også ind. Har oplaget på SSS virkelig været 5000?
Det løb jo heller ikke rundt økonomisk, Googa. Ellers var det næppe lukket igen. Du kommer ikke udenom, at kioskdistribuerede blade kun udgives af forlag, der husker at tænke på profitten.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23008
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvis jeg var Egmont...

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev:
GoogaMooga skrev:Der var da Slim Slam Slum, men det gik selvfølgelig også ind. Har oplaget på SSS virkelig været 5000?
Det løb jo heller ikke rundt økonomisk, Googa. Ellers var det næppe lukket igen. Du kommer ikke udenom, at kioskdistribuerede blade kun udgives af forlag, der husker at tænke på profitten.
Sådan har det ikke altid været, Frank, kan du huske Danske Tegneserier fra 80'erne, af Johnny Heinmann's Centerpresse?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar